"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

28 November 2008

Performance wise

“So, performance wise ok tak?” tanya Daun.

“Aku ke komputer?” tanya aku, semula.

Semalam. Aku terima hard disk baharu. Apabila dah ada dua hard disk dalam satu komputer... timbul konflik bila startup. Amyz kata, masalah jumper tu. OP kata, masalah ram kot. Daun kata, entah, aku tak tahu Mac. Timbul konflik bila startup... apabila dah ada dua hard disk dalam satu komputer. Aku terima hard disk baharu. Semalam.

Tapi, hari ini dah ok dah.

“So, performance wise ok tak?” tanya Daun.

“Aku ke komputer?” tanya aku, semula.

“Cilakakkkk!” kata Daun.

HA HA.

29 Comments:

Blogger GuruSilat said...

Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

November 28, 2008 10:37 PG

 
Blogger GuruSilat said...

Resam hidup bermasyarakat, kalau malam sebelumnya adalah malam jumaat, pagi dia memang orang suka cerita pasal performance masing-masing. Ok tak bro alasan gua.

November 28, 2008 10:47 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Dollah Teluk Cempedak,
HA HA.

Ulasan dipadam,
HA HA.

CikguSilat,
Tak juga. :) Aku - harihari malam Jumaat. Lahir dalam tahun Kambinglah katakannnnn.... HA HA.

November 28, 2008 11:04 PG

 
Blogger Nizam.Ariff said...

Tak pasti. Belum sampai kemuncak.

Aku jawab. Kalau aku la...

November 28, 2008 11:05 PG

 
Blogger addyaholix said...

performance ko masih ok dalam usia sekarang bang naga?

aku tak cakap ko tua haha!

November 28, 2008 11:07 PG

 
Blogger Amyz! said...

Kena komen jugak ke? Ha ha ha.

November 28, 2008 11:09 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Nizam,
Ha ha.

Adi,
Slow n steady but still can reach JB before midnite, ha ha. Menjawab ke? HA HA.

Amyz,
Tayah! You know me watttt. Ha ha.

November 28, 2008 11:18 PG

 
Blogger addyaholix said...

ko jawab dari aspek yang berbeza tapi masih boleh diterima lah haha!

November 28, 2008 11:21 PG

 
Blogger Cat Cat said...

Abang Naga,
Banyak happi nampak ini hari..??
I know what you DID last night... HAHA!

November 28, 2008 12:19 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Cat,
HA HA. Tarak buat apa2 beb. Ha ha.

Apapun, a very happy thanksgiving ya, Cat and the girls. Cuti?

November 28, 2008 12:28 PTG

 
Blogger famia said...

hah.
kiranya, apa masalahnya yang bermasalah tu?

November 28, 2008 2:13 PTG

 
Blogger Tok Rimau said...

Hard Disk yang tua tu cemburu dengan Hard Disk yang muda la tu.

November 28, 2008 2:19 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Famia,
RAM!!!! DDRam tak boleh cucuk kat makpapan SD Ram... Kalau cucuk juga - komputer kau akan cakap, "opss! ok, you dah tambah dah another 126" - but, jadi konflik le!

Oh ya, dalam cerita semalam tu - FAMIA juga telah menggambil bahagian dengan berkata, "Kat opis ada le Mac sebijik - tapi, ada orang tengah guna!" HA HA.

Mau,
Kadang-kadang, power supply pulak cemburu kat hard disk weh!!!! HA HA HA HA HA.

Ok ok, 'can't kiss and tell' ya! Ha ha.

November 28, 2008 2:44 PTG

 
Blogger Unknown said...

maknenye pefomen tip-top la tuh..

memanjang tergelak besar ari nih...

ha..ha..

November 28, 2008 3:00 PTG

 
Blogger cik puan daun said...

cilakak!!!

November 28, 2008 3:05 PTG

 
Blogger jiGOMorrison said...

Performance wiser, kot.

November 28, 2008 3:34 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Lim,
Tip top la kot. HA HA.

Daun,
HA HA.

Jig,
Performance wise guy, kot. Entah. Ha ha.

November 28, 2008 5:20 PTG

 
Blogger | a t i q a h | said...

Eheh.

November 28, 2008 6:25 PTG

 
Blogger .abell.habil. said...

performance bang naga lah baru orait nak tanya.
ahahah.

November 28, 2008 9:07 PTG

 
Blogger kingbinjai said...

ha ha

November 29, 2008 12:14 PG

 
Blogger ceri masam said...

ooo, kalu lahir tahun kambing, makanya hari2 malam jumaat yer?

m also lahir tahun kambing!

wow!

aahahahahaahha :p

November 29, 2008 1:59 PG

 
Blogger dugongsenyum said...

aku pulak lahir tahun naga, siang malam adalah Jumaat, yeay!

November 29, 2008 5:21 PTG

 
Blogger artisticklytouch said...

ko agak performance ko wise tak bro?

November 29, 2008 7:52 PTG

 
Blogger landaklaut said...

Beli komputer baru je bang. (suka-suka aku je. hahaha)

November 30, 2008 4:39 PG

 
Blogger Ajami Hashim said...

Salaam bro,

jom tonton CINTA JULIA
aku nak pegi tgk lagi last-day 2/12 nnti ;-)

Disember 01, 2008 1:24 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Tiqah,
:)

Abel,
:)

Jai,
He he.

Onelove,
You also tahun kambing!!!! Ha ha. Nanti kita buat kelab 'tahun kambing' ya.

Dug,
HA HA.

Art,
Wise. :)

Lan Dak,
Ha ha.

Ajami,
Cadangan yang menarik.
:)

Disember 01, 2008 8:42 PG

 
Blogger ceri masam said...

saya cop jadi secretary boleh ke?
hehehhahaha

KELAB KAMBING!
sedap wo!

Disember 01, 2008 8:46 PG

 
Blogger jagoan said...

Bro, pakai external hard disk je lagi senang. Aha.


.

Disember 01, 2008 9:10 PG

 
Blogger hegira said...

wah upgrade komputer. atau orangnya?

Disember 01, 2008 9:12 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home