"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

07 Januari 2009

Anak Rusa Nani

Suatu hari. Gua. Yapong. Pergi tengok. 'Preview' filem MAUT. Tajaan Tayangan Unggul Sdn. Bhd.

Tiba-tiba. Truuut tut tut! Gua terima. Satu pesanan ringkas, “Wer r u, my dear?", dari seorang awek.

Cepat-cepat. Gua tunjuk. Itu pesanan ringkas. Kepada Yapong.

"Dude! Dia panggil gua 'dear'! Aaa... Lu tahu ke 'dear' tu apa benda?” Gua kata.

“Aaa... Rusa!” Yapong kata.

“Wah! Sweet-nya!” Gua kata.

____
Nota kaki: Sinaganaga dan Pipiyapong adalah mantan pelajar Sekolah Menengah Sains. English set berapa? Tak tau. Ha ha.

____
Nota kaki: Review filem 'Maut' - esok lusa kot gua tulis kat blog 'cowgumrubber'.

37 Comments:

Blogger famia said...

woh begitu.
makanya..

hai rusa~~

hehe.

Januari 07, 2009 10:37 PG

 
Blogger Unknown said...

Bila Naga nak bermanja, maka jadi lah Rusa.

kena la jadi sirusarusa lepas ni.

Januari 07, 2009 10:48 PG

 
Blogger Cat Cat said...

I'm coming home, honey... See you in KL. :)

Januari 07, 2009 10:59 PG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

memang dari dulu dah ada sistem 'set english' ka?

wakaka

Januari 07, 2009 11:08 PG

 
Blogger siew said...

sbb tu gomen suh blajaq Math n Sc dlm BI

Januari 07, 2009 11:12 PG

 
Blogger RY said...

lyana jasmay ada tak?

hehe

Januari 07, 2009 11:38 PG

 
Blogger Nizam.Ariff said...

Dia salah hantar kot...

Januari 07, 2009 11:41 PG

 
Blogger hegira said...

hha. cet. :P

Januari 07, 2009 11:59 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Famia,
Haiiiiiiiiii! He he.

Liz,
He he.

Cat,
Eh, bukan rumah kau kat Penang ke, Cat? Anyway, welcome home! Apaknya ikut sekali tak ni? Ke, bawak budak2 je balik?

Azwan,
Ya. SMSS - ada 7 set! :) SMSAH tatau ada berapa set.

Siew,
Kami dulu - English 121 and 122. Lepas tu tukar kepada 321 and 322. La ni apa nombor guna ek?

Razor,
maunya tak ada. :)

Nanti aku cerita kat 'review' tu nanti. :)

Nizam,
:) Taklah. :)

Alina,
(Mesti Tok Rimau tumbuk konkrit lagi weh!) HA HA.

Januari 07, 2009 12:28 PTG

 
Blogger siew said...

Siew,
Kami dulu - English 121 and 122. Lepas tu tukar kepada 321 and 322. La ni apa nombor guna ek?

-Ntah.aku dulu skolah pondok guna English wahid,isnin,salasa..

Januari 07, 2009 2:10 PTG

 
Blogger tasekM said...

dia nak taip 'bear' tu sebenarnya bang... ha ha.


.

Januari 07, 2009 2:53 PTG

 
Blogger K.O.N.T.R.A. K.I.R.I. said...

aku tahulah skang masih demam krismas, tuh pasal banyak rusa

Januari 07, 2009 2:58 PTG

 
Blogger Unknown said...

waw!

halo abg manessss....

Januari 07, 2009 3:16 PTG

 
Blogger Yana Ismail said...

Dear or deer? he he..

bunyi lebih kurang tp makna tak sama...deer yg rusa;)

as in..

Naga dearie (ala2 manja gitu ;P..) ha ha ha..

Januari 07, 2009 3:39 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Tasik,
Ye ka? Laaa...

Billy,
Ha ha.

Lim,
Ha ha hallooooOoooOOoooo...

Yana,
Gua dulu set 6. Yapong - set berapa gua tatau. :)

Januari 07, 2009 3:49 PTG

 
Blogger langsirkalerbiru said...

aku dulu, set 1, tapi english hampeh sampai sekarang.
kelas LK, biasalah...

Januari 07, 2009 5:14 PTG

 
Blogger dugongsenyum said...

Anak Rusa Nani, uiii macam nama red indian.

