"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

06 Disember 2008

Mak tidur

Mak,
Mak tidurlah dulu,
Adik nak pergi kerja.

Mak Teh
1936 - 4.12.2008

75 Comments:

Blogger Cat Cat said...

My deepest condolences to you and your family, Abang Naga.
May her soul rest in peace.

Disember 06, 2008 11:54 PG

 
Blogger bellidler said...

Takziah bro... ini waktu2 trail memori berulang tayang...

Disember 06, 2008 12:23 PTG

 
Blogger ah tok said...

al-fatihah,











Takziah bro. :(

Disember 06, 2008 12:25 PTG

 
Blogger Raden Galoh said...

salam bro...
aku sms ko tak jwb...aku call ko tak angkat...aku sms itote dia bagitau...alahai sedihnya aku bro... tu hari aku kimo last tu...ko tak bagitau pun...

alfatihah aku utk mak kao dearest friend...bila sedih kita kongsi2lah...kita kan kwn baik, ketawa sesama so nangis pun sama2lah...

semoga roh arwah mak teh ditempatkan bersama yang beriman...amin.

Disember 06, 2008 12:45 PTG

 
Blogger Princess Liyana said...

Al-fatihah cik naga.smoga mak dtempatkan di kalangan org2 yg beriman.aminn..salam takziah.

Disember 06, 2008 12:52 PTG

 
Blogger katya said...

takziah abang naga.

semoga roh ditempatkan dikalangan orang-orang beriman.

Disember 06, 2008 1:07 PTG

 
Blogger Amy Z! said...

I'm sorry~ :-(

Alfatihah.

Disember 06, 2008 1:07 PTG

 
Blogger kamal said...

takziah bang..

Disember 06, 2008 2:10 PTG

 
Blogger famia said...

innalillahiwailaihirajiun.

Disember 06, 2008 2:26 PTG

 
Blogger Pa'chik said...

al-fatihah....

Disember 06, 2008 2:36 PTG

 
Blogger Nurulhuda said...

owhh..saya baru di sini.. takziah. semoga allah mencucuri roh beliau..

p/s: sama-sama kita menjadi anak yang baik..insyaallah.

Disember 06, 2008 3:31 PTG

 
Blogger kemat said...

salam takziah

Disember 06, 2008 3:36 PTG

 
Blogger Tok Rimau said...

Al Fatehah. Ibu juga hanya pinjaman. :-(

Disember 06, 2008 4:04 PTG

 
Blogger hana_kirana said...

Al-fatihah dan takziah.

Disember 06, 2008 4:44 PTG

 
Blogger Azzam Supardi said...

Datang dan pergi ketentuanNya. Al-fatihah.

Disember 06, 2008 5:10 PTG

 
Blogger artisticklytouch said...

takziah dari saya bro...semoga rohnya di sisi mereka yang beriman

Disember 06, 2008 5:16 PTG

 
Blogger Roti Kacang Merah said...

Salam takziah buat Abang Naga... Dia pergi di hari baik di bulan yang baik... she's very very lucky...

Salam ingatan, dari RKM & suami.

Al-Fatihah...

Disember 06, 2008 5:35 PTG

 
Blogger saudagar gaRAM.. said...

al fatihah..



dari Dia kita datang,
dan kepada Dia juga kita pulang..

takziah ya beb..

Disember 06, 2008 5:43 PTG

 
Blogger dugongsenyum said...

Takziah. Al-Fatihah.

Disember 06, 2008 5:44 PTG

 
Blogger A t i Q a h said...

Takziah enche' naga.

Disember 06, 2008 7:36 PTG

 
Blogger wann said...

salam takziah untuk Encik Naga dan keluarga.

Disember 06, 2008 8:10 PTG

 
Blogger Anak Bumi said...

takziah untuk bro. nage,

dariNya kita datang kepadaNya kita akan pergi...

Disember 06, 2008 8:30 PTG

 
Blogger razor said...

ala sedihnya entry.

takziah dr sy sekerluarga buat anda sekeluarga.

moga rohnya dtempat org2 yg beriman. tugas kita sbg anak lelaki x akan berhenti terhadap emak. selagi kita tidk mati. dia tinggalkan kita untuk doa pdnya..

al fatihah

Disember 06, 2008 8:38 PTG

 
Blogger Ajami Hashim said...

Al-Fatihah..

kepadaNya kita akan kembali jua ;-(

Disember 06, 2008 10:14 PTG

 
Blogger NeEMâ„¢ of Suicide Park said...

