"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

27 Jun 2009

Shawty bernama Loli-e

Sudah dua tahun, plus minus. Dia cuma, saya ulangi, dia cuma memerhati dari jauh shawty tu turun naik lrt ke tempat kerja. Panjang rambutnya, kurus susuknya, gemalai langkahnya membuatkan hati dia melagu-lagukan lagu Sudirman, Milik Siapakah Gadis Ini?

Pagi itu, awan gemawan bagaikan bersimpati. Hujan turun.

"Payung!?" kata dia, pendek, tetapi bukanlah dia tidak tahu langsung tentang kata nama terbitan, kata ganda berulang, kata sendi nama, imbuhan apitan, dan segala macam tok nenek prinsip yang terkandung dalam tatabahasa leksikal-fungsional yang boleh diguna pakai... cuma, pagi-pagi memang dia tak cakap banyak. "Mood belum mari!" orang Singapore bilang.

"Boleh juga! Thankssss!" kata shawty.

Mereka jalan berpayung. Dan, orang banyak pun menulis puisi. Tentang hujan. Tentang payung. Tentang degup jantung. Tentang denyut hati.

"Am Loli-e!" kata shawty.

"El Ow El Ai?" tanya dia.

"El Ow El Ai with Ee!" jawab shawty.

Pada hari-hari seterusnya, Loli-e menyangkut dagu di bahu dia. Dan, orang banyak pun menulis puisi. Tentang hujan. Tentang payung. Tentang degup jantung. Tentang denyut hati. Tentang mereka, mmm, barangkali mungkin.

Label:

26 Comments:

Blogger sinaganaga said...

First! HA HA.

Jun 27, 2009 10:57 PG

 
Blogger Nizam.Ariff said...

Second! huhuhu

Jun 27, 2009 12:00 PTG

 
Blogger Nizam.Ariff said...

Es si Ow En Di... errr.. with E also... hahaha

Jun 27, 2009 12:02 PTG

 
Blogger chempaka said...

woooo.. romantiknyee!! huhuhuhu

Jun 27, 2009 12:07 PTG

 
Blogger ymn said...

5 :)

Jun 27, 2009 12:39 PTG

 
Blogger iYda Juhar said...

ai pon cakap.. pewittttttttt.

Jun 27, 2009 12:58 PTG

 
Blogger ateeka amer said...

romantik dan puitis. suka (:

Jun 27, 2009 1:15 PTG

 
Blogger Qibran said...

tak adil bila tuan rumah gatai tangan dia sendiri komen 1st!!!

Jun 27, 2009 1:19 PTG

 
Blogger Tok Rimau said...

sweet.

Jun 27, 2009 1:51 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Nizam,
Second hand? HA HA.

Chem,
:)

Yim,
Hidup The PENI5!

Yuda,
Ha ha.

Tika,
I suke yu jugak! He he.

Mau,
HAHAHAHAHA! ;)

Jun 27, 2009 2:13 PTG

 
Blogger Pa'chik said...

mujur tidak E. Si Ow El Ai... :P

Jun 27, 2009 2:36 PTG

 
Blogger tasikmerah said...

laa... sangkut dagu je...?

:p

Jun 27, 2009 2:41 PTG

 
Blogger Wolfis Black said...

auew.....

Jun 27, 2009 2:41 PTG

 
Blogger Nadine said...

lepas tu..lepas tu?bunga bungasss lagi..

Jun 27, 2009 3:26 PTG

 
Blogger Water Lily said...

Aiya..lepas ni gua tak mo tulis puisi pasal hujan lagi haha!

Jun 27, 2009 3:49 PTG

 
Blogger Indrasakty said...

Meski kata dia pendek cuma, tetapi terkesan dalam juga. See Owl Owl Elle, Bee Are Owl!

Jun 27, 2009 4:32 PTG

 
Blogger Perempuan cerdas said...

Awwwwww.

M

Jun 27, 2009 7:57 PTG

 
Blogger corey said...

Bukan virus E coli???

Jun 27, 2009 9:05 PTG

 
Blogger Cat Cat said...

Romantik jugak eh Abang Naga ni...

Tapi bab-bab bahasa entah apa tu, Cath kurang paham... Sila jelaskan...

Jun 27, 2009 9:16 PTG

 
Blogger NeEMâ„¢ of Suicide Park said...

Aku terngiang2 suara shawty itu.jangan mengigau malam ini sudah.

Jun 27, 2009 10:03 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Chik,
HA HA.

Tasek,
Tu je. :)

Wolf,
Auuuuuuuuuuuuu!

Nadine,
:)

Water,
Lain kali tulis puisi pasal motosikal. :)

Indra,
Hujan. Sejuk. :)

M,
Alaaa... kenapa you lambat? I dah cop 'first' untuk you tau! :)

Kori,
Bukan. :)

Kat,
Bukan 'romantik juga'... 'romantik sangatsangat!' :)

Neem,
Ha ha.

Jun 27, 2009 10:08 PTG

 
Blogger Perempuan cerdas said...

Alaaaaaaaaaaaaaaaaa.

Ala-san.

;p

M

Jun 28, 2009 4:00 PG

 
Blogger Pjan said...

haha tuan rumah x sabar2 nak komen..boleh mencetuskan rusuhan ni..

puitis sungguh hahaha

Jun 28, 2009 10:27 PG

 
Blogger alhena said...

swettt!! :)

Jun 28, 2009 1:31 PTG

 
Blogger ainyusof said...

owh,,, sweeeeet sesangattt!!!
*guling2 kerna kesyahduan*

Jun 28, 2009 6:15 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

M,
Sungguh. Ini bukan alasan, M. :)

Jan,
:)

Hena,
:)

Ain,
Izinkan kuguling bersama-sama. :)

Jun 29, 2009 8:36 PG

 

Catat Ulasan

<< Home