"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

13 April 2009

Katsumi ll

Di luar, tiada lagi salji yang bergentayangan turun. Tetapi, kedinginannya masih menggigit-gigit. Dari sebalik tingkap kaca (woah, macam tajuk lagu Ana Raffali), aku boleh nampak pohon-pohon epal yang meranggas. Hening.

Homework masih belum siap. Aku hirup baki koko semalam. Lambat betul ia mahu menyelonong ke dalam tekak. Aku kata, "Mmmmm."

Pagi-pagi lagi Noriko sudah ajak aku temankan dia ke Matsumoto, "Jom! Tak payah mandi, basuh muka sahaja!" Aku kata, "Kejap! Aku siapkan bende alah ni dulu!"

Katsumi baru bangun tidur. Dia menggeliat. Menggeliat macam perempuan gemuk yang tidak pernah lupa yang pada suatu masa dahulu dia pernah kurus, "Alaa... dulu-dulu pun I kurus macam Liyana Jasmay, tauuuu!"

Aku memicingkan mata. Wachaaaaaaaaaaaaaa! Aku karate Katsumi. Yang sedang menggeliat.

MeeEEeeEEeeeoooOOOooooW!

25 Comments:

Blogger Nida Shaari said...

Sampai hati kau karate Katsumi hanya kerana dia pernah kurus macam Liyana Jasmay..

April 13, 2009 9:13 PG

 
Blogger Lily Abdullah said...

Woo..ko karate kucing bang? Kejam..kejam!

April 13, 2009 9:35 PG

 
Blogger Unknown said...

bro tak gomol katsumi tu dulu ker...

Meiowwww

April 13, 2009 10:07 PG

 
Blogger tasekM said...

esok2 dia berak tilam kau bang.

he he.

April 13, 2009 10:18 PG

 
Blogger Kenanga Biru said...

ganasnya ko sampai karate kucing tuh..

April 13, 2009 10:54 PG

 
Blogger Budak Skema said...

mengeliat tu nikmat...jgn di potong nikmat org!

April 13, 2009 11:07 PG

 
Blogger dugongsenyum said...

7th!

haha

April 13, 2009 11:25 PG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

kau karate kat mana?

April 13, 2009 11:52 PG

 
Blogger MakLang said...

Sampai hati karate dia, Abg naga kejam..

opss..

salam singgah. hehe

April 13, 2009 12:34 PTG

 
Blogger Dalili said...

suatu hari kesemua gambar gambar itu dimasukkan kedalam pendrive menggunakan apple, apabila sampai dirumah, kesemua gambar gambar itu tidak muncul. maka oleh sebab itu blog aku tak boleh diupdatekan dengan gambar......

April 13, 2009 12:53 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Madu,
Kalu Liyana Jasmay - aku tak karatelah! Ha ha.

Water,
HA HA. Aku memang kejam hape!!!

Yares,
Weh, ada sapa2 nak tolak D70s tak weh?

Tasek,
Rumah aku kat Ikebukuro. Yang ni - rumah Noriko di Nagano. Jadi, secara teknikalnya, bukan tilam aku. Ha ha.

Nik,
Ha ha.

Skem,
Ha ha.

Dug,
Hari ni - esok - aku cuti. Ada projek berdarah mata. Sambil2 buat kerja - layan Anne Murray.

Azwan,
Kat belakang badan. Ha ha.

Suri,
Ha ha.

April 13, 2009 12:54 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Dalili,
Pergi beli Macintish lah! Ha ha.

Ok, try bawak pergi kat kedia gambar - try print - boleh ke dak? Lepas tu minta dia save kat dalam CD.

Mmmm, sori, hari tu tak sempat nak setting kaw-kaw komputer Ikhwan tu - yang yang dah copy kat thumb drive - cocok kat komputer lu - kosong je tu.

Gi rembat Mac le, bro!

April 13, 2009 12:57 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Dalili,
Lu open itu file2 guna apa software? Ada Photoshop tak? Ok, open Photoshop dulu - pastu open itu file (set le 'all file' tu). Tak ingatlah Kopi guna setting jpeg or raw.

Tak boleh kalu - gi beli Mac sebuah!

Mac rockkkk uuuu!

April 13, 2009 1:01 PTG

 
Blogger Darkkadabra said...

kalo kareta terbelah, lu buleh ditangkap atas kesalahan membunuh kucing.

April 13, 2009 1:58 PTG

 
Blogger aizawa said...

katsumi kawaiii :)

April 13, 2009 5:01 PTG

 
Blogger artisticklytouch said...

aku suka Liyana Jasmay

April 13, 2009 5:03 PTG

 
Blogger ceri masam said...

hish!

hahahah :p

April 13, 2009 5:18 PTG

 
Blogger Corey said...

Kucing gua angkat-angkat kening baca blog lu bang naga hui..huha

April 13, 2009 6:46 PTG

 
Blogger hana_kirana said...

walaupun aku tak tau nak komen apa sebab:

1. muka Liyana Jasmay kabur-kabur di ingatan aku (aaa.. dia ni sapa?)
2. perbuatan menganiaya kucing selagi tak sampai tahap rebus dan makan kucing masih kira ok,

tapi aku nak menyibuk jugak -- Mac memang rawks! ;) oh ye. Two by Soko kau masih belum beli. PTPTN masih belum masuk!

April 13, 2009 6:49 PTG

 
Blogger Cat Cat said...

Kesiannya... Katsumi kena karate... Oit oit, pasal tak mandi pagi..?? Mau jadi macam orang French ya - tak mandi seminggu masa musim sejuk... Hehe!

April 13, 2009 9:54 PTG

 
Blogger K.H said...

Sinaganaga pasti akan menjawab komen ini dengan Ha ha.

Ha ha.

April 13, 2009 10:23 PTG

 
Blogger BudAk hijAu said...

macam liyana jasmay...?

perghh!!kurus btl.. :D

April 14, 2009 4:54 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Dark,
Ha ha.

Aizawa,
Ha ha. Honto?

Art,
Aku suka Scha. HA HA.

Nurul,
Ha ha.

Korei,
Ha ha.

Hana,
Nanti, dah dapat duit PTPTN (ha ha), jangan lupa belikan ya!

Cat,
Nak cepat. :)

Indra,
:)

Hijau,
Nanti dia gemuklah nanti tu. Raja Ema pun kurus mcm Liyana Jasmay gak dulu. HA HA.

April 14, 2009 8:30 PG

 
Blogger alhena said...

kejammm dan dengki!!

April 14, 2009 8:32 PG

 
Blogger SolitudeInMind said...

Mana tak gemok Katsumi tu Bro asyik diajak tidur je...

Ce sesekali ajak joging ke, buat push up 100X ke baru la mantop Bro...

April 17, 2009 5:24 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home