"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

05 November 2008

Memey, we love you [v 0.3 beta]

Aku perlukan [cadangan] nama tiga calon KP DBP daripada kau, Faisal T cakap, macam berseloroh, tapi dia kata dia serius.

Kau, aku, Nisah Haron, aku cakap, kau jadi KP, aku jadi TKP atau Pengarah Penerbitan, Nisah jadi ‘Bunga Api’ (Nisah pernah cakap pasal jadi ‘lilin’ atau ‘bunga api’ ni pada suatu masa dulu), ha ha.

Tapi, aku nak pilih setiausaha aku sendiri, aku cakap lagi, kalau harapkan kau… entah siapa-siapa yang kau akan berikan kepada aku, Kak Saripah Hasnor lah, Kak Pinoi lah, ha ha.

Ok, Abby Abadi untuk kau, dan Memey untuk aku, Faisal T cakap.

Mana aciiiii! aku cakap, aku nak Memey jugaaaa!

Eh, kau KP ke [atau] aku KP? Faisal T cakap.

HA HA.

Nota: Memey, we love you [v o.1 dan v 0.2] tidak akan disiarkan di dalam blog ini kerana ia melibatkan hal yang benar-benar serius.

Nota2: Blog ini akan dijarang di-update kerana Sinaganaga sedang sibuk.

30 Comments:

Blogger Nida Shaari said...

Apa lebih Memey berbanding I??

I banyak pengalaman jadi PA ni..

ha ha ha

November 05, 2008 9:04 PG

 
Blogger tasekM said...

ha ha ha... nida.. nida..~

memey?

memek?

farahdiya pun ok hape... ha ha.

November 05, 2008 9:25 PG

 
Blogger DeeN said...

Memey?
Sian dia, janganlah buli dia. Dia kan baru lagi. Naif.
Hehe.

November 05, 2008 9:42 PG

 
Blogger Lily Abdullah said...

Cari ja Mira Ozawa..errr..releven tak komen aku nih bang. hahah

memey
memek
momok


aku rasa Nida lagi pandai buat kerja PA dari dia haha!

November 05, 2008 9:42 PG

 
Blogger Unknown said...

Memey lebih hebat daripada Obama lah.

November 05, 2008 10:22 PG

 
Blogger Unknown said...

nak memey satu...keekeke

November 05, 2008 11:32 PG

 
Blogger addyaholix said...

memey tarik satu, kurang manis !

November 05, 2008 11:55 PG

 
Blogger cik puan daun said...

Memey takkan cakap.. "i penat"

November 05, 2008 12:26 PTG

 
Blogger Yana Ismail said...

amboi2..uhuhu..

dr memey,baik abby lg..comel pe..;p

November 05, 2008 12:52 PTG

 
Blogger benuasuluk said...

Dude,
aku agak apa yang kita bualkan dalam telefon malam tadi dan berlanjutan sms kemudiannya nescaya termasuk dalam V 0.1 dan V 0.2.
Kau memang palat, sengaja tak nak masukkan nama aku sekali dalam blog kau. Ho ho.
Errr, "memey goreng satu, kurang pedas!"

November 05, 2008 1:51 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Madu,
Memey tak ngadu penat. HA HA.

Tasek,
Ha ha.

Deen,
Kami pun naif juga. :)

Water.
Siapa Mira Ozawa?

Nuar,
Ada satu tempat di Jepun - Obama. :)

Budu,
“Tak bleh!”

Adi,
"Tak bleh!”

Daun,
YA! :)

Yana,
Ho ho, kau ahli Abby Abadi Fan Club ke?

Suluk,
Yang rahsia - biarlah rahsia. Siapa tahu, kot2 apa yang akan berlaku kepada DBP pada masa-masa akan datang, adalah disebabkan oleh 'pendapat kita/cadangan kita'. Pssst! La ni, 'orang tertinggi' 'mendengar' 'cakap-cakap' kita. :)

Hubaya! Hubaya!

