"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

30 Oktober 2008

Hello Jon, what is your name?

Aku pun nak ada satu nama mainstream-lah, Jigo kata. Kala Yapong pura-pura tak dengar. Dan. Kala aku tak pura-pura makan yong tau foo.

Bikin satu [nama] yang ala-ala macam nama Que Haidar-lah weh, aku kata, sambil cucuk foo chuk dengan garfu. Yapong? Dia senyap sahaja. Sebab dia bisu. Ha ha.

Ermmmmm... Jigo kata, how 'bout... 'Q Sir'? Jigo tanya.

Kenapa 'Sir' tak letak kat depan? Aku tanya, semula.

Eh... 'Sir' ni kependekkan daripada nama abah aku, 'Sirajudin'! Jigo kata. Kala aku mengekek; seketul chee cheong fun yang tidak sempat dikunyah menyelonong masuk ke dalam tekak. Dan. Kala Yapong mengekek; tanpa mengeluarkan sebarang bunyi. Macamana rupanya? Lu fikirlah sendiri! Humcha!

19 Comments:

Blogger Ajami Hashim said...

but still!.. Lan Hussain munyik mcm watak dlm pilem Man Laksa! wakakakak!


p/s: pic @ Bh tu mcm David Teo baru dpt cek 10 juta d kutipan box-office Senario! larrikkk!

@ Erra Fazira

Oktober 30, 2008 11:18 PG

 
Blogger Unknown said...

hehe..

Oktober 30, 2008 11:19 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Yang mana satu nama mainstream? 'Ajami' ke 'Erra Fazera'? HA HA.

Budu,
:)

Oktober 30, 2008 11:37 PG

 
Blogger kingbinjai said...

nama mainstream? buat apa nak mainstream? underground la beb! boleh cocok hidung ngan pusat!!!

Oktober 30, 2008 12:14 PTG

 
Blogger dugongsenyum said...

Jon T


john travolta haha

Oktober 30, 2008 12:18 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

Menyelonong. Ekekekekeh!

Oktober 30, 2008 12:56 PTG

 
Blogger benuasuluk said...

Dude,
ada cadangan untuk nama aku pulak? Ho ho.

Oktober 30, 2008 2:45 PTG

 
Blogger tasekM said...

menyelonot tu ape pulak bang... ha ha.

Oktober 30, 2008 2:45 PTG

 
Blogger sidra kamar aisa said...

coce kering, gua dihingap sesema..

Oktober 30, 2008 2:49 PTG

 
Blogger hegira said...

Hah. patutlah mcam familiar. betul ckp ajami tu. Lan husin macam nama dalam man laksa.

Oktober 30, 2008 3:16 PTG

 
Blogger Amiene Rev said...

Di depan nama saya, ada Duke.

Oktober 31, 2008 1:03 PG

 
Blogger tuan tanah said...

Lan Hussain?

Saya ingatkan Ben Hoessein. Bukan ye?

Oktober 31, 2008 2:53 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Jai,
:) Kami tak pernah 'underground'. Kami 'indie' 'ja.

Dug,
Bas Srijaya. Tak mainstream langsung. Ok, tukar lain! Ha ha.

Azzam,
HA HA.

Suluk
Ridz Harun. Pergh, macam pereka fesyen ni bro.

Tasek,
Menyelonong le be!

Sid,
Lorem ipsum dolor SID amet, ha ha.

Alina,
HA HA. Man Laksa la plakkkkk...

Amin,
'Ryuu', or 'Ryø [huruf o wi' tanda atas]' = sebutannya dalam nihongo adalah di antara menyebut bunyi 'duu' dan 'duke'. :)

Tanah,
HA HA. Ganas nama tu. :)

Oktober 31, 2008 8:47 PG

 
Blogger saudagar gaRAM.. said...

kata TOK RIMAU..

GARAM=
GAzali RAMli..

tapi..tu kata TOK RIMAU..

Oktober 31, 2008 6:02 PTG

 
Blogger Unknown said...

erra fazzera hahaha

Oktober 31, 2008 11:28 PTG

 
Blogger dugongsenyum said...

Meet Uncle Lan Hussin. Ini malam.

... meet uncle Lan Hussin. Malam ini di Maskara.

HAHA

November 01, 2008 12:57 PTG

 
Blogger Lily Abdullah said...

Kenapa Q Sir tarak masuk paper?

pst..pst..anak Khadijah cakap muka uncle Lan Hussain handsome hahahah!

November 03, 2008 7:32 PG

 
Blogger Amiene Rev said...

Ryuu? Saya suka watak Ryu dalam Street Fighter...

Dan lagu Winter Sonata yang berjudul Ryuu...

November 03, 2008 3:57 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Gar,
HA HA.

Budu,
HAHAHAHAHA...

Dug,
Ha ha.

Water,
BAHAHAHAHAHAHAK!

Amin,
:)

November 04, 2008 9:04 PG

 

Catat Ulasan

<< Home