"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

16 Julai 2009

Apologi Buat Hideyoshi III

Hideyoshi menyarung pedangnya dan berjalan keluar dari istana dengan perlahan-lahan. Pada tubuhnya terdapat sembilan puluh enam luka tusukkan pedang, tombak, panah, dan sebagainya. Tetapi, Hideyoshi masih belum juga mati.

Hideyoshi ke kali; membersihkan liang-liang luka. Pedih bertala-tala.

Tiba-tiba muncul seekor belut dan berkata-kata, "Kozaru! Apakah sebuah kematian adalah pelarian kepada sebuah kehidupan atau apakah sebuah kehidupan adalah pelarian kepada sebuah kematian?"

"Ahhhhhhh! Banyak cakap!!!!" kata Hideyoshi.

Malam itu, Hideyoshi duduk bersila di hadapan unggun api; menikmati hidangan kabayaki-don yang lazat.

Label:

21 Comments:

Blogger sinaganaga said...

first! yeay!

Julai 16, 2009 9:25 PG

 
Blogger ymn said...

sinaganaga,

Tahniah !!!

Julai 16, 2009 10:04 PG

 
Blogger Corey said...

Pencapaian terbaik setakat ini...keh keh keh..Hohohoho....unagi kabayaki...kalau ada okaka onigiri dengan miso soup lagi baeeeeekkkkk....nyum nyum.

Julai 16, 2009 11:35 PG

 
Blogger artisticklytouch said...

naga:
:)

Julai 16, 2009 12:20 PTG

 
Blogger supersomething said...

hoh. macam man vs wild. :)

Julai 16, 2009 12:31 PTG

 
Blogger nizamsani said...

kabayaki-don tu apa?
donut berinti kaya?

Julai 16, 2009 12:36 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Ym,
Domo origato gozaimasu!

Kori,
Usaha lagi ya!

Art,
:)

Sup,
HA HA.

Nizam,
Berinti kaya? HA HA.

Julai 16, 2009 1:44 PTG

 
Blogger Taf Teh said...

"Takkanlah semua khesah chinta perlu berakhir dengan FATAL!" Fadz Al-Akiti berbisik di telinga saya pada malam MASKARA 08.

ehemmmm...


Bukankah kita semua pernah rasa nak mati???

Julai 16, 2009 1:48 PTG

 
Blogger esis said...

hi dude...

pedang kadang2 kena sarung jugak.. haha

kesian kat sarung pedang.

Julai 16, 2009 3:28 PTG

 
Blogger Nizam.Ariff said...

Bro, orang tua-tua kata tak elok makan haiwan yang boleh bercakap, nanti ketulahan, kalau tak pun nanti kena badi...
hahaha

Julai 16, 2009 3:31 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Teh,
Dia bisik kat telinga atau dia bisik kat dada kau? Wakakakakaaaa... Weh, mamat tu dah pindah ke KL semula tau! :)

Esis,
O-pocot!!!! Weh, lama menghilang!!!!! Lepak beranak ni - susah betul aku nak jumpa kau! Meh le datang ke Maskara, beb!

Esis,
Kumpulan Lanun 4 Beradik kau apa cerita? King mana? Mamak Manik mana?

Nizam,
Hideyoshi yang makan - bukan aku!

Julai 16, 2009 5:11 PTG

 
Blogger Perempuan cerdas said...

Aaaaaaaaaaaaaa.


M

Julai 16, 2009 5:12 PTG

 
Blogger NeEMâ„¢ of Suicide Park said...

Haha..baka! Boleh buat iklan restoran makanan jepun ni.

Julai 16, 2009 7:54 PTG

 
Blogger Nadine said...

dr uganda dah sampai jepun...

Julai 17, 2009 6:27 PG

 
Blogger sinaganaga said...

M,
Sibuk dengan peperiksaan ya? :)

Neem,
Honto? :)

Nadine,
:)

Julai 17, 2009 8:27 PG

 
Blogger Water Lily said...

Ya..kadang aku rasa nak cepat mati..kadang takut,terkenang dosa bertimbun bergunung

Julai 17, 2009 10:14 PG

 
Blogger .:HalogAmora:. said...

watashi.....mau baca lagi... tara sambungan ka?

Julai 17, 2009 1:06 PTG

 
Blogger Indrasakty said...

Ha ha.

Julai 17, 2009 2:44 PTG

 
Blogger dugongsenyum said...

bos aku pun banyak cakap, kalaulah bos aku tu ikan, dah lama jadi lauk... hahaha

Julai 18, 2009 9:07 PG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Hideyoshi tak lut senjata eh...

Julai 18, 2009 1:31 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Water,
:)

Amora,
Nanti watashi sambung. :)

Indra,
:)

Dug,
:)

Purp,
Lut! Kan dah luka tu. :)

Julai 18, 2009 11:53 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home