"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

22 Januari 2009

Parking II

Tok Rimau tanya aku, “Biasanya kau parking atas atau kau parking bawah?”

Aku jawab Tok Rimau, “[Ke] Bawah! Sebab, aku punya bukannya besar sangat! Kalau parking [ke] atas pun... nanti, secara automatik ia parking [ke] bawah juga!”, dan pada masa tu aku rasa macam nak gelak. Kemudian, aku tanya Tok Rimau pula, “Kau, Mau?”

Tok Rimau jawab aku, “Kalau aku bawa Kancil - aku parking bawah. Kalau aku bawa kereta besar sikit tu - aku parking atas.“

BAHAK

KOMA

“Kadang-kadang melintang juga, Mau!”

“Melintang? Habis, parking kat mana?”

“Kat atas paha, Mau!”

“Ceh! Ha ha ha!”

BAHAK

FIN

44 Comments:

Blogger addyaholix said...

naga kena sindrom parking macam tok dah haha!

Januari 22, 2009 2:32 PTG

 
Blogger K.O.N.T.R.A. K.I.R.I. said...

uish. lucah..lucah nih.. ahaha

Januari 22, 2009 2:38 PTG

 
Blogger Tok Rimau said...

Kena la tanya. Dulu-dulu, dalam kelas Kesihatan cikgu tak ajar.

Tak tau la dalam kelas Tatarakyat. Wa selalu cabut hisap rokok belakang tandas.

Januari 22, 2009 3:08 PTG

 
Blogger Pa'chik said...

kiri ke kanan?

paking bawah susah taim langgar dinding...

Januari 22, 2009 3:19 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Adi,
Hah?

Kon,
Hah?

Mau,
Eh, side parking dengan L parking kita tak diskus lagi weh? Ha ha.

Chik,
Hah?

Januari 22, 2009 3:30 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

Ha ha! Adeh! Kena tengok jugak tempat parking. Kalau luas, senang keluar. Kalau sempit, senak perut.

Januari 22, 2009 3:38 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Azzam,
Bukan setakat ada papan tanda No Entry 'ja tak boleh parking - tepi jalan hok ada line kuning pun tak boleh parking tau! HA HA.

Januari 22, 2009 4:01 PTG

 
Blogger siew said...

parking kat dalam hg suka dak?

Januari 22, 2009 4:29 PTG

 
Blogger ayobkelubi said...

itulah pasal, baca citer tok,gua bajet anak sedara dia tanya soalan lucah walhal salah struktur soalan.

hahaha..sib baik melintang leh parking atas paha,kalau obes?.

hahahaha

Januari 22, 2009 4:33 PTG

 
Blogger Amyz! said...

Hahahaha..

Januari 22, 2009 5:05 PTG

 
Blogger jagoan said...

Gua masa test dulu,

kantoi tang parking arr. Cilakak.

Ada ke suh gua parking SISI. Melecet tangan beb. Haha!


.

Januari 22, 2009 5:06 PTG

 
Blogger dugongsenyum said...

kahkah

Januari 22, 2009 5:12 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Siew,
Suka! Ha ha.

Yob,
Lu dah lama tak jumpa gua kan - gua dah kurus la ni. :)

Amyz,
*gua blur*

Tok,
:)

Dug,
Apa ketawaketawa?

Januari 22, 2009 5:22 PTG

 
Blogger AieSha said...

sungguh mencabar bila parking di tempat yang sempit. huh. ;p

Januari 22, 2009 5:24 PTG

 
Blogger tasekM said...

gua tak paham.. hahahahahaha..

;p

Januari 22, 2009 5:27 PTG

 
Blogger RY said...

aku tak tahan dengan lawak ni,

lagi tak tahan mau mau mau. kenapala tak panggil tok je.

lawak mlm jumaat..haih

Januari 22, 2009 5:32 PTG

 
Blogger saharil said...

aku parking pakai valet saja.. tapi kena bayo lebih sket ar.

Januari 22, 2009 6:00 PTG

 
Blogger ♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

aduiyai....

dah sama macam Tok dah...

adakah jawapan Tok kepada aku, sama dengan jawapan En. Naga kepada aku nanti...

hehehe~

Januari 22, 2009 6:14 PTG

 
Blogger Nizam.Ariff said...

ada orang sendal tayar bila PARKING, takut melurut ke bawah ...

Januari 22, 2009 6:58 PTG

 
Blogger saudagar gaRAM.. said...

kalo penuh,bleh double parking tak agaknya bang naga?

kalo double parking,bleh tolak tolak..
tak payah tarik hand brake..

Januari 22, 2009 7:00 PTG

 
Blogger Amiene Rev said...

Kita harus mematuhi undang-undang semasa parking. (Dengan nada ikhlas)

Januari 22, 2009 7:57 PTG

 
Blogger Unknown said...

kalau parking biarlah masuk dlm kotak.. xlah menyusahkan org lain..

