"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

27 Ogos 2008

Pada suatu malam yang sungguh gelap gelita

Bandar Baharu S blackout.

Aku. Turun bawah. Pergi kedai. Mau beli. Lilin.

Kak Saripah Hasnor tanya, “Nak ke mana tuuuuuuuu?”

Aku jawab, “Nak ke Putrajaya. Manalah tahu, kot kot dah boleh masuk!”

Kak Saripah Hasnor tanya, lagi, “Eh! Bukan enam belas September ke baru boleh masuk ke sana, Chua?”

Aku. Buat buat tak dengar. Buat buat muka meluat. Buat buat muka sardin. Kak Saripah Hasnor masih menghadang-hadang; minta kepastian.

“Hish! Saya nak pergi beli lilinlah! Apa niii!!!”

32 Comments:

Blogger nida_coklat said...

kak saripah ni mmg syiookk kat abg ge la.. keh3.. bz bdn betoi..klh pprazzi..

Ogos 27, 2008 9:27 PG

 
Blogger tasekM said...

aku rasa jalan masuk putrajaya tu dah ada org buat gaung atau jerangkap samar... percayalah~

ala... bg je masuk. cuba try test dulu.

errr... nasib baik permatang pauh tak blackout bang~

Ogos 27, 2008 9:30 PG

 
Blogger benuasuluk said...

Aik bro, macam tak gembira je menang? Letrik kena sabotaj tuu...

Ogos 27, 2008 9:36 PG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Sentol ke Segambut Naga?

He he he!

Ogos 27, 2008 9:44 PG

 
Blogger Anonymous said...

Aku dengar cerita..kalau P44 menang, 16 September masuk Putrajaya.

PM baru akan umum Bandar Baru S sebagai Ibu Negara..

Betul ke?

Ogos 27, 2008 9:51 PG

 
Blogger Amyz! said...

Black out takpe. Jangan takde air plak~

Ogos 27, 2008 10:04 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Cok,
HA HA HA HA HA.

Tasek,
Pagi ni demeh dah buat roadblock dah!

Suluk,
Hidup ini macam palat - apabila dah ada elektrik semula, nightline dah nak habis, aku tekan punat RTM - wo, ada rencana pasal Ferdinand Magellan. Wo ho ho, aku belajar sesuatu - akan diterapkan dalam mentadbir Sindiket Sol-Jah. :)

Purp,
Bukan Segambut atau Sri Hartamas!

Po,
Aku dengar pun macam tu juga. Sayanglah Nida tak duduk kat Bandar Baru S lagi, alahai!

Ogos 27, 2008 10:08 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Amyz,
Tak ada air pun tak apa. Jangan tak ada kau. :)

Oh, aku terlupa sebut... jangan tak ada Nida dan Daun juga!!! Kalau korang tak ada - tak ada siapa nak bancuh teh o, woooo! MatJan? Yapong? Spyz? Aaa, aku belum try lagi minum teh o bancuhan mereka. He he.

Ogos 27, 2008 10:12 PG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

dia nk bg lilin kt hg kot naga oi

Ogos 27, 2008 12:21 PTG

 
Blogger cik puan daun said...

Masuk Putrajaya dari jalan depan.. bukan jalan belakang yach!!

Macam mana aku nak start recruit groupies baru??? kriterianya banyak..

1. single(preferrably). Jika berkahwin, suami mesti sporting gila.

2. Sukakan Naga

3. Kebolehan memasak (biasa-biasa pon takper..)

4. Akan free on every first weekend of the month

5. Berkenderaan sendiri

6. Independent

7. Sukakan aktiviti Soljah (Maskara)

Ada kriteria lain?

Ogos 27, 2008 12:24 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Azwan,
Oh, iya ke?

Daun,
Nak tambat satu dua lagi kriterianya boleh?

8. Sexy

9. Suka meleset-leset (macam kucing) kat Naga.

So gurlsssss, ada beran? Ha ha.

Ogos 27, 2008 12:45 PTG

 
Blogger tasekM said...

bang kriteria tambahan tu mmg aku dah agak dah.

weh.. bila kala nk bancuh air asik nk meleset-leset je... air teh ye bang... air teh...


:p~~~

Ogos 27, 2008 1:06 PTG

 
Blogger Mohamad Farez Abdul Karim said...

kak saripah tu janda ke?

Ogos 27, 2008 1:23 PTG

 
Blogger Kemat said...

beli lilin aromaterapi..ada bau wangi baru lena ckit tido nanti..

