"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

29 Mac 2009

Tanya Matahari kepada Bulan pada hari Bumi bergelap

Engkaukah itu
yang meminjam cahaya;
jadi teman di malam yang sepi?

[Beberapa jam sebelum Earth Hour
dan pada momen Wani Ardy membacakan sajak-sajaknya.]
Tinggalkan 2 Lauk untuk Perempuan Simpanan itu
Silverfishbooks
Bangsar
28 Mac 2009


Image Hosted by ImageShack.us
Asam Supali dan Wani Ardy

# # #

Vovin. Aku. Azzam Supardi. Di Jalan Telawi, Bangsar. Azzam Supardi minum teh tarik. Aku minum koko panas. Vovin? Ya, Vovin tak minum. Dia hisap rokok sajalah.

Kami didatangi oleh dua orang gadis (gadis Filipina aku rasa). Yang seorang bermain gitar. Dan. Yang seorang lagi bernyanyi.

Aku. Azzam Supardi. Vovin. Di Jalan Telawi, Bangsar. Vovin bagi dua ringgit. Azzam Supardi bagi dua ringgit. Aku? Ya, aku tak bagi. Aku hisap rokok sajalah.

Ya! Masa tu dunia masih terang walaupun hari sudah gelap.

# # #

Aku. Dan. Beberapa orang kawan. Sedang minum-minum (minum lagi?) di Jalan Telawi, Bangsar.

Kejap-kejap aku kerling jam, kejap-kejap aku kerling jam. Sufian Abas sedang memetik gitar. Tapi, dia tak menyanyi. Dan, tajuk lagu pun dia tak mahu beritahu. Ha ha. Dalam hati, aku berdoa, "Ya Allah ya Tuhanku! Minta-minta janganlah kedai makan ni totop lampu... aku dahlah rabun... kalau gelap ni kang, lagilah tak nampak apa... biji limau punyalah banyak di dalam limau ais aku ni, weh!!!!"

Ya! Masa tu dunia masih terang walaupun hari sudah gelap; kat Bangsar tak totop lampu pun, dek! Ha ha.

32 Comments:

Blogger Unknown said...

amboi...jiwanglah pulak,hilang dah lawak-lawak dulu.

Mac 29, 2009 3:21 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Nadine,
Ni bukan jiwang - ni poyo! Kalau TafTeh, dia kata kata, "P.O.Y.O!" Ha ha.

Mac 29, 2009 3:52 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

ala. kalau tutup lampu pon. guna lilin. romantik pa

Mac 29, 2009 4:03 PTG

 
Blogger addyaholix said...

ya. saya tutup lampu. tapi pasang lilin. romantik kan bang? tapi romantik saya cuma sorang-sorang!

Mac 29, 2009 5:05 PTG

 
Blogger Unknown said...

oik...ada cite pasal earth hour kat bawah rupanya...entri tak abislah masa i baca tadi...ha hah..ingatkan tengah jiwang-jiwang tentang bulan dan mentari!anyway last nite from subang jaya to serdang terang benderang aja all the way baik rumah mahupun building....

Mac 29, 2009 5:39 PTG

 
Blogger Shaira Amira said...

orang dulu-dulu tak ada elektrik, pakai lilin, tak romantik pun.

heh.

Mac 29, 2009 5:41 PTG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Poyo. Tepat. Hahaha!

Mac 29, 2009 5:47 PTG

 
Blogger Ili Khalil said...

silap komen. terkomen kat entri lain hahahahahaha.

Mac 29, 2009 6:19 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Azwan,
Wo ho!

Adi,
Sorang-sorang pun romantik gak, dude! Ha ha.

Nadine,
Lepas kul 9:30 depa on semula lampu.

Shaira,
Heh ek! Ha ha.

Purp,
Aku kena pegi kelas le kalu macam ni le rupa sajak aku weh.

Ili,
Wo? Ho ho? Tengok KLCC gelap dari puncak Menara O ke, beb? Ha ha.

Weh, bila balik semalam, binatang-binatang safari kat Menara O tu - korang bagi makan tak weh? HA HA.

Mac 29, 2009 6:38 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Ili,
P.O.Y.O le tinggal komen kat entri lain! HA HA HA HA HA.

Mac 29, 2009 6:39 PTG

 
Blogger Corey said...

Memang romantik...
Romantik malang...
Gua bergelap & support kempen earth hour dengan kucing gua...

Mac 29, 2009 11:37 PTG

 
Blogger fadliahmad said...

