"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

07 Oktober 2008

Puas

Hari itu. Di Echigo-Yuzawa. Momiji, kadang menguning kadang memerah. Desir angin, kadang menyapa telinga. Miyuki, seperti selalu-selalu, di dalam sweather merah teluki dan di dalam jeans biru kobalt. Mendatangi aku dari belakang.

"Ano... kau puas?" dia bisik.

"Hah? Apa dia?" aku tanya.

"Kau puas?" dia bisik, lagi.

"Puasalah, Miyuki! Bukan puas!" aku beritahu.

"Tidak sama, desu ka?" dia tanya.

[ , ]

Juadah berbuka puasa kami petang itu - kakiage dan ocha. Slurp!!!

31 Comments:

Blogger rudy bluehikari said...

"mendatangi dari belakang"? fuh subtext habis. terasa siotttt~ wakakakakakakkaaa

Oktober 07, 2008 1:17 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Rudy,
Kau 'tersa' ke... atau kau 'masih aku terasa'? HA HA.

Oktober 07, 2008 1:41 PTG

 
Blogger gopenghagen said...

abang naga kena jawab mcm ni
"aku belum puas, selagi aku belum memuaskanmu...."

Oktober 07, 2008 2:06 PTG

 
Blogger Po said...

pergh..dua entri sehari.

mendatangi! mendatangi!

Oktober 07, 2008 2:27 PTG

 
Blogger tasikmerah said...

entri kau ni bang boleh mengakibatkan terbatalnya puasa 6. ha ha.

Oktober 07, 2008 2:43 PTG

 
Blogger addyaholix said...

Teringat Miyuki si teman lama.

Dia pernah cuba-cuba belajar puasa dengan aku dulu.

Tapi lepas berbuka ajak aku pergi minum-minum.

kalian faham kan !

Oktober 07, 2008 3:27 PTG

 
Blogger Pecah Kepala said...

encik naga puas kah pada hari itu?
haha

Oktober 07, 2008 3:41 PTG

 
Blogger Pa'chik said...

puas dak didatangi dari belakang?

Oktober 07, 2008 4:17 PTG

 
Blogger Amy Z! said...

tak ble nak komen, sebab aku puas. opss.. puasa~

haha.

Oktober 07, 2008 7:06 PTG

 
Blogger Water Lily said...

Puas tu istilah klinikal jugak ye bang hehehe...

Oktober 07, 2008 8:17 PTG

 
Blogger BlaCkWiNtER said...

hahahaha...
aku igt apa tadi..
lucu la...
wakakkakakakak!!

Oktober 07, 2008 10:14 PTG

 
Blogger madulebah said...

Aku puas!!!

Cuti raya lama-lama

ha ha ha

Oktober 07, 2008 10:19 PTG

 
Blogger kel@mbu said...

mana boleh tak puas..
org perempuan bolehlah kadang2 x puas..
orang lelaki mestilah puas..

Oktober 08, 2008 3:39 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Peng,
HA HA.

Po,
HA HA.

Tasek,
HA HA.

Adi,
Aku tak faham. Tolong ceritakan sedikit.

Pecah,
:)

Chik,
:)

Amyz,
Amboiiiii dia! :)

Water,
Tak. :)

Black,
:)

Madu,
Kalau aku mula kerja isnin ni - aku masih ada 24 hari lagi baki cuti. So, siapa lagi 'puas'? HA HA.

Mesti kau tanya, "Cuti kau berapa hari setahun?" HA HA.

Kelam,
:)

Oktober 08, 2008 9:47 PG

 
Blogger addyaholix said...

Ok bang naga, aku cerita!

Minum-minum yang dia maksudkan bukan minum teh o ais di pelita.

Bukan jugak pekena milkshake di cafe-cafe yang kadang aku sendiri susah nak eja.

Tapi dia ajak minum air haram yang tak sepatutnya ~

Oktober 08, 2008 11:03 PG

 
Blogger dugongsenyum said...

"Orang Melayu kuat aaa hari-hari kuasa!", kata kawan aku masa tingkatan 3,

Cikgu Mohd. Noh yang gendut mengajar Geografi tu terus gelak, "Apa la lu... bukan kuasa, tapi puasa."

Adeh... kuasa aku.

Oktober 08, 2008 11:46 PG

 
Blogger madulebah said...

Uncle,

Macam soalan exam pula.

