"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

11 Februari 2009

Kadang funky...

Mamat Khalid di Ipoh. Aku di KL. Kami berbual. Kadang politik, kadang filem, kadang babi. Ha ha.

“Bosanlah tinggal di Malaysia, bang. Apa kata kalau kita berhijrah ke Brunei; bikin filem di sana.” Aku cadang.

“Berhijrah ke Thailand-lah lagi best.” Mamat Khalid cadang.

“Tak boleh, bang! Nanti kita kena makan babi. He he.” Aku kata.

“He he. Minum kat Stabak dengan makan di Mekdonel tu samalah macam makan babi.” Mamat Khalid kata.

“Tapi, tu 'babi' sedap, bang. Babi kat Thailand tak sedap... rasa macam babi betul. He he.” Aku kata.

“HA HA!” Mamat Khalid ketawa. Ketawanya sungguh funky, aku rasa.

Aku di KL. Mamat Khalid di Ipoh. Kami berbual. Kadang politik, kadang filem, kadang babi. Ha ha.

21 Comments:

Anonymous Tanpa Nama said...

ho ho.

yg ni funky x?

Februari 11, 2009 11:01 PG

 
Blogger bluecherry @ fai said...

ha ha..

ada-ada jer..

Februari 11, 2009 11:32 PG

 
Blogger Ajami Hashim said...

kadang ker kandang?

Februari 11, 2009 11:50 PG

 
Blogger Lily Abdullah said...

Ada tak kau berbual pasal awek2 berbaju sendat bang? hahaha!

Hari tu aku dengar dua lelaki bergossip pasal skrit paramugari Air Asia dan kebaya paramugari MAS. Wooo..sugguh best..

Dan hari tu, aku rasa lenguh tangan jika malaikat dok catit amalan mereka(jika malaikat tu manusialah). Termasuk amalan aku,tukang dengar hahahah!

Februari 11, 2009 11:58 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Azwan,
Funky!

Cherry,
:)

Ajami,
Kadang. :)

Water,
Kalau berbual dengan abang Mamat Khalid - kadang politik, kadang filem, kadang 'babi'... Tu je. Ha ha.

Aweks? Wo, kami bukan womanizer! Serius. Ha ha.

Februari 11, 2009 12:14 PTG

 
Blogger DeeN said...

Wah! Sungguh frenkie er funky..
Kat thailand tak yah makan babi, dok sana makan pulut siam sedap apa.. haha!

Februari 11, 2009 12:42 PTG

 
Blogger ♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

hehehe....

funky ye Abang Mamat Khalid itu?

nak pindah bawah sikit dari Thailand la..haha~

Februari 11, 2009 1:11 PTG

 
Blogger yoshz said...

ya. babi dan politik mmg dapat merapatkan silaturahim.

Februari 11, 2009 1:18 PTG

 
Blogger sEmut said...

Gua syak dia rindu nak lepak skyhigh di rotterdam tu.

Februari 11, 2009 1:39 PTG

 
Blogger tasekM said...

bukan dia dh pindah kelumpo ke bang? kerajaan dh tukor ni... tak jadi gamaknya. ha ha.


.

Februari 11, 2009 1:53 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Deen,
Beras pulut - kat sini pun ada. :)

Zara,
:)

Yosh,
Sayur dah hantar balik rumah?

Mut,
Aku syak mcm tu gak.

Tasek,
Ipoh = istana hinggap dia. :)

Februari 11, 2009 2:21 PTG

 
Blogger famia said...

aik.
tadi ada entry tajuk Penat.
dah delete ke bro.

Februari 11, 2009 5:14 PTG

 
Blogger Pa'chik said...

babi ni sedap jugak kalau wat ngutuk orang... ekekeke....

Februari 11, 2009 5:16 PTG

 
Blogger Cat Cat said...

Abang Naga,
Hijrah aje ke Amerika. Kat sini, apa-apa pun ada. Women..? No hal. Haha.

ps: Psssst, Abang Naga nampak hensem dalam gambar entri yang lepas. Macho gua cakap lu... Haha!

Februari 11, 2009 10:41 PTG

 
Blogger landaklaut said...

banyak2 binatang, binatang apa yang selalu betul?
babi.
babi betul.
hahahah..

Februari 12, 2009 5:08 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Famia,
Penat. :(

Chik,
:)

Cat,
Eh, lu dah sampai Amerika dah ke? Apa kejap sangat Gong Hi Fat Choi di Malaysia? Tak tunggu Cap Go Meh ke?

Lan,
:)

Februari 12, 2009 8:36 PG

 
Blogger Cat Cat said...

Membuat Abang Naga nak tunggu Chap Goh Tong.. Eh silap, Chap Goh Mei... Hehe!

Ni rumah kat Amerika siapa nak jaga...???

Kalau boleh, Cath nak angkut Giant the whole store sekali balik US... :D

Februari 12, 2009 9:00 PG

 
Blogger NeemoNeemo™ said...

Gosip tentang babi yang seksi ada?

Februari 12, 2009 12:24 PTG

 
Blogger ceri masam said...

mesti dia gelak lagi funky bila baca entry nih!

haha

Februari 12, 2009 2:59 PTG

 
Blogger reverie said...

Ini bila otai bersembang dengan otai. Maka dapat cerita babi. Ye x? hah ha.

Februari 12, 2009 4:06 PTG

 
Blogger asrul said...

hahaha
politik itu penuh dgn kebabian bangg..

najis mughallazah tuuu..chittt

Februari 12, 2009 6:34 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home