"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

11 Mei 2009

Mengabut

Malam tu, Jimi Mahmud pulang ke rumah. Dia penat. Oleh kerana dia penat - dia terlupa nak tutup pintu rumah. Selepas mandi, selepas sembur CH 212 Splash Special Edition ke serata tubuh, dia pun tidur.

Keesokkan pagi, apabila Jimi Mahmud membuka sahaja kelopak matanya, pandangannya berkabut!

.
.
.

"Sori brother! Gua ingat semua orang dah keluar [dari rumah] tadi!" kata mamat yang bawa ekzos ke sana ke mari tu, "Alaa, janganlah marah... kalau kena gigit nyamuk nanti... brother gak yang susah, kan, kan, kan!"

Jimi Mahmud pandang mamat yang bawa ekzos ke sana ke mari tu macam rasa nak telan.

28 Comments:

Blogger Mat Jan said...

FIRST

Mei 11, 2009 5:29 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

2nd!

Hoi orang-orang kampung!!!! Mat Jan hidup lagi weh!!! Mat Jan hidup lagi!!!!!!!

Mei 11, 2009 5:31 PTG

 
Blogger Kenanga Biru said...

foging nih memang macam nih. diorang pedulik apa. asal boleh masuk rumah orang

Mei 11, 2009 5:49 PTG

 
Blogger artisticklytouch said...

aku lebih kagum dengan kehadiran mat jan

Mei 11, 2009 6:07 PTG

 
Blogger Ili Khalil said...

mat jan tu yang baru kawin tu ka?

Mei 11, 2009 6:46 PTG

 
Blogger Nizam.Ariff said...

Serombong besar tu. Lu tak mintak lighter dari dia?
hehehe

Mei 11, 2009 7:13 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

cit. tengah aku dok baca entri ni. terus bunyi fogging. zz

Mei 11, 2009 7:55 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Niko,
:)

Aku,
:)

Art,
Siapa Mat Jan? HA HA.

Ili,
La ni kira dah lama lah dah! :)

Nizam,
Dia tak hisap rokok. :)

Azwan,
Lu tak keluar dari rumah? :)

Mei 11, 2009 9:02 PTG

 
Blogger Cat Cat said...

Mat Jan is back. Mat Jan is back!!!! Woohoo!!!! *jumping up and down*

Mei 11, 2009 9:30 PTG

 
Blogger Qibran said...

bila aku nk dpt 'first' ni!! ermm..

Mei 11, 2009 11:21 PTG

 
Blogger dugongsenyum said...

11th

Mei 12, 2009 12:17 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Kat,
Ha ha. Siapa tak kenal MatJan.

IKLAN
Buku Jongkang Jongket karya MatJan masih dijual. Sila hubungi MatJan untuk pembelian.

Qib,
Ha ha.

Dug,
Ha ha.

Mei 12, 2009 8:27 PG

 
Blogger Lily Abdullah said...

Selamat pengantin baru untuk Mat Jan(boleh ucap selamat lagi kan?) haha!

Jimi,alahai jika benar kau berkepak angel kenapa tidak datang membantu,semasa aku terpisat-pisat mencari buku Fumiko Enchi kat kedai buku syarikat D

Aku sedih, sebab kejap saja merasa Gambry.Err..err(salah topik)

Huh,pelbagai wa meracau laman lu ni bang haha!

Mei 12, 2009 10:19 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Water,
Aku ada senaskhah karya Fumiko Enchi tu. Ingatkan nak bagi kepada Alina. Ha ha, dah berbelah bagi dah ni, aduhai! Ha ha.

Mei 12, 2009 10:53 PG

 
Blogger Taf Teh said...

kenapa kau berbelah bagi naga? aku ku-ri-yus dude.

Mei 12, 2009 12:02 PTG

 
Blogger Lily Abdullah said...

Ala bang,ko bagi kat Alina aje lah. aku kakak, dia adik.

Maknanya aku dah menyenangkan abang dan adik haha!

Mei 12, 2009 2:30 PTG

 
Blogger Anonymous said...

huh? keputusan mahkamah tinggi memihak kepada Mat Jan?

Mat Jan kembali menjadi menteri?

Mat Jan idup lagi?

(inilah satu-satunya Blog yang aku buleh komen yang langsung menyimpang daripada entri. Satu-satunya...)

Mei 12, 2009 2:46 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Teh,
Mana tak berbagi - di kiri jalan, di kanan jalan, tengah-tengah pohon mengkudu... ha ha.

Water,
Aku letak tempat buku di meja opis - siapa datang dulu dia dapat. Kan ke senang, ha ha.

Po,
Siapa MatJan? HA HA.

Mei 12, 2009 3:01 PTG

 
Blogger Nan @ Nan Tsab said...

oo mengabut.. dah faham..

Mei 13, 2009 12:41 PG

 
Blogger Darkkadabra said...

Mat Jan? Sapa tu?

Mei 13, 2009 3:20 PG

 
Blogger pye:rudz said...

nyamuk pun banyak jenis. ada yang degil taknak keluar walaupun lepas di"kabut", kan?
ehhee...

Mei 13, 2009 7:43 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Nan,
:)

Dark,
HA HA.

Rudz,
:)

Mei 13, 2009 8:23 PG

 
Blogger MARSLI N.O said...

Sdr Sinaganaga: Boleh jadi penujuk arah kalau kebetulan saya ke Ipoh esok atau lusa?

Marsli N.O

Mei 13, 2009 9:14 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Mars,
Kami ke Kelantan esok, lusa, tulat, dan ... [selepas tulat apa?].

Mei 13, 2009 9:47 PG

 
Blogger AdaRasa said...

lepas tulat tungging..haha

Mei 13, 2009 1:48 PTG

 
Blogger tasekM said...

kirim kopok lekor bang. ha ha.

Mei 13, 2009 2:08 PTG

 
Blogger Sitie BUm BUm said...

sabar jela.. hehe

Mei 14, 2009 10:38 PG

 
Blogger Unknown said...

wakaka, hilang sakit gua bc lu punya N3.

bro, wa rindu lu

Mei 14, 2009 2:20 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home