Januari 22, 2009 9:15 PTG

 
Blogger hegira said...

serius tak faham apa yang korang gelak gelak nih. :P

Januari 22, 2009 9:18 PTG

 
Blogger nuyuljana said...

penat baca 3-4 kali..
tp masih xphm jgk endingnyew..
aku masih mentah rupenyew..
haizh!

Januari 22, 2009 9:22 PTG

 
Blogger dugongsenyum said...

sesuka hati parking, kena clamp... padan muka. HAHA

Januari 22, 2009 10:39 PTG

 
Blogger Sir Mute Key Chicks said...

keke. ada pulak lawak parking. adeh. senak bibir aku sengih. adeh.

bro. aku pon suka parking kat bawah jugak. senang. tak yah naik turun lif.

susahnya masa naik lif. senak perut.

Januari 23, 2009 12:42 PG

 
Blogger famia said...

haha.

macam tak berapa nak faham.
tapi macam boleh faham.

Januari 23, 2009 5:50 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Aie,
:) Ada caranya, bro. :)

Tasek,
Ha ha.

Razor,
Aku tak suka panggil dia 'Tok' - rasa macam panggil orang terlampau tua. Kami 'rakan sebaya' - beza umur pun 1 tahun 'ja - panggil 'Mau' rasa lebim macam 'kawan sepapan dam'. :)

Ril,
Aku ada juga cita-cita nak valet parking - kena kumpul duit dulu - mahal! Ha ha. (Tak mau belanja aku ke?)

Zara,
:)

Gar,
Double parking? HA HA. Tak pernah try lagi. Huhu.

Amin,
Ya.

Kelam,
Ok. Nanti aku pakai spender. HA HA.

Gira,
HA HA. Susah aku naka percaya ni. :)

Nuyu,
Mentah? Gi le peram. :)

Dug,
Ha ha.

Mut,
HA HA.

Famia,
Ha ha.

Januari 23, 2009 8:42 PG

 
Blogger Denanz ... said...

paking atas kekadang penuh. paking bawah kekadang tutup. paking bawah buleh ka?

Januari 23, 2009 9:42 PG

 
Blogger Denanz ... said...

eerrr ... bawah. maksudnya sebelah belakang... tepi2 sket ...

Januari 23, 2009 9:42 PG

 
Blogger tapai said...

Nak parking, parking elok-eloklah. Jangan sampai block orang!

Januari 23, 2009 11:08 PG

 
Blogger Anonymous said...

sekali gua kena saman.

'parking melawan arus'.

tapi dude, sekarang ni almost semua pakai boxer (ini sejenis enjin, tak caya, tanya pipiyapong).

Kalau pakai boxer, mana buleh parking atas.

kan pipi kan?

Januari 23, 2009 11:48 PG

 
Blogger Pipiyapong Abdillah Hamzah said...

ye laa enjin boxer.banyak pakai skang.parking bersepah hok boxer ni..

Januari 23, 2009 11:52 PG

 
Blogger ayobkelubi said...

bang nag

kurus dah ker?. hahaha.

insya-allah maskara yang ni,gua turun pas abih kelas.

kena bawak pistol gamaknyer yeop?

Januari 23, 2009 11:53 PG

 
Blogger bukan orang pinkish said...

x payah parking, habis cerita..kan senang..

Januari 23, 2009 12:09 PTG

 
Blogger cik puan daun said...

apakah???

Januari 23, 2009 3:01 PTG

 
Blogger Pegawai Khalwat said...

Itu tak termasuk cerita orang parking tempat kita pulak.

Ha ha....

Januari 23, 2009 3:06 PTG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Kau biasa salah parking tak?

Hehehe!

Januari 23, 2009 4:29 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Nan,
Kalau semua penuh - gi le parking ke 'kebun'!

Tapai,
Baik. :)

Po,
Boxer? Gua ada selai je. Ha ha.

Yapong,
Ha ha. Cilakak!

Yob,
Bawak!!!!

Sabar,
HA HA.

Daun,
Ni nak jawab bagi pihak Nuar ke weh? HA HA.

Khal,
Ha ha, tak boleh, tak boleh tu!

Purp,
Biasa juga. HA HA.

Januari 23, 2009 4:41 PTG

 
Blogger sEmut said...

gua suka parking bontot dulu.

senang nak keluar.





lu orang jangan pikir songsang pulak.

hahah.

Januari 23, 2009 10:44 PTG

 
Blogger Enche said...

bro jgn silap parking sudahhhh kekekkeke kang leha nasi lemak mau angau 4 bulan

Januari 24, 2009 7:18 PTG

 
Blogger zubin said...

bahaya nih parking apa tuh!

Januari 26, 2009 7:58 PG

 
Blogger landaklaut said...

seronok jadi perempuan tak payah piker nak parking cemana pon.. muahahahah!!

Januari 27, 2009 5:04 PG

 
Blogger Fasyali Fadzly said...

munimak.. gile kelakar! siot tul korang ni..

Januari 31, 2009 4:51 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home