"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

30 Mei 2009

Apologi Buat Hideyoshi II

Katakanlah. Pada suatu pagi. Yang dingin. Di Niigata. Ketika Hideyoshi terbangkit daripada tidur... di hatinya tumbuh bunga. Bukan itu sahaja, malah, di matanya tumbuh bunga. Di hidungnya tumbuh bunga. Di mulutnya tumbuh bunga. Di lidahnya tumbuh bunga. Di telinganya tumbuh bunga. Di lehernya tumbuh bunga. Di bahunya tumbuh bunga. Di dadanya tumbuh bunga. Di pusatnya tumbuh bunga. Di penis-nya tumbuh bunga. Di punggungnya tumbuh bunga. Di tangannya tumbuh bunga. Di kakinya tumbuh bunga. Bukan itu sahaja, malah, pada setiap pelipat-pelipat sendinya dan pada setiap liang-liang romanya tumbuh putik-putik bunga. Katakanlah.

Label:

21 Comments:

Blogger SuRi said...

Berbunga-bunga. Hehe

Mei 30, 2009 6:13 PTG

 
Blogger Cikgooden (Selumbar Emas). said...

ha ha ha....banyak la bunga...leh bukak kedai bunga, bang!

Mei 30, 2009 8:01 PTG

 
Blogger Qibran said...

no3.

bunga bukan sekuntum bang naga oi..
jgn bnyk main bunga.. salah di sisi agama heheh

Mei 30, 2009 8:15 PTG

 
Blogger Nadine said...

aduh...betul-betul berbunga ni....

Mei 30, 2009 10:48 PTG

 
Blogger macha_sezs said...

....Hideyoshi seorang taman bunga??

Mei 30, 2009 11:24 PTG

 
Blogger corey said...

Nampaknya bunga-bunga di taman hedeyoshi tu semua perlu disapu dengan anti fungus cream..bang naga...haha

Mei 31, 2009 12:27 PG

 
Blogger Darkk said...

teori evolusi manusia kepada pokok bunga.

arggh. buleh jadi.

Mei 31, 2009 2:00 PG

 
Blogger Nizam.Ariff said...

Aku syak dia dah mati. Selalunya kat kubur je yang bunga tumbuh atas orang.

Mei 31, 2009 9:41 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Suri,
:)

Cikgu,
Ha ha.

Qib,
Eh, salah di sisi agama ke?

Nadine,
:)

Macha,
HA HA. Taman Bunga Hideyoshi.

Corey,
Kenapa pula?

Dark,
Ya, boleh jadi juga ya!

Nizam,
Ye ke? Ha ha.

Mei 31, 2009 9:59 PG

 
Blogger Perempuan cerdas said...

Aww.

M

Mei 31, 2009 10:03 PG

 
Blogger famia said...

Apologi saja.
Bukan boleh ditahan-tahan kembang kuncupnya bunga.

Mei 31, 2009 10:42 PG

 
Blogger Qibran said...

makan 'bunga' tu kan Ribak hahaha..
Along je yg suka makan bunga hahaha.. abg naga xde sy tau abg naga baik hahaha..

Mei 31, 2009 11:20 PG

 
Blogger Pegawai Khalwat said...

Aku nak buat komen yang tak ada perkataan bunga.

Tapi terada jugak.

macam mana nak buat ni.

Mei 31, 2009 11:58 PG

 
Blogger tasikmerah said...

tak pe. jgn tumbuh kulat sudah!



.

Mei 31, 2009 3:56 PTG

 
Blogger iza said...

best yer ada byk bunga leh buka kedai bunga....org ler org yg ptma yg li bunya 2...hahahahaha

Mei 31, 2009 4:46 PTG

 
Blogger corey said...

Errr...ini ada satu cerita...dipendekkan cerita...bunga yang tumbuh di badan adalah kurap.Bukan ke?...haha

Mei 31, 2009 6:03 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

M,
:)

Famia,
;)

Qib,
HA HA.

Khal,
Ha ha. Kau buat dunno je!

Tasek,
Huhu.

Iza,
:)

Cory,
HAHAHAHAHA!

Mei 31, 2009 8:05 PTG

 
Blogger hegira said...

mmm...

semakin lama semakin kelihatan seperti kafkaesque aje!

Jun 01, 2009 9:39 PG

 
Blogger Taf Teh said...

wangi dan berbunga-bunga...


aarrr ada orang dilamun chinta, KAH?

Jun 01, 2009 10:50 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Alina,
Kafka? Ho ho, boleh muntah kalau baca ho!

Teh,
Ini hanya fiksi! Harap maklum.












HA HA.

Jun 01, 2009 11:13 PG

 
Blogger xull said...

aku terperangkap dgn ayat berbuunga2.. cis

Jun 03, 2009 6:08 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home