"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

24 April 2009

Lu ada hati, tapi lu tak ada lighter

Hari tu, dinihari, lu baru pulang dari berburu. Selain selaras senapang, di tangan kanan lu ada sepotong hati cempelai comot.

Hari tu, dinihari, angin dingin berpuput-puput, dan dari celah-celah kabut keluar Alina yang genit (part 'genit' ni Saharil suruh tambah, ha ha) dengan wajah yang bercahaya; mendepa tangan, menyambut lu pulang.

Lalu, lu serah hati cempelai comot tu kepada Alina kerana Alina sudah tidak punya hati lagi; dia mahu bawa tubuh badan tanpa hati dia tu pergi jauh, nun, nun jauh, jauh nun, nunnnn!

Lu kata, "Nah hati!" Sejak dulu lu memang tak makan hati, paru, perut, otak, tulang, hempedal, tongkeng, sotong, kerang, dan sayur-sayuran hijau. Makanya, kalau lu bagi hati cempelai comot tu kat Alina pun - lu no hal!

Alina ambil hati cempelai comot tu, dia bawa masuk ke dapur, dia kata dia nak masak hati tu dengan kicap masin, tapi itu pun tengoklah nanti kalau-kalau kicap masin masih ada lagi di dalam ice box, kalau dah tak ada - dia nak goreng hati cempelai comot tu dengan kunyit dan garam sajalah.

Lu kata, "Bebeh, lu ada lighter?".

Alina kata, "Lu ingat gua ni api ke hape? Gua ni cahayalah, weh!"

Lu raba-raba poket seluar lu, poket baju lu. Ya, lu memang tak ada lighter.

Kemudian, lamaaaa lu fikir-fikir, 'Kalau gua letak rokok dalam microwave tu... boleh menyala tak agaknya?'

Label:

21 Comments:

Blogger Darkkadabra said...

buleh. gua rase buleh.

dan, tolong jangan jatuh hati dengan gua.

April 24, 2009 3:04 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

April 24, 2009 3:04 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

haha. microwave xleh kot.
oven mungkin. haha

April 24, 2009 3:04 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Dark,
Ha ha.

Azwan,
Bila masa lak lu first? Ha ha.

April 24, 2009 3:05 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Azwan,
Ha ha. Cepat-cepat lu delete ek? HA HA.

April 24, 2009 3:05 PTG

 
Blogger Kenanga Biru said...

inilah first time, aku dengar nyala rokok guna microwave.

April 24, 2009 3:20 PTG

 
Blogger Danielle_Corleone said...

Gua ada serombong. mau?

April 24, 2009 3:53 PTG

 
Blogger MKriza said...

Apsal lu tak nyalakan rokok guna selaras senapang tu!

April 24, 2009 4:23 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Niko,
Ha ha.

Danial,
Ya, hidung lu tu? Ya. :)

Riza,
Damn! Macamana gua boleh tak terfikir!!!!

April 24, 2009 4:28 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

mesti la cepat2. malu wo. haha. sikit ja lagi. hehe

April 24, 2009 5:11 PTG

 
Blogger tasekM said...

ni berapa hari dah ni cerita tak ada lighter ni gua datang geram nih... berapa kotak lighter lu mau bang. gua pos.

he he.


.

April 24, 2009 5:27 PTG

 
Blogger Qibran said...

Catatan ini telah dibuang oleh pengarang.

April 24, 2009 7:33 PTG

 
Blogger macha_sezs said...

masukkan dalam maa\ngkuk dan panaskan?

mungkin buleh....mungkin...

April 24, 2009 9:16 PTG

 
Blogger Nizam.Ariff said...

Bro, lu boleh pakai water heater... gua dah cuba, dulu. Masa kat asrama dulu...

April 24, 2009 9:17 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Azwan,
Ha ha.

Tasek,
Gua nak satu saja. :)

Qib,
HA HA.

Macha,
Gua akan cuba.

Nizam,
Gua akan cuba.

April 24, 2009 9:44 PTG

 
Blogger Perempuan cerdas said...

Kreativiti awak sungguh mempesonakan.

M

April 24, 2009 9:50 PTG

 
Blogger Sufian said...

First!

April 25, 2009 11:34 PG

 
Blogger KARKADEWA said...

ni gua rasa marah ni...
lighter gua pon xde...

April 25, 2009 12:27 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

M,
:)

Suf,
Bila masa lu first?

Karka,
Lu la pasal...

April 26, 2009 8:58 PG

 
Blogger hegira said...

kesian cerpelai comot tu...

April 27, 2009 10:38 PTG

 
Blogger spyz said...

last

:-)

April 30, 2009 2:33 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home