Takziah dari saya untuk anda sekeluarga. Alfatihah.

Disember 06, 2008 10:40 PTG

 
Blogger norsaritanaini said...

salam takziah dari saya...
al-fatihah...
moge roh mak teh dicucuri rahmat dan ditempatkan dalam golongan yang beriman..aminn..

Disember 06, 2008 10:47 PTG

 
Blogger JUJUL said...

Takziah utk bro Naga n family.
Al-Fatihah..

Disember 06, 2008 11:22 PTG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Al-Fatehah.

Takziah buat kau sekeluarga.

Semoga roh bonda kau dirahmati Allah. Semoga dia aman di sana. Ameen.

Disember 06, 2008 11:28 PTG

 
Blogger TARIAN_PENA said...

Daripada Allah kita datang, kepada Allah jualah kita kan kembali.

Mudah-mudahan roh arwah ditempatkan dalam kalangan orang-orang yang beriman.

Disember 06, 2008 11:46 PTG

 
Blogger addyaholix said...

salam takziah buat bang naga sekeluarga.

Alfatihah!

moga arwah ditempatkan dikalangan ornag-orang beriman insyaallah!

Disember 07, 2008 1:54 PG

 
Blogger tuan tanah said...

Takziah. I'm so sorry for your loss.
Semoga arwah Mak Teh ditempatkan di kalangan orang yang beriman.

Al-Fatihah.

Disember 07, 2008 5:11 PG

 
Blogger DeeN said...

Aku baru tahu.
Takziah, bro Naga.
Moga roh Mak Teh dicucuri rahmat. Diletakkan dalam golongan hambaNYA yang soleh.
Moga bro sekeluarga lebih tabah.

Disember 07, 2008 10:37 PG

 
Blogger Po said...

Takziah.

Catatan pendek itu mengundang sejuta kesedihan.

DariNya kita datang, kepadaNya kita akan kembali.

Al-Fatehah buat Mak Teh.

Disember 07, 2008 11:53 PG

 
Blogger Amiene Rev said...

Al-Fatehah.

Disember 07, 2008 12:49 PTG

 
Blogger Water Lily said...

Al Fatihah untuk Mak Teh.

Takziah untuk kamu sekeluarga bang.

Semog allahyarhamah dicucuri rahmatNya.Amin!

Disember 07, 2008 1:43 PTG

 
Blogger Sastri said...

Takziah buat bro Naga sekeluarga... Semoga roh Allahyarham dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang yang beriman...

Al-Fatihah...

Disember 07, 2008 3:16 PTG

 
Blogger amirahsyuhada said...

Selama ni membaca celoteh Naga tentang humor bondanya, tentang kasih dia pada sang Ibu, semua pembaca tahu, betapa Ibu adalah segalanya bagi Naga. Tapi hari ini, pembaca juga menatap catatan tentang pemergian itu. Pemergian yang adalah satu perpisahan sementara, kerana janji Tuhan, yang berkasih sayang keranaNya, akan ditemukan ditempat yang kekal.

Bro Naga, moga tabah untuk perpisahan sementara ini.

Takziah..

Disember 07, 2008 9:39 PTG

 
Blogger kel@mbu said...

salam takziah..

Disember 07, 2008 10:41 PTG

 
Blogger siskinny said...

oh..

Al-Fatihah untuk Mak Teh

Takziah untuk en naga~

Disember 07, 2008 11:14 PTG

 
Blogger amer zaman said...

salam takziah...

Disember 08, 2008 1:51 PG

 
Blogger ainyusof said...

al-fatihah mak teh. saya pn dapat rs kesedihan icnhe naga. mak saya pn dh meninggal 8 bln lps

Disember 08, 2008 3:51 PTG

 
Blogger hani_san said...

salam takziah dr sy utk en. naga sekeluarga ;(...

alfatihah

Disember 08, 2008 6:38 PTG

 
Blogger precociously naive said...

Al-Fatihah.

I've never experience the lost of someone very close to me. It must be hard. Stay strong.

Disember 08, 2008 6:58 PTG

 
Blogger Zaini said...

=)

Disember 08, 2008 8:17 PTG

 
Blogger .:HalogAmora:. said...

semoga tabah menghadapi dugaan ini. semoga roh arwah d cucuri rahmat.

alfatihah.

Disember 08, 2008 8:33 PTG

 
Blogger Nizam.Ariff said...

Takziah, bro.

