"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

13 Mac 2009

Dulu-dulu bukan ada PPSMI pun

Dulu. Di ‘sekolah pandai’. Gua dan Ayis suka belajar English. Sebab teacher-teacher kami lawa dan seksi. Ha ha. Memulai dengan Set 4, kami mengakhiri pembelajaran bahasa Inggeris kami dengan Set 6. Oh ya, jangan bimbang, Set 6 bukanlah set tercorot kerana di bawah kami ada Set 7. Sebagai info, Ucin yang ternak landak (yang pernah keluar di Majalah 3 tu) adalah alumni Set 7. Ha ha.

Teacher Zuraida (kini, Prof. Dr. Zuraida Md Dom, UM): berambut wavy, berkulit cerah (or, if i may say, 'merah jambu, youuu!'), berpinggang kerengga, tinggi tak tinggi - rendah tak rendah - “ngam-ngam” bak kata Pipiyapong, ber-high heel. Apabila dia berjalan nak pergi ke kelas... pergh... lu boleh terlanggar fire extinguisher wo!

[Sorry teacher! Bukan I tak nak kapel dengan you... well, anggap sajalah kita dah tak ada jodoh! He he. <= Ini kalau Teacher Zuraida baca ni, ahaks, mampus gua kena langgar dengan kereta dia ni. NOTA: Teacher Zuraida masih lawa dan seksi macam dulu-dulu & dah straighten rambut, wo!]

Teacher Mrs Ho: berambut lurus panjang, berkulit kuning langsat, berbibir mulus, berkaca mata, pakai skirt atas sikit dari lutut, ber-high heel juga. Teacher Mrs Ho adalah teman fantasi gua ketika di dorm. Ha ha.

[Sorry teacher, I can't help myself-lah...! Ha ha.]

Teacher Mrs Nathan: Kalau lu duduk meja depan, kalau kena dengan angle-nya, dari celah sari yang terdedah lu boleh nampak ada benda macam berlapis-lapis dan berlipat-lipat dan segera lu tanam dalam hati, “Bila dah besar esok... gua nak kahwin dengan Teacher Zuraida!” Ha ha.

[Sorry teacher, I can't help myself-lah...! But, you ra still my favorite, seriously!]

Jadi, gua belajar English bersungguh-sungguh. Supaya gua dapat sambung belajar di United Kingdom. Untuk paper English 322 - gua dapat C3, pergh! Paper English 321? Gua tak ambil. Apa barang gua nak ambil paper Cambridge tu - dahlah mahal, bukan boleh lulus, ha ha.

KOMA

“Kalau are wa, sore wa, kore wa pun tak faham lagi... macam mana nak beli ikan nanti ni?” kata Razak Sensei.

“Alaa sensei... kalau nak beli ikan... watashi lukis gambar ikan sajalah nanti!” kata gua.

HA HA. Sensei Razak gelak. Gua pun gelak.

Image Hosted by ImageShack.us
Sinaganaga sedang beraksi. Foto oleh Vovin.

Image Hosted by ImageShack.us
Vovin sedang beraksi. Foto oleh Sinaganaga.

26 Comments:

Blogger Nazri said...

first

Mac 13, 2009 11:12 PG

 
Blogger artisticklytouch said...

second...

Mac 13, 2009 11:34 PG

 
Blogger MDM FARAH FAIZURA said...

second,

ok PPSMI bagi sy memang bagus.
Tapi kalau tak ada lagilah bagus.

So mengapa pilih yang bagus kalau ada yg lagi bagus?

Mac 13, 2009 11:34 PG

 
Blogger nickmenza said...

malu bila ada member set 7, BI dapat 1.

Aku saspek dia tumpukan perhatian lebih sebab cikgu BI set itu sangat jambu banding dengan set 5 kami. haha nostalgik.

Mac 13, 2009 11:44 PG

 
Blogger Lily Abdullah said...

Yes..yes..cikgu Bahasa Inggeris aku juga sangat kacak.

aku ingat dia sampai sekarang berbanding dengan cikgu-cikgu lain haha!

Mac 13, 2009 1:10 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Vovin,
Ceh!

Art,
Ceh!

Dingin,
HA HA.

Menza,
HA HA.

Water,
Ceh!

Mac 13, 2009 1:27 PTG

 
Blogger tasekM said...

ppsmi.

yang dikejar tak dapat. yg dikendong berciciran.

haih~

Mac 13, 2009 1:43 PTG

 
Blogger hegira said...

saya set 2. yang ajar nya ialah teacher bernice.

ya. bernice chauly: artis dan pelakon tu lah.. bangga gue... patotlah gue pandai cakap 'English'! hehe.

Mac 13, 2009 2:20 PTG

 
Blogger A said...

hapuskan PPSMI..

zaman gua sekolah menengah dulu2, ada seorang teacher yang boleh tahan dia punya hot..

mata gua jadi liar.. papan hitan dah tak nampak macam papan hitan lagi dah.. ralit tenung body teacher tu.. haih..

Mac 13, 2009 3:09 PTG

 
Blogger terrarosa said...

