"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

04 November 2008

Semua cuti terpaksa dibekukan

Blog ini tidak akan di-update untuk seketika kerana Sinaganaga banyak kerja. Harap maklum.

“Berapa sebenarnya cuti tahunan kau ni?“

“25 hari. Campur hok carry forward tahun lepas... 40 hari, bos!”

“Tahun ni dah ambil berapa?”

“15.”

“Berapa baki?”

“25 hari.”

“Kau carry forward-lah 25 hari tu!”

“Mak aiiii, nanti dah jadi 50 hari, bos!!!!”

THE END

23 Comments:

Blogger famia said...

gila best!

kitorang boleh forward cuti 5 hari saja. maksimum. mengecewakan.

gila tak best~~

November 04, 2008 10:13 PG

 
Blogger harhtan said...

bak sini skit cuti tu...

November 04, 2008 10:13 PG

 
Blogger landaklaut said...

banyak giler cuti yang tak dapat diambil itu.. huhuhu!! sabar ye encik naga.

November 04, 2008 10:16 PG

 
Blogger Ili Khalil said...

Huiyoo..banyaknye cuti tahun depannnnn

November 04, 2008 10:18 PG

 
Blogger dugongsenyum said...

Perghhh... banyaknya cuti, boleh pegi haji. HAHA

November 04, 2008 10:35 PG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

Ge, tentu kau bosan kalau kau ambil sekaligus cuti 50 hari kau tu.

Macam aku ni doktor bagi MC 96 hari, 30 hari otak aku dah mendidih. Adeh!

Ok la. Buat la kerja. Aku nak sambung besi kat kaki aku ni ha. Tertanggal la pulak!

November 04, 2008 10:37 PG

 
Blogger addyaholix said...

cuti aku dh habis.

yg tahun depan pon aku dh habiskan bulan nih.

bos dah ugut jangan resign sebab semua cuti aku dah sapu !

haha !

November 04, 2008 10:40 PG

 
Blogger artisticklytouch said...

bro naga...nanti minggu depan aku balik KL for good..buleh join MASKARA dengan memakai maskara di mata ha ha supaya kemunculan ku di kaca TV akan sangat meletops haha

November 04, 2008 11:34 PG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

banyaknye cuti. mintak sket bole?

November 04, 2008 12:27 PTG

 
Blogger benuasuluk said...

adakah tahun hadapan akan menjadik tahun berlibur sinaganaga?

November 04, 2008 12:32 PTG

 
Blogger Unknown said...

cuti la ke bang naga?...aiseman..

nanti cuti 50hari baki abang bikin 50x50 update sehari..haha

November 04, 2008 12:55 PTG

 
Blogger Amiene Rev said...

Semua cuti terpaksa dibekukan. Semua pekerja harus menjadi lebih panas supaya cuti kembali cair.

Beku VS Cair

Sejuk VS Panas

Dengan formula ini, cuti akan kembali cair.

November 04, 2008 1:00 PTG

 
Blogger tasekM said...

sedekah je lah cuti tu bg kat kawan2 kau bang.. ha ha.

bulih gitu?


:p

November 04, 2008 2:26 PTG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Fuyooo! Pergi bulan madu bang... He he he..

Aku tak pernah kira cuti aku ada berapa, dan tinggal berapa. Cuti pun tak pernah isi borang. He he he!

November 04, 2008 2:29 PTG

 
Blogger hegira said...

wah. boleh pegi gelandangan satu eropah ni bang!

November 04, 2008 3:28 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Famia,
Gila tak best - tak boleh tukar dengan duit.

Har,
Amek.

Lan,
Tgh sabar ni.

Ili,
Ha ha.

Dug,
:)

Azzam,
Gi, kau naik kerja nanti - tolong tengokkan buku aku yang dalam peti besi tu ek.

Adi,
Cuti adalah milik Majikan. Rujuk Akta Pekerja. :)

Art,
Oit2! No longer Trengganung ke weh?

Fafa,
Boleh. :)

Suluk,
Cita2 nak gi Kathmandu masih tak kesampaian. :)

Budu,
Kerja. :)

Amin,
HA HA.

Tasek,
Kalau boleh - dah lama dah aku sedekah. :)

Purp,
Ha ha.

Alina,
Kalau tak nak gi Frankfurt hari tu - dibatalkan, sebab ada kes. HA HA.

November 04, 2008 4:59 PTG

 
Blogger saiful nang said...

insyaAllah nanti len kali boleh sembang. Aritu kena balik terus lepas habis. Sian bawak anak kecik hehehe. Good job for Maskara

November 04, 2008 5:19 PTG

 
Blogger Amyz! said...

tak leh tukar jadi duit? kena bayar la kan? kan?

November 04, 2008 5:33 PTG

 
Blogger Danielle_Corleone said...

banyaknya cuti! pinjam skit bleh?

November 04, 2008 8:03 PTG

 
Blogger tuan tanah said...

Cuti 50 hari?

Heaven, beb, heaven!

November 05, 2008 5:29 PG

 
Blogger Nida Shaari said...

uncle,

bagi la aku 20 hari cuti kau tu. Aku nak p bulan madu

November 05, 2008 9:01 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Saiful Nang,
Ok. :)

Amyz,
Takleh tukar jadi duit. Kalau masa kat dalam 'gomen' dulu - ada golden hand shake. :)

Danial,
Amek! Adik Mat Jan punya pasal - no hal! Ha ha.

Tanah,
Tears in heaven? Ha ha.

Madu,
Mak kau cat rumah lagi ke? HA HA HA HA HA. Ade deh deh...

November 05, 2008 9:09 PG

 
Blogger by Amani ALive said...

kikikikikikikiki aku ada 5.5 hