"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

27 Februari 2009

Sajak 122 untuk novice

Abdullah Jones dah sampai. Abdullah Jones drive Merc warna perak. Di sebelah Abdullah Jones ada wanita genit sedang sibuk mengelus-elus janggutnya. “Duduk belakang!” kata Abdullah Jones, “Bos kene duduk belakangla!” Aku tak kata apa-apa. Aku buka pintu Merc. Aku duduk di seat belakang. “Mane?” tanya Abdullah Jones. “Jalan terus! Nanti buat U turn kat Kampung Attap!” kata aku.

KOMA

“Dolloh!” kata aku, “Aku ade tulis satu sajok! Baru nak cube-cube! Besarla harapan aku nok jadi macam mu juge, tulis sajok!” Mula-mula Abdullah Jones tak kata apa-apa. Lamaaaaaa baru Abdullah Jones kata, “Mu bace ke ku!”

hujan meribut
sepatuku persis motobot.


“Tu je?” tanya Abdullah Jones, “Tajuk?”

“Takde tajuk lagi!” jawab aku.

Uwoop!

21 Comments:

Blogger Cat Cat said...

First!!!! Haha!

Oh btw, Cath dulu2 kerja kat Kampung Attap. Pssst, dulu2 - ada kedai mamak jual kari kepala ikan kat sana... Sedap ooooo!!! Itu dulu lah, sekarang tak tau ada lagi ke tidak....

Februari 27, 2009 8:48 PG

 
Blogger ♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

hehehe...

baru 2 baris..perlu tajuk tu..=p

Februari 27, 2009 8:54 PG

 
Blogger asuhara sue said...

kira ada kemajuan le tu walau baru 1st time tulis sajak!

Februari 27, 2009 9:40 PG

 
Blogger Hannah Sullivan said...

hahah, sungguh metafora

Februari 27, 2009 9:45 PG

 
Blogger Lily Abdullah said...

Sejak bila kau tulis sajak pulak ni bang?

Februari 27, 2009 9:55 PG

 
Blogger Sufian said...

Aku rindukan waktu-waktu Sinaga tak tulis sajak... sungguh indah waktu itu...

Februari 27, 2009 10:37 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Kat,
Itu kedai mamak? Adaaaaaaa...

Zara,
He he.

Asu,
Thanks bebeh! I appreciate motovasi yang you berikan. HA HA. Adehhh...

Hannah T? Whoo!
:)

Water,
Baru nak start-lah!

Sufian,
Eh dude, aku rasa, mmm, aaa, macam aku nak sambung menulis semula kat blog 'rahsia yang dah tak jadi rahsia lagi' aku tu lah! Amacam? Kat situ bebas sikit. :)

Februari 27, 2009 12:04 PTG

 
Blogger hegira said...

Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

Februari 27, 2009 1:42 PTG

 
Blogger hegira said...

haha. lawak komen sufian.

eh.

SEPATU lah. bukannya sepatuT.

Februari 27, 2009 1:42 PTG

 
Blogger tasekM said...

aku suka sajak kau ni bang.


:)

Februari 27, 2009 2:30 PTG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Jangankan aku, Salleh Ben Joned pun bisa kagum baca sajak kau ni Naga.

Februari 27, 2009 2:56 PTG

 
Blogger Pa'chik said...

motorboat enjin sangkut...
yang semput...

tambah sket... ekekeke...

Februari 27, 2009 3:10 PTG

 
Blogger abdullahjones said...

hari itu, naga memandang saya,saya memandang naga,saya nampak ada bahagian tubuh naga yang mengembang melihat kacaknya saya) lalu serentak suara dari dalam hati kami berkata,ya, kami sangat femes.

dan kami sangat percaya tidak satu orang pun dari kamu berani mendakwa begitu.

faizal tersenyum dan memandang keliling mahu dilihat orang. kami tau dia tumpang kembang hidung kerana kami sudi bersama beliau.

ahh...menjadi kacak dan terkenal.

Februari 27, 2009 3:41 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Alina,
Dah diperbetulkan. He he.

Tasek,
He he.

Purp,
Iya ka?

Chik,
Ha ha.

Dolloh,
HA HA. Lame aok dak tinggal komen ke sini, weh!

Februari 27, 2009 4:27 PTG

 
Blogger zizie ali said...

jones memang pernah kacak. naga? masih kacak. ha ha

Februari 27, 2009 5:55 PTG

 
Blogger landaklaut said...

kenapa motobot?
kenapa bukan sampan?
atau tongkang?

Februari 27, 2009 6:01 PTG

 
Blogger dugongsenyum said...

Sungguh pendek sajakmu itu.

Februari 27, 2009 9:57 PTG

 
Blogger Anonymous said...

hubaya! hubaya!

Februari 28, 2009 4:35 PTG

 
Blogger Nizam.Ariff said...

Sajak dua baris tu brape harga kalau diterbit? ...

Mac 01, 2009 11:14 PG

 
Blogger A said...

sajak dua kerat dari abang naga..

:)

Mac 01, 2009 11:41 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Zz,
Ha ha.

Landak,
Sebab aku orang kaya. Orang kaya beli motobot lah! Ha ha.

Dug,
Tak reti nak karang yang panjang2. :)

Po,
Hubaya! Hubaya!

Nizam,
Mahal. :)

Amat,
:)

Mac 02, 2009 8:45 PG

 

Catat Ulasan

<< Home