Saya pun hairan juga...
mengapa kebanyakkan cikgu English dalam hidup saya... badan memang cantik. Mungkin sebab itulah juga saya mengajar "math" hahahaha...


p/s baru saya dapat alami kesulitan En Naga bersama jurugambar berpayung.

Mac 13, 2009 4:16 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

Kesian kat budak-budak kampung sebenarnya. Pandai, tapi English berterabur. Nak faham soalan pun dah masalah, inikan nak menjawab. Last-last tak ke mana.

Alahai..

Tapi,
Kalau ditarik balik, mesti elaun guru-guru PPSMI pun terpaksa ditarik balik.

Alahai.....

Mac 13, 2009 4:19 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Tasek,
Tu bukan PPSMI lah - tu buah mangga!

Alina,
Pergh, English pandai, bahasa Melayu pun pandai. :) Eh, nanti tolong edit lagi eh!

Azrin,
Van Halen pernah nyanyi, 'hot for teacher' :)

Tera,
Ya, penuh onak duri! :)

Ying,
Berapa ek elaun diaorang?

Mac 13, 2009 4:30 PTG

 
Blogger Nizam.Ariff said...

Aku tak paham, kenapa perlu BI untuk sains? "Jangan jadikan bahasa satu halangan".

Ini semua salah JWW Birch. Sepatutnya, korek balik kubur dia pastu sula balik berkali-kali...

Mac 13, 2009 4:56 PTG

 
Blogger Hannah Sullivan said...

kat cikgu zuraida tak berfantas jugak ke?

Mac 13, 2009 5:03 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Nizam,
Bak kata Datuk Hassan, “Penjajah pun tak pernah paksa kita berkomunikasi dalam bahasa Inggeris!” Jadi, Birch tak salah dalam hal ni.

Hannah,
Tak berani! (Sebab ada gak sekali sekala terserempak dengan Teacher Zuraida di DBP or di UM).

“How's Puan Ruminie?” Soalan fav dia.

“Biasaklah aaa teacher, old and crumple!” Jawapan fav aku.

“Muluttttttttttttt...!” Kata Teacher Zuraida.

*Puan Ruminie adalah teacher Set 1 (teacher Puan Itote) - sangat garang, tak padan dengan ketot! Ha ha.

Mac 13, 2009 5:08 PTG

 
Blogger Tok Selampit said...

Pak Samad, Haji Hadi, Dr Hassan sudah dipanggil membantu siasat polis.

Enchek Naga belum dipanggilkah? Hahaha.

Jaga-jaga, lepas ini mungkin ada SB duk jaga bawah rumah Pena setiap kali berprogram. :)

Mac 13, 2009 6:13 PTG

 
Blogger Artozy said...

aku cuma tengok aksi kau dan vovin saja

Mac 13, 2009 8:44 PTG

 
Blogger Unknown said...

lucu u all,reminds me of my college days...pun jumpa cikgu jambu...

Mac 13, 2009 8:45 PTG

 
Blogger K.H said...

Benda macam berlapis-lapis dan berlipat-lipat dari celah sari yang terdedah itu apa?

Mac 13, 2009 9:14 PTG

 
Blogger Amin Ahmad said...

pergh, sekarang baru gua ingat. teacher2 gua dulu pun semua hot.

tapi sebab gua pegi sekolah pun bawa dua hengget je, gua terus batalkan niat nak mengorat.

agak2nya tok det buat PPSMI ni sebab nak bagi cikgu sains dan math hot jugak kot? supaya anak2 murid 'bersemangat' untuk belajar..

Mac 14, 2009 2:43 PG

 
Blogger Jong said...

Salam,
eh kau tu ke yang berlari-larian dalam hujan renyai hehehe, atau di bawah simbahan meriam air?
Wassalam.

Mac 14, 2009 9:00 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Tok Pit,
Kat rumah PENA manjang ada SB. Ha ha.

Art,
:)

Nadine,
:)

Indra,
Tatau. Ha ha.

Pewaris,
Kau dulu PPSMM - kerja bagus jugakan, kan, kan! Ha ha.

Faisal T,
Aku yang berlari-lari dalam hujan renyai. :) Akan datang - berlari-lari dengan gunting. KAH KAH KAH.

Mac 14, 2009 11:44 PG

 
Blogger jiGOMorrison said...

Bandingkan gambar yang pertama dengan yang ini (seperti di pautan)

http://blankaperidot.com/yahoo_site_admin/assets/images/vietnam_napalm_girl.16314440_std.jpg

Hehe!

Mac 16, 2009 3:16 PTG

 
Blogger rudy bluehikari said...

Aku berfantasi dengan Teacher Zuraida kau. Yang ad atahi lalat di bawah hidung kana kan? ahahaha aku jejak di sini http://umexpert.um.edu.my/papar_cv.php?id=AAAJxnAAQAAAGEeAAn

Mac 17, 2009 10:54 PG

 
Blogger Nazri said...

Haha Jigo, best!

TErharu kalau gambar aku jadi ikonik macam tu

Mac 17, 2009 11:57 PTG

 
Blogger mimi said...

nothing to say but:

hahhaahaahah klakar gak tengok muka cemas uncle L berlari2 anak tuh....

lol rolling on the floor with kaki pusing2 cam blade helicopter ;)

Mac 18, 2009 1:16 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home