November 05, 2008 2:09 PTG

 
Blogger ceri masam said...

jarang update?

sinis sungguh :p

November 05, 2008 3:48 PTG

 
Blogger hegira said...

kenapa nak lantik dia jadik setiausaha. lantik lah memey jadik KP. nescaya dbp akan membangun dan menjadi tarikan ramai seterusnya menaikkan martabat bahasa kita!

November 05, 2008 3:49 PTG

 
Blogger artisticklytouch said...

Memey tunggu kepulanganku ke KL!!!!! ha ha

November 05, 2008 5:51 PTG

 
Blogger Danielle_Corleone said...

Kalo Memey ada hubungan dengan Deen Maideen a.k.a Linggam macam mana? hahaha.

November 05, 2008 8:22 PTG

 
Blogger GAFARO a.k.a. agentno9 said...

akum bile nak kuar

MEMEY:UNTOLD STORY??

November 05, 2008 8:47 PTG

 
Blogger dugongsenyum said...

Memey heavy duty. And rechargeable.

HAHA

November 06, 2008 1:24 PG

 
Blogger dugongsenyum said...

Aku google imej 'memey' tadi, kau tahu imej apa yang first2 keluar?

HAHA (lagi)

November 06, 2008 1:26 PG

 
Blogger Unknown said...

bro,
ft tutup blog sbb memey ke?
haha!

November 06, 2008 3:10 PG

 
Blogger sinaganaga said...

One,
Part mana sinisnya tu?

Alina,
Aaa... ermmmm... tak terkata aku.

Danial,
Ermmmm...

Gafaro,
HA HA.

Dug,
“Memey dan Abby sama penting dalam hidup saya.” kata Norman. :)

Kelam,
Aku bukan Faisal T. So, tak boleh jawab.

November 06, 2008 8:57 PG

 
Blogger ceri masam said...

tang tu!

:)

November 06, 2008 10:32 PG

 
Blogger aba said...

Kembalikan Faisal T!

November 06, 2008 12:38 PTG

 
Blogger Lily Abdullah said...

Kenalan aku dari Jepun. sangat pantas buat kerja PA bang. Dia kerja sambil berlari hahaha.!

Nama dia dekat2 ngan Maria Ozawa. Tapi dia tak cun hehe...

November 06, 2008 6:48 PTG

 
Blogger kingbinjai said...

selamat sebuk

November 06, 2008 9:10 PTG

 
Blogger Unknown said...

dude....ambil wa jd PA..kalau x nyesal seumur hidup. lagi pun kalau amik wa jadi PA..sume wa settle dan lu akan ada byk masa utk update blog ni.

p.s: apa ada pada memey. (dlm hati gelak wakaka)

November 07, 2008 8:35 PG

 
Blogger Denanz ... said...

tak kisah la lu nak jadi tkp ke kp ke,
tapi "kawe nok jagi pegawa / ekzekutih DAWAMA. yg setarah denge mat kadey."
GAJI ... MAAAANYAAAAKKK WOOOO!
Pah tu ... leh paka mecedih.
wahahaha.

November 07, 2008 8:49 PG

 
Blogger sinaganaga said...

One,
*blur* Tang tu mana?

Water,
Dispacciare di pejabat ACCU pergi hantar surat dari Tokyo ke Yokohama balik hari. Pergh! Kau pun tahu berapa jauh Tokyo ke Yokohama kalau berjalan kaki, kan!

Jai,
:)

Amora,
Takleh - lu kuat makan! Gi sana, makan. Gi sini, makan. Blog lu penuh dengan gambar makanan 'ja, beb! HA HA.

Masalahnya, kalau lu makan - mesti gua pun makan punyalah... bertambah2 gemuklah gua, beb!

Den,
Lu tak moh jadi Dato' Azha ke? *wink*

November 07, 2008 9:14 PG

 
Blogger Unknown said...

tak bleh..muda lagi ni..kekeke

November 08, 2008 12:03 PG

 
Blogger Pegawai Khalwat said...

Memey dah kena drop dari produksi drama!

November 08, 2008 2:00 PG

 
Blogger Amyz! said...

OOh. Norman nak ajar memey berlakon sampai malam2 ye?

Oohh..

November 10, 2008 1:59 PG

 

Catat Ulasan

<< Home