"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

01 September 2008

Bata

Vovin SMS aku, kat mana nak beli batu bata buat rumah?

Aku SMS Vovin, kat kedai BATA kot, entah!

*Vovin mencarut*

22 Comments:

Blogger Muhammad Azli Shukri said...

salam Ramadhan dan kemerdekaan.

September 01, 2008 5:42 PTG

 
Blogger Dila said...

bukan ke?

September 01, 2008 6:15 PTG

 
Blogger Danielle_Corleone said...

kalo gua pun mencarut jugak. hahaha!

September 01, 2008 9:51 PTG

 
Blogger aniwrad said...

semalam, saya dan de5lin ternampak kelibat seorang jejaka kat lrt hang tuah.

pakai baju Blogger.

jenuh kitorang 'swit-swit' dia.

sombong :p


- awin

September 01, 2008 10:53 PTG

 
Blogger DeanSham said...

Dulu ada mat salleh tanya aku kat mana nak beli tebu.

Aku suruh dia tanya orang jual air tebu tu,

September 01, 2008 11:58 PTG

 
Blogger Tok Rimau said...

Aku syak Vovin nak simpan mayat dalam dinding.

September 02, 2008 12:10 PG

 
Blogger kel@mbu said...

vovin tsilap pilih kaunter pertanyaan. haha!

September 02, 2008 1:56 PG

 
Blogger pipiyapong said...

peh vovin senyap senyap dapat tender buat taman perumahan kerajaan..

September 02, 2008 6:01 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Azli,
Oh, sungguh patriotik!

Dila,
Aku rasa ya. :)

Danial,
MatJan tak pernah mencarut - takkan 'adik MatJan' nak mencarut?

Awin,
Kasi hon le weh, honnnnnnn!

Dean,
Ha ha.

Rimau,
Aku syak (oh, aku ada beritahu kepada MatJan juga tentang 'syak' aku ni) Vovin nak buat tugu untuk kucingnya yang mati. Wau, patriotiknya Vovin!

Kelam,
Kat MatJan, dia tanya, kat mana Arkib Negara...

Yapong,
Raya ni - ada lah 'sen' sikit-sikit untuk kita kot.

September 02, 2008 8:48 PG

 
Blogger nida_coklat said...

hahaha.. xkan la kat kdai alat tulis kot.. btoi la 2..

September 02, 2008 9:56 PG

 
Blogger madulebah said...

Vovin nak bina masjid kah?

September 02, 2008 10:01 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Cok,
Ha ha.

Madu,
Kau kahwin dengan Vovin 'ja la weh! Senang. Pergi Maskara pun senang. Balik kampung pun senang. Semua senanglah, pokok ceritanya. :)

September 02, 2008 10:08 PG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Batu bata bukan lebih mahal dari baru blok ke?

September 02, 2008 11:16 PG

 
Blogger A t i Q a h said...

Kak Madu, betul kata Pak Cik Nage. ;P

BATA ada buat promosi kasut raya tak eh? Hmmm...

September 02, 2008 12:04 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Purp,
Sytttt! Pelan-pelan sikit tanya. Kang dia tanya aku, "batu blok nak beli kat mana?" plak. Aku nak jawab apa? "Aaaa, kau gi beli kat blok komunis!" ???

Tiqah,
Tapi, Madu bukan minat kat mamat2 jenis Latino ni, "bau ganja!" katanya. Ha ha.

September 02, 2008 2:15 PTG

 
Blogger Nazri said...

Cis, penat aku tulis panjang-panjang, hilang pulak!

Ni seharian aku tak jenguk berkhemah fitnah berkeliaran di sini.

1. Edisi carutan berlaku sebelum Ramadan.

2. Kata Mat Jan tak mencarut umpama kata Panda tu warna oren.

3. Gua belum nak kahwin

4. Arkib negara takde kaitan dengan bata

Ni baru tanya pasal 'bata', kalau tanya soalan lebih ilmiah mahu datang tohmah kata aku ni spesis beruang Koala.

Ciss

September 02, 2008 11:44 PTG

 
Blogger Amiene Rev said...

Kedai Bata? Mencarut? =.="

September 03, 2008 6:41 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Vovin,
Aaa, kau puasa tak ni?

Amin,
Hah?

September 03, 2008 8:48 PG

 
Blogger cikgooden said...

ha ha ha...lawak!

September 03, 2008 9:00 PG

 
Blogger art.isreka said...

haha. no komen.

September 03, 2008 3:34 PTG

 
Blogger Pegawai Khalwat said...

Tak puas hati aku, aku dah komen tapi komen aku hilang.

hang buang ka Naga?

Ulang komen.

Bata merah ka bata pasir?

September 04, 2008 8:25 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Khal,
Bukan, bukan... Mula mula ke BATA, kemudian ke sekolah!

September 04, 2008 9:03 PG

 

Catat Ulasan

<< Home