"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

22 September 2008

Mantop!

Ketika itu. Orang Islam yang baik. Belum dapat makan dan minum lagi.

Di kaca tivi. Ustaz Zamri Bercerita sedang bercerita. Tiba-tiba dia pandang aku. Dan kata, “Kita kembali selepas ini!"

Mata aku terkelip.

[ , ]

Terkelip mata aku.

Di kaca tivi. Penyampai sukan sedang bercerita. Tiba-tiba dia pandang aku. Dan kata, “Bagai dibelenggu bayangan kekalahan di Olimpik Beijing, Datuk Lee Chong Wei kecundang di Terbuka Jepun bla bla bla...”

Alamakkk! Pukul berapa dah niiiii?

Ketika itu. Masih ada orang Islam yang (agak) baik. Belum dapat makan dan minum lagi.

27 Comments:

Blogger Nazri said...

I love you...

But i don't love you...

ooooooooo....

Ngahahahaha!

September 22, 2008 10:21 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Nazri,
Kau baca certot kat facebook aku ek? HA HA. Uhhh, belum ada idea nak sambung.

September 22, 2008 10:24 PG

 
Blogger tasikmerah said...

Kamu berbuka puasa dekat mana ni bang?

September 22, 2008 10:33 PG

 
Blogger addyaholix said...

Aku suka prof yg tagline

"renung-renungkan dan selamat beramal !"...

ape nama dia bang ?

September 22, 2008 10:36 PG

 
Blogger Water Lily said...

"Ketika itu. Orang Islam yang baik. Masih belum dapat makan dan minum lagi."

Apa kaitan kekalahan Datuk tu dengan puasa dan orang Islam yang baik?:P

September 22, 2008 10:50 PG

 
Blogger .:HalogAmora:. said...

knp lambat2kan waktu berbuka kalau dah masuk waktunya? Order lambat sampai ka?

September 22, 2008 11:12 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Tasek,
Ade le. He he.

Adi,
Aku suka tagline, "Siakap senohong gelama ikan duri, berbuka puasa bukannya kenduri!"

Water,
Orang Islam yang baik adalah yang menahan diri daripada lapar dan adahaga dan perkara-perkara yang boleh membatalkan puasa, sedangkan orang Islam yang tidak baik adalah yang tidak mahu menjual sayur, "Seringgit tak jual!!!!"

Amora,
Gua TERlelap. :)

September 22, 2008 11:34 PG

 
Blogger benuasuluk said...

Ga,
kalau dari ustaz zamri membawa ke berita sukan itu bukan terlelap namanya. Ha ha.

September 22, 2008 12:31 PTG

 
Blogger asuhara said...

tu telelap tahap gaban tu...nasib baik tak membawa ke cerita Al-Risalah terusss

September 22, 2008 1:13 PTG

 
Blogger Asmara said...

Aaa. Ilang satu pahala sunat.

September 22, 2008 2:11 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Suluk,
Habis... tahap apa tu?

Asu,
Nasib baik tak mebawa ke rancangan Sembahyang Tarawikh dari Mekkah tu! He he.

As,
:)

September 22, 2008 2:27 PTG

 
Blogger art.isreka said...

ala siannya. terlelap sampai terlepas buke. letih sangat lah tu ye..

September 22, 2008 4:12 PTG

 
Blogger LediAgli said...

korek je idung berbuka kalau belum sampai makanannya

September 22, 2008 4:41 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Alina,
He he he he he.

Led,
Makanan semua dah ready!

September 22, 2008 4:45 PTG

 
Blogger siku lipat said...

hahahah. kesian sungguh. tuh la terlalu banyak celebrate sangat kat pemain badminton kita tuh

September 22, 2008 6:25 PTG

 
Blogger Semut Si Jurulatih said...

wahaha...bro...(eh.kau tidak suka orang yang menulis dengan tetek tiga)

nasib baik selepas mata kau celik tidak "maa rabbukaa?"

semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki serta sebelum tidur basuh kaki.

September 22, 2008 6:53 PTG

 
Blogger A t i Q a h said...

Lerr.. Tak da orang kejut ka, sampai buleh terlajak?

September 22, 2008 8:04 PTG

 
Blogger Amiene Rev said...

Ini adalah entri yang aneh. Saya tidak memahaminya...

=.="

September 23, 2008 2:58 PG

 
Blogger Amy Z! said...

Jauhnya terlena.. Hahaha.

September 23, 2008 6:44 PG

 
Blogger madulebah said...

Naper demeh tak pesankan dengan teman, Ta'in weih!!!!

September 23, 2008 8:17 PG

 
Blogger ah tok said...

Mari bercerita...


Alhamdulillah....


.

September 23, 2008 9:05 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Li Pat,
Orang Mesia ni mane kuatnya, Yeopppp!!! Depan kite kuat le ngangkat besinya - depan demeh edok le kuat gamaknye!!! Eh, itu Amirul Hamizan, he he.

Mut,
Terima kasih! Semoge demeh pun dikurniakan kesejahteraan yang total oleh Nya! Amin!

Tiqah,
Ha ha. Kejut dah kot, entah! Ha ha.

Amyz,
"Aaa... roti John, kak ngah!!!! ???"

Madu,
Lupe! Masa tu teman mimpikan kuih kelakaukelakau Kampung Batu 5 Parit Buntar agaknya le, Ta'in ooooiiiiii!!!!

Semalan - Pasar Ramadan Bdr Baru S - aku beli: satey, roti bom, samoza, karipap sardin, nasi dagang. Idak ke nak ke mari, Ta'in oiiii? Tempat jatuh lagi dikekang, inikan pulak tempat erm erm erm... Ta'in ye!

September 23, 2008 9:12 PG

 
Blogger dugongsenyum said...

Aku pun teringin gak kuih kalakatar tu, bukan main rakus akak tu sambar kuih2 tu. Madulebah tu kulaan, mintak dia buat ah. Haha

September 23, 2008 11:08 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Dug,
Rasa kelapa la ek? Kat Pasar Ramadan Bdr Baru S tak ada kuih tu.

September 23, 2008 12:30 PTG

 
Blogger madulebah said...

Uncle,
Lain kali demeh nak makan-makan, ajak le teman sekali.. Teman rindu juge Bandar Baru S tu.. Kadang-kadang..

Uncle,Dugong,
Kuih tu memang buat dari campuran isi kelapa muda dengan air nyor aje...

Yang jual tunjuk dalam tv tu keras macam bengkang. Tapi kalau yang makan untuk buat sendiri memang lembut/mengeletar macam jeli.

wow!!

September 23, 2008 2:06 PTG

 
Blogger l.i.f.e said...

haihhh...kalau lajak ke sahur terus sekali kan lagi elok

September 24, 2008 12:09 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Madu,
Khamis ni moh berbuka dengan aku! Tapi, tempat dak le special2. Kat celah2 bangunan tu boleh le!

Life,
Muerekekekekekeeee...

September 24, 2008 9:54 PG

 

Catat Ulasan

<< Home