"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

23 September 2008

Buku Cerita Kanak-kanak: Pipiyapong Pergi Hospital

Aku SMS Yapong, lu dah pergi hospital ke belum ni?

Yapong SMS aku, belum, segan!

Aku SMS Yapong, kena pergilah, wey... denggi ni macam hiv juga, bahaya... kalau tak dirawat segera, melarat... kalau melarat, esok-esok dah tak bolehlah nak merasa c*pap lagi, wey!

Yapong SMS aku, ok jenderal, lepas mandi gua pergi hospital!

[ , ]

Yapong SMS aku, nak pergi hospital kena pakai baju smart-smart ke, jenderal?

Aku SMS Yapong, mestilah... kena pakai baju tempah seluar tempah, wey.

[ , ]

Adik-adik, jangan ke mana mana, kita kembali selepas ini, kata Ustaz Zamri Bercerita.

29 Comments:

Blogger siku lipat said...

wah, dah macam kisah bersiri nih. yang tak tahan tuh, kena pakai baju dan seluar tempah tuh.

September 23, 2008 10:01 PG

 
Blogger siew said...

raya kat spital le...

September 23, 2008 10:17 PG

 
Blogger Cikgooden said...

azam camna dah dia naga?)

September 23, 2008 10:26 PG

 
Blogger DeanSham said...

wey, kena pakai smart kalau pergi hospital, kalau tak menyesal wey!

September 23, 2008 10:34 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Li Pat,
... bersambung! Tunggu episode ke-2!

Siew,
... bersambung! Tunggu episode ke-2!

Oden,
Kau tanya pasal Azzam ke weh?

Din,
Ya ya, kalau tak nyesalllll! Ha ha.

September 23, 2008 10:37 PG

 
Blogger Amyz! said...

jangan ngorat nurse. ngorat doktor tau..

September 23, 2008 10:38 PG

 
Blogger addyaholix said...

Bagitau Yapong, pergi check kat hospital. Nanti nikmat hidup hilang kalau sakit.

Bang Naga,
Aku pon jarang ke hospital kalau sakit. Risau. Nurse suka kenyit mata haha !

September 23, 2008 10:42 PG

 
Blogger cik puan daun said...

ganas betul gula-gulaan naga untuk buat yapong pi hospital...

September 23, 2008 11:12 PG

 
Blogger murnie sangat said...

Wah, pandai naga psiko yapong suh g spital..bijak,bijak

September 23, 2008 12:12 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Amyz,
HA HA.

Ady,
Ha ha.

Daun,
Setakat nak upah rokok 14 batang - tak jalanlah! :)

Murnie,
Pujuk lembut-lembut - payah. Kita takut-takutkan 'ja - eeeeee, ada MOMOK!!!!!

September 23, 2008 12:33 PTG

 
Blogger tasekM said...

nak pergi hospital pun nk kena mencarut bang.... aduhai~

:p~~

aku ingat kalau dia tak pergi jugak aku nk suruh kau dukung je dia tu bang...

September 23, 2008 1:27 PTG

 
Blogger Pegawai Khalwat said...

Denggi takpa, jangan dengki.

Suruh pipiyapong minum sup ketam, makan ketam dalam sup.

Hang.

Tengok dia makan, jangan nak tumpang makan.

September 23, 2008 1:33 PTG

 
Blogger dugongsenyum said...

Bagus punya nasihat dan dan tu jugak pergi mandi hahaha

September 23, 2008 1:48 PTG

 
Blogger Nida Shaari said...

hik hik hik..

September 23, 2008 2:23 PTG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Nak pergi sepital pun macam nak pergi temuduga ek? Pakai smart2....

September 23, 2008 2:30 PTG

 
Blogger artisticklytouch said...

suar tempah kat pertama complex...baru hip hop

September 23, 2008 2:40 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Tasek,
Mana pula mencarut - itu umpan tu! He he.

Khal,
Sup lelabi tak boleh ke, weh?

Dug,
Ok, gi mandi sekarang, ha ha!

Madu,
Hik hik hik!

Purp,
Al-maklumlah, Yapong mana pernah pergi ke hospital. :)

Art,
La ni dah tak tempah kat Pertama dah. Aku tempah kat Campbell! Mantop!

September 23, 2008 2:58 PTG

 
Blogger Lily Abdullah said...

Bila agak-agak ko nak pencen dari mencarut bang? Ade ke umpan camtu. sian adinda Yapong hehehe...

September 23, 2008 6:17 PTG

 
Blogger Sir Mute Key Chicks said...

sakitkah si encik yapong itu?
terukkah sakit encik yapong itu?
sakitkah teruk si yapong encik itu?
mengapakah encik yapong sakit?

September 23, 2008 7:13 PTG

 
Blogger saudagar gaRAM.. said...

gua tak pegi spital..

pasal gua rasa cam gua wolverine,ada power healing healing..

sakit je,biar sehari dua..
then baik dah..

then sakit je,biar sehari dua..
tau tau sembuh..



hebat kan?

September 23, 2008 8:29 PTG

 
Blogger Pipiyapong Abdillah Hamzah said...

hahaha..woi gossip ni..gossip..!!

September 24, 2008 12:14 PG

 
Blogger l.i.f.e said...

kesimpulannya dah pegi ke belum ni?
siap kena pakai seluar baju tempah tu yg tak tahan tu :))

September 24, 2008 12:15 PG

 
Blogger A t i Q a h said...

Wo. Banyak baguslah ini Jenderal. Sangat perihatin kepada anak buah. Kalau jadi kepala negara, mesti semua sangat sayang pada Jenderal Naga. Hoho.

September 24, 2008 12:23 PG

 
Blogger Unknown said...

ustaz nak berbuka puasa...huhuhu

September 24, 2008 12:44 PG

 
Blogger Unknown said...

seluar tempah? haha! intebiu jd jururawat ke apa?

September 24, 2008 4:31 PG

 
Blogger famia said...

waw.
bagus. pp senang dipengaruhi.
ini berita baik, bro!

September 24, 2008 8:59 PG

 
Blogger .farah. said...

haha nk masuk spital pn kene smart smart mcm nk pegi berdating. oh lupe.berdating dgn nurse. :)

September 24, 2008 9:11 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Water,
Mana ada aku mencarut! Ini semua KLINIKALlah, KLINIKAL!!!!!

Mut,
D).!

Gar,
Wo! Macam ahlil sihir jugalah! :)

Yapong,
HA HA. Ini real, bukan gossip murahan!

Life,
Kenapa tak tahan? HA HA. (Ok, aku mencarut!)

Tiqah,
La ni pun, belum jadi PM pun, ramai gak aweks yang sayang kat aku. Terutamanya yang mendesah-desah tu! HA HA. Tulun, tulun, jangan baling kuaci kat I!!!!! HA HA.

Budu,
:)

Kelam,
Boleh jadi juga. HA HA.

Famia,
:)

Farah?
Teh! Ini 'Farah' hok 'Farah' tu ke? Ni 'Farah' ke?

September 24, 2008 9:52 PG

 
Blogger hegira said...

ish. kalau siri-siri ni femes, kena sambung ke season 2 la pulak.. huhu. tapi sanggup ke pp nih demam kura kura lagi skali.. itu persoalannya.

September 24, 2008 4:06 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home