Selalu doakannya, itu satu dari 3 tali yang tak akan putus kepadanya sebagai anak.

.

Disember 08, 2008 8:54 PTG

 
Blogger rasso said...

takziah...

al-fatihah

Disember 08, 2008 11:50 PTG

 
Blogger effie said...

my condolence..

Disember 09, 2008 1:50 PG

 
Blogger supersomething said...

takziah. semoga rohnya ditempatkan di kalangan orang beriman. amin.

Disember 09, 2008 8:35 PG

 
Blogger Saharil said...

takziah, naga, semoga rohnya dicucuri rahmat.

al-fatihah.

Disember 09, 2008 8:48 PG

 
Blogger Ikhwan said...

Takziah, moga roh Allahyarhamah sentiasa dalam kasih sayang Allah..

Disember 09, 2008 9:11 PG

 
Blogger harhtan said...

Takziah utk abg naga sekeluarga.

Al-Fatihah..

Disember 09, 2008 9:59 PG

 
Blogger siew said...

Takziah,
Al-Fatihah

Disember 09, 2008 10:02 PG

 
Blogger dingin said...

al fatihah
takziah

|bahruddin bekri|

Disember 09, 2008 10:31 PG

 
Blogger Iwan said...

takziah.

kepada-Nya kita datang.. kepada-Nya jua kita kembali.

Al-Fatihah.

Disember 09, 2008 10:43 PG

 
Blogger bakri hafiz hisham said...

alfatihah.

Disember 09, 2008 10:43 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Terima kasih kepada semua yang meninggalkan ucapan takzaih di blog ini dan di sms. Maaf, sebab tak dapat reply kesemuanya atas keterbatasan waktu.

Terima kasih semua.

Disember 09, 2008 10:48 PG

 
Blogger sitinurulhawa said...

en naga, takziah dan semoga bersabar.

Disember 09, 2008 10:48 PG

 
Blogger Op said...

takziah jenderal

Disember 09, 2008 11:38 PG

 
Blogger Crayon said...

Bro,
Takziah. Al-Fatihah. Sesunggunya setiap yang hidup pasti akan mati.

Disember 09, 2008 12:03 PTG

 
Blogger hegira said...

alfatihah.

takziah abg naga.

Disember 09, 2008 12:21 PTG

 
Blogger Artozy said...

takziah bang. al-fatihah

Disember 09, 2008 12:38 PTG

 
Blogger Sayuti said...

takziah...

Disember 09, 2008 4:34 PTG

 
Blogger .abell.habil. said...

assalamualaikum,
bang naga,

takziah.dengan ingatan dan doa,
hanya alfatihah yang dapat saya sedekahkan buat mak teh.

alfatihah.

semoga makteh ditempatkan bersama orang-orang yang beriman.

amin.

much love and respect,
abell

Disember 09, 2008 8:25 PTG

 
Blogger tasikmerah said...

alfatihah.

Disember 10, 2008 9:33 PG

 
Blogger bayan said...

Al-Fatihah
Segala apa yang ingin diungkap telah disebutkan dalam komen teman-teman yang lain.

Semoga tabah dan redha.

Disember 10, 2008 12:12 PTG

 
Blogger Pasihah said...

Takziah. baru hari ini dapat internet.

Disember 10, 2008 3:59 PTG

 
Blogger Aliff said...

Salam,
Enchek Naga,

Takziah atas pemergian Mak Teh,
semoga rohnya ditempatkan bersama-sama insan-insan yang dirahmati Allah SWT.

Al-Fatihah.

Disember 10, 2008 7:56 PTG

 
Blogger tyuyu said...

so sowi to hear that..alfatihah..

Disember 13, 2008 3:30 PG

 
Blogger Azmand WB said...

Salam,
Sehampar takziah untuk arwah bunda abg Naga, moga ruhnya digolongkan bersama muslimin yang solehin.

Disember 14, 2008 10:06 PTG

 
Blogger benuasuluk said...

Bro,
barangkali aku yang terakhir tahu: salam takziah, bro!

Disember 15, 2008 8:13 PG

 
Blogger Pegawai Khalwat said...

Amin.

Disember 15, 2008 10:50 PG

 
Blogger denanz said...

al-fatihah.

Disember 15, 2008 4:19 PTG

 
Blogger Gelembai said...

semoga allah mencucuri rahmatNya

Disember 17, 2008 10:43 PTG

 
Blogger nuyuljana said...

salam takziah..
Al-Fatihah.

Januari 22, 2009 9:41 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home