Ogos 27, 2008 2:06 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Tasek,
Meleset-leset sambil bancuh air - kenapa?, tak boleh ke?

Bumi,
Entah!

Ogos 27, 2008 2:07 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Kemat,
:)

Ogos 27, 2008 4:16 PTG

 
Blogger Amiene Rev said...

Yip yip yippie!

Putrajaya penuh dengan jerangkap samar tetapi sebagai seorang Sannin, pasti tidak akan menghadapi masalah.

Perangkap-perangkap itu umpama mainan Konohamaru, Tsunade-hime takkan ada masalah untuk melaluinya.

=.=" Hm.. (dengan wajah yang serius dan berkeyakinan).

Ogos 27, 2008 7:06 PTG

 
Blogger Danielle_Corleone said...

lu jaga-jaga kang balik umah gelap2 tau2 saripah tu dah tunggu dalam umah lu ja! hahahaha! :-P

Ogos 27, 2008 7:07 PTG

 
Blogger Nida Shaari said...

Wah!! ni baru betul-betul kau rindukan aku ya??

Sampai 2 kali nama aku diseru.

Ha ha ha..

Tak apa tak tinggal di Bandar Baru S, sekarang lagi hampir dengan Putrajaya.

psst.. aku rasa lah, tahun depan memang kau kena recruit groupies baru. Sebab untuk syarat nombor 1, aku belum ada jaminan.

Ogos 27, 2008 8:47 PTG

 
Blogger Amyz! said...

Hahaha. Betul tu kena start groupie baru. Aku jauhhh.. Aku boleh groupie2 dari jauh je, Ge.

Daun & Nida boleh buat interview utk wanita-wanita yang layak jadi groupie ko.

Harhar.

Ogos 27, 2008 10:31 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Amin,
Wo!

Danial,
Ha ha.

Madu,
Woah! Semua pakat2 nak kahwin dah ni, aiseyman.

Well, aku rasa, part2 bancuh air & goreng mihun ni - Fazleena + Dot + Byezura boleh kot, entah. Ha ha.

Amyz,
Part bancuh air tu, kalau dah tak ada sangat, kita kongsi2 minum air kotak Ajami dan air mineral Jimadie 'ja lah! He he. + makan kuih2 Jonos & Azzam.

Ogos 28, 2008 8:44 PG

 
Blogger Unknown said...

ubat apa lu pakai naga? kak saripah tu bleh hiduuuu ja' mana lu pg...

*kalau ye 16 sept...tu... dan hg minyak petrol blh turun...mmg org kene lari luar negara*

Ogos 28, 2008 9:09 PG

 
Blogger Unknown said...

opss...correction;

*kalau ye 16 sept...tu... dan lepas tu hg minyak petrol blh turun...mmg 'ada org' kene lari luar negara*

Ogos 28, 2008 9:11 PG

 
Blogger siskinny said...

err..harga lilin turun tak bro?

Ogos 28, 2008 9:22 PG

 
Blogger DeanSham said...

selamat! 16 sept hahahahaha!!!

Ogos 28, 2008 11:08 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Amora,
HA HA. Ubat gegat! HA HA.

Skin,
Masih harga sama.

Dean,
:)

Ogos 28, 2008 4:22 PTG

 
Blogger S.YanaZ said...

Akak Saripah nak jadi che gu pemulihan tak?

Ogos 29, 2008 3:57 PG

 
Blogger Denanz ... said...

buat apa lilin. gelap pun ok pe!

Ogos 29, 2008 11:09 PG

 
Blogger Amiene Rev said...

Saya berasa sunggh tansion. Kenapa? Kenapa Tok Rimau membelenggu blognya?

Apabila blog Tok Rimau tak dapat diakses dan tetapi blog Pak Sinaganaga sahaja dapat diakses, ini telah menganggu keseimbangan Naga dan Harimau dalam kitab Maharaja.

Ogos 30, 2008 12:55 PG

 
Blogger Amiene Rev said...

dan saya juga kehilangan akses ke blog awek-awek cun yang selalu mengunjungi blog Tok Rimau...

Ogos 30, 2008 12:56 PG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

eh pakcik naga ni bujang ke ? or duda? haha

Ogos 30, 2008 2:56 PG

 
Blogger SATIRA + KACAU said...

Ge, tahniahlah kerana semua itu. Hi. Hi. Hi. Sengaja buat suspen, jangan marah.

Satira + Kacau

Ogos 30, 2008 9:58 PG

 

Catat Ulasan

<< Home