En. A dari Syarikat D telah mengambil cuti hari raya selama 8 hari. Cuti beliau untuk tahun 2008 masih berbaki 24 hari. Berapakah kelayakan cuti Encik A bagi tempoh satu tahun? Berapakah jumlah cuti yang telah dibawa ke hadapan dari tahun sebelumnya? Berapa kali En. A mengambil cuti dalam tahun 2008?

Ha ha ha... Adeh deh deh

Oktober 08, 2008 1:12 PTG

 
Blogger Artozy said...

kala dia mendatangi kau dari belakang, adakah sweather merah teluki dan jeans biru kobalt itu lutsinar?

Oktober 08, 2008 2:23 PTG

 
Blogger Princess Liyana said...

huhu.puasa dan puas?jauh bezanya kan cik naga kan?;p..hik2

Oktober 08, 2008 3:01 PTG

 
Blogger Danielle_Corleone said...

memang romantis. dan memang puas selepas berbuka. hahahaha! :-p

Oktober 08, 2008 3:49 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Adi,
Ooo... sake? kirin no birru?

Dug,
Logo 'Peminat Mati Keras Sinaganaga' untuk kau - tunggu, aku belum design. :)

Madu,
Jawapannya: Semasa meninggalkan kerjaya sebagai penjawat awam dulu - 27 hari cuti tahunan. Apabila masuk ke syarikat D - potong 2 hari = 25 hari cuti tahunan. Setiap tahun - carry fwd dalam 12 atau 15 hari. Maknanya, pada setiap tahun, cuti tahunan aku = 40 hari.

Moralnya, jenuh nak kasi habis cuti-cuti ni. Nak bagi kkat kawan2 = tak boleh. Nak tukar jadi duit = tak boleh. Apabila aku ambil cuti panjanggggg = kadang2 bos suruh naik kerja cepat!

Dah 'cuti' ni sebenarnya bukan hak kita. Tetapi hak majikan. Aku ikutkan sajalah. :)

But, don't worry, senin aku naik kerja ek! :)

Tozy,
Sweather = bulu kambing. Jenas = denim. Lut sinat ape kebendenya, Yeop!!!! HA HA.

Yana,
Hebi dengan ebi pun jauh bezanya, Yana. Bagai ular dengan udang tu wehhhhhh! Moral: Jangan silap order makanan YA! ha ha.

Danial,
Dalam ramai2 soljahs - aku paling romantik! Serius! Tu yang banyak pipit nak kawan dengan aku tu... ha ha. Tapi, sebagai enggang, aku memang eksen la, tak mahunya aku nak berkawam demgam pipit le, layang2 le, kelicap le, kedidi ke... (HA HA))))))))))

Minahs Pink Platun (dan minahs lain) selalu cakap, "Kau caring!"

MUHAKAKAKAKAAAA...

Oktober 08, 2008 5:40 PTG

 
Blogger tasikmerah said...

aku hanya ketemu kamu sekali sahaja bang. namun dakwaan minah2 yang mengatakan kamu itu caring aku tak dapat nafikan...



:)

Oktober 08, 2008 5:51 PTG

 
Blogger Semut Si Jurulatih said...

huh. memang puas aku baca

Oktober 08, 2008 7:57 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Tasik,
Aku nak taip 'cacing' sebenarnya. Bukannya 'caring'. Ha ha.

Mut,
:)

Oktober 09, 2008 9:13 PG

 
Blogger denanz said...

tak puas la puasa kalau belum puas nafsu ...,
errr ... nafsu makan masa sahur.

puas sahur baru puasa puas.
puas puasa baru puas.
huh!

Oktober 09, 2008 4:56 PTG

 
Blogger .:HalogAmora:. said...

ayaaattttttt....

Oktober 10, 2008 8:42 PG

 
Blogger lutfi said...

warna merah, mendatangi dari belakang, puas dan puasa - pergh, konotasi, konotasi.

Oktober 10, 2008 9:36 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Nan,
Ok, jumpa kau - monday! :)

Amora,
Ha ha.

Lutfi,
Konotasi ke metafora ni? HA HA.

Oktober 10, 2008 10:55 PG

 
Blogger lutfi said...

Ectasy, lebih tepat.

Oktober 11, 2008 8:40 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Lutfi,
BA HAK HAK HAK!

Oktober 12, 2008 4:44 PTG

 
Blogger .farah. said...

haha..lawak ja.

Oktober 15, 2008 6:12 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home