Punyalah lama aku tak singgah silferfish ni dah pindah rupanya kat depan tu.Mengelabah aku tanya kedai jahit india kat bawah Silferfish lama tu tu dia pun tak tahu.Pusing-pusing area situ bila nampak budak-budak pelik pakai dan perangai berkumpul aku dah budget mesti Silverfish tu.Tulisan Taf Teh memang tak pernah mengecewakan aku.

P.S:Budak solah kena buat macam Taf Teh.Tutup blog kemudian terbitkan buku.Aku nak beli sebab nak baca tulisan dia.

Mac 30, 2009 12:24 PG

 
Blogger Keylee Daud said...

hehehehe...ada camtu pakai lampu picit..keke

Mac 30, 2009 12:26 PG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

terima kasih untuk sabtu. :)

wani ardy
perempuan simpanan

Mac 30, 2009 12:43 PG

 
Blogger Nida Shaari said...

Tapi kau kan ada cermin mata.

Mac 30, 2009 8:33 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Corey,
Kucing lu apa nama?

Fad,
Gua pun sama. Melilau gua cari silverfish tu. Dulu kat tempat lain.

Key,
Ada yang picitpicit je. Ha ha.

Wani,
Kami datang untuk beri sokongan je. Patut terima kasaih kat Presiden Persatuan Perempuan Simpanan Sindiket Sol-Jah (PESAMPAN) lah! HA HA.

Nida,
Tu cermin mata untuk baca menu. Ha ha.

Mac 30, 2009 8:37 PG

 
Blogger Pa'chik said...

kalau tak nampak... leh meraba dude...

Mac 30, 2009 8:41 PG

 
Blogger en_me said...

chantekkk puisi tewww..

Mac 30, 2009 9:31 PG

 
Blogger Sufian said...

Nasib baiklah, lampu tak padam. gua dah boleh tengok mata rakus lu meliar-liar cari mangsa...

Mac 30, 2009 10:48 PG

 
Blogger tasekM said...

gelap la best. ha ha.


.

Mac 30, 2009 10:52 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Chik,
Bolehlah kalu nak meraba pun - cuma, nak raba siapa? Sufian Abas? Rohayat? Ceh!

En,
Ha ha. Aku rasa puisi tu macam poyo je weh!

Sufian,
Ketara sangat ke mata rakus gua tu? Ha ha.

Tasek,
Hah - lu gi nyonyot limau ais banyak biji tu tengokkkkk! Baru tahu best ke tak best.

Mac 30, 2009 11:01 PG

 
Blogger Pipiyapong Abdillah Hamzah said...

Cis. Gua ingat Wani Ardy komen kat blog gua je..

Mac 30, 2009 12:55 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Yapong,
Lu ada amek gambar Wani Ardy? Gua ada! Ha ha.

Mac 30, 2009 1:37 PTG

 
Blogger Unknown said...

rugi bro...kalau tutup lampu bleh trus candle lite dinner....lomantik looo

Mac 30, 2009 3:13 PTG

 
Blogger hegira said...

ai.. ada yang jatuh ke? huhu.
jatuh

c.i.n.t.a.


**larikk..

Mac 30, 2009 5:07 PTG

 
Blogger abdullahjones said...

lawa sajak.

Mac 30, 2009 5:55 PTG

 
Blogger zizie ali said...

comel sajak

Mac 30, 2009 6:00 PTG

 
Blogger Sufian said...

Lu tulis sajak macam gua siang ikan.

Mac 30, 2009 7:28 PTG

 
Blogger Pakcik Luar Otak said...

Tagged!

Mac 30, 2009 10:46 PTG

 
Blogger Corey said...

Huha..kucing gua xde nama bro.Gua panggil meowwwww je..Huha

Mac 30, 2009 11:33 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Amora,
Ye ke?

Alina,
Ha ha. Gua, kalau jatuh cinta ke, gua senyap2 je; gua pendam dalam hati. [Gua tunggu orang ngorat gua dulu, ha ha.]

Dollah,
Dari 2 line, kini dah bertambah jadi 3 line le, Dollah! He he.

Zz,
Gua tengah fikir, macamana le depa2 tu boleh tulis sajak sampai 100 line, ek?

Sufian,
Gua siang ikan macam lu hisap rokok! Ha ha.

Kotak,
Bolayan! Ha ha.

Korey,
Meowwwwwwww!

Mac 31, 2009 8:45 PG

 
Blogger saat omar said...

Tumpang promote...jom tengok MIMPI adapatasi dari Shakespeare's Midsummer Nights Dream

tarikh: 3, 4 dan 5 April 2009(8.30 malam)
matinee pada 4 dan 5 April (3 petang)

Tempat: lambang Sari, Istana Budaya

Arahan: Prof Jim Connor

bayaran masuk: RM10 dan percuma buku program

lets do it.

Mac 31, 2009 1:37 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home