"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

20 Januari 2009

Matematik pasca moden

Jika cuti Hari Raya Cina ‘jatuh’ pada dua puluh enam dan dua puluh tujuh haribulan, dan aku mengambil satu hari lagi cuti tambahan pada dua puluh tujuh haribulan, sedang pada hari sabtu dan hari ahad sebelumnya adalah hari tidak bekerja kepada staf Syarikat D, lantas kakak Kerani Kanan tu kata, “Baki cuti tahunan kau adalah empat puluh lapan hari... jadi, kenapa ambil cuti satu hari sahaja, Labu?” - Soalannya, aku nak buat apa dengan cuti yang banyak sangat ni?

HA HA.

....
Blog Sindiket Sol-Jah dah macam majalah Rolling Stone.

23 Comments:

Blogger RY said...

cuti lebih dari sebulan.

kalau pergi buat haji pun ada balance lagi.

buat part time jadi pelakon filem je la bang. hehe. cukup ah tu lead satu filem. hehe

Januari 20, 2009 9:30 PG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

mintak sket cuti tu bole???

Januari 20, 2009 9:35 PG

 
Blogger tasekM said...

tukar jd duit tak bulih ke?


:)

Januari 20, 2009 9:47 PG

 
Blogger dugongsenyum said...

Anugerah Pekerja Keramat Hidup Pasca Moden.

Januari 20, 2009 10:48 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Raz,
Pergi haji balik hari, boleh? Ha ha.

Fafa,
:)

Tasik,
Tak boleh. :)

Dug,
Anugerah Pekerja Keramat A/U3? HA HA.

Januari 20, 2009 10:51 PG

 
Blogger famia said...

Fuiyoooo..
Banyaknya.

Januari 20, 2009 11:14 PG

 
Blogger Nizam.Ariff said...

errr...bukan ke baki cuti juga memberi clue tentang umur seseorang? hahahaa....

Januari 20, 2009 11:22 PG

 
Blogger garpu karat yang dah ting tong said...

buat pergi honeymoon la dato..

Januari 20, 2009 12:12 PTG

 
Blogger Pegawai Khalwat said...

La... cuti lagi ka?

Januari 20, 2009 12:51 PTG

 
Blogger Amyz! said...

Bestnya banyak cuti. Bebila boleh ambil cuti.

Januari 20, 2009 1:02 PTG

 
Blogger ceri masam said...

cer kasi sikit cuti tu kat saya!

haih...

Januari 20, 2009 1:37 PTG

 
Blogger ♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

hehehe...

bestnya banyak cuti...

cuti bersama keluarga barangkali?

Januari 20, 2009 3:50 PTG

 
Blogger pye:rudz said...

kalau aku cuti maknanya aku akan tidur sepuasnya. dah penat tidur, terlentang depan tv sampai tertidur lagi. lepas tu, salahkan penimbang berat sebab berat badan naik. hahahaha...

Januari 20, 2009 4:06 PTG

 
Blogger Pa'chik said...

kaja'an bagi golden hensheik... jadi... ko jual la cuti ko tu dude...

Januari 20, 2009 4:47 PTG

 
Blogger Unknown said...

cuti aje la dude. gaji jalan...best!

Januari 20, 2009 5:42 PTG

 
Blogger Unknown said...

Staf kesayangan bos berkereta mata belalang ya!

Januari 20, 2009 5:49 PTG

 
Blogger Unknown said...

ambil cuti 30hari.. buat kerja amal di palestin..sanggup ka Kapla Soljah?

Januari 20, 2009 7:14 PTG

 
Blogger a.i.d.a. said...

Saja je..ayat yang last tu... gugugu

Januari 20, 2009 11:43 PTG

 
Blogger addyaholix said...

cuti tahunan aku cuma 14 hari. babi sungguh boss aku.

Januari 21, 2009 2:38 PG

 
Blogger Nida Shaari said...

Bukan baki cuti kalau dah masuk 2 tahun kira burn kah?

Januari 21, 2009 9:27 PG

 
Blogger harhtan said...

Bang Naga,
Gomen bg opsyen kat staf untuk kurangkan cuti tahunan tanpa ada apa-apa imbuhan. so..apa kata abg bg opsyen kat bos, suruh bos ambik balik cuti2 tu, dgn syarat bg syarikat tu kat abg? ;)

Januari 21, 2009 10:26 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Famia,
Ngeh ngeh ngeh. Bos le katakannnn....

Nizam,
Ngeh ngeh ngeh. Bos le katakannnn....

Jimmy,
Honeymoon? Tak ada calon yang sesuai. Ngeh ngeh ngeh...

Khal,
Cuti lagi la. (This year, prestasi aku menulis blog akan merundummmm...)

Amyz,
Takdenya! Big bos slash juga masa kita apply cuti tu. :)

Nurul,
Ambillah. :)

Zara,
Cuti bersama-sama teman-teman Soljahs. Tahun lalu - JandaBaik. Tahun ni - Mac - Bandungggg! HA HA. MatJan, lu tinggal!

Pye,
Ngeh ngeh...

Chik,
Aku bukan Kerajaan lagi. Aku MANTAN penjawat awam la ni. Ngeh ngeh ngeh...


Amora,
Ngeh ngeh...

Anuar,
Kesayangan? Ha ha. Kau silap orang. :)

Ayares,
Kalau PakLah/Najib sanggup - aku ok, aku akan kata sanggup jugalah. :)

Aida,
*blur* Ha ha.

Adi,
Buang bos babi. Lantik bos cipan pula. Try-lah tengok. Ha ha.

Madu,
Cuti last two year aku dah belasah dah. Hok ni cuti tahun lepas + cuti tahun ni.

Har,
HA HA. Cadangan yang menarik.

Januari 21, 2009 11:39 PG

 
Blogger Denanz ... said...

ooo ... pekerja sykt D pun buleh "carry forward" ka? amik cuti tu ... pi gaza ... buat design bangunan baru.

tak pun kutip peluru yg tak meletup bawa balik sumbat dalam gua batu kep.

Januari 21, 2009 4:49 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home