Januari 07, 2009 5:22 PTG

 
Blogger mineral oil said...

can i link u?

Januari 07, 2009 5:28 PTG

 
Blogger Pipiyapong Abdillah Hamzah said...

Gua masa tu was was juga antara rusa dengan kijang..

Januari 07, 2009 5:43 PTG

 
Blogger asrul said...

hahaha

teringat lagu yasin
lagu kerana dia..

kerna dia..kerna dia..semuanya kerna dia..

lps tu kalau artis yg nama dia fadhella..mgkn maksudnya...rusa fadhella...hahaha..aper kessss

Januari 07, 2009 6:06 PTG

 
Blogger Lily Abdullah said...

Yapong mesti pandai BI ni hahaha!

Kagum aku! nak pergi tusyen English MUET dengan adinda Yapong lah.

Berapa pengkeras dik? hahaha!

Januari 07, 2009 6:10 PTG

 
Blogger bluecherry @ fai said...

Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

Januari 07, 2009 6:23 PTG

 
Blogger bluecherry @ fai said...

kalau translate..

awak dimana, rusa saya?

he he..

nasib baik awek yg anta kalau balak..? hah? jawab..

Januari 07, 2009 6:32 PTG

 
Blogger Unknown said...

spesies baru. rusa naga.

Januari 07, 2009 8:15 PTG

 
Blogger Danielle_Corleone said...

pergh! main sms dalam wayang! hahaha!

Januari 07, 2009 9:28 PTG

 
Blogger Tok Rimau said...

Apa nak tumbuk pulak. Gua flying kick sama konkrit.

Januari 07, 2009 11:13 PTG

 
Blogger DeeN said...

cowgumrubber = lembugamgetah / getahgamlembu?

Uhuk!!

Januari 07, 2009 11:26 PTG

 
Blogger ceri masam said...

kih kih kih!

mengong! hahahah tapi kelakor...

:p

Januari 08, 2009 12:09 PG

 
Blogger landaklaut said...

'i love u my sweet honey munchkin pie' - or u can call me food.' hahahahah..

Januari 08, 2009 1:40 PG

 
Blogger addyaholix said...

rusa dan naga.
macam tak berapa nak match sangat.

Januari 08, 2009 3:12 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Langsir,
Ha ha.

Dug,
Ha ha.

Mineral oil,
Yes, you can. :)

Yapong,
Ha ha. Sipi-sipi - ok. Kalau lu sebut tapir ke - harus gua karate lu.

Asrul,
Ha ha. Aiwa!

Water,
MUET ok. Jangan MUTE. Ha ha.

Blue Ceri,
Kenapa pulang awal itu hari? (Sedang kita belum sempat bermesra). :)

Kelam,
HA HA.

Danial,
Sebelum masuk panggonglah! Masa nak masuk ke dalam restoran tu. :)

Rimau,
HA HA. Tak apa... Usaha lagi ya! :)

Din,
He he.

Nurul,
:) (Eh! Lawa juga ek Vaneeda Imran). :)

Landak,
Hello labuku!

Adi,
Ha ha. Ya ya. :)

Januari 08, 2009 8:42 PG

 
Blogger Enche said...

saya lebih suka madu daripada rusa..

" hai madu buleh belikan I belacan " call dari madu bro naga kekekkeke

Januari 08, 2009 12:41 PTG

 
Blogger Mohamad Farez Abdul Karim said...

jangan kecewakan gua dengan review mu itu Bro Nage, hehe.

Histeria adalah 'history'.


p.s - baca blog gua pasal Histeria.


ha, dah mula ber'lu-gua-lu-gua' ni!

Januari 08, 2009 6:42 PTG

 
Blogger .abell.habil. said...

hahah.

betul tu yapong.panddaaai yapong.

oh ya,bang naga,sekarang english 119.kalau tak silap.;)

Januari 08, 2009 9:08 PTG

 
Blogger Fir said...

ooo... sekolah sains rupernya... gua igt lu orang sekolah jepun.. ciss..sangkaan gua mmg selalu meleset.. cute jugak kan panggil rusa?

Januari 11, 2009 11:43 PTG

 
Blogger Scarlet Kiss said...

er. tuesday ke?
di mid valley?

Januari 13, 2009 12:21 PG

 
Blogger nuyuljana said...

hehehe..
lawak bersahaja!
:)

Januari 20, 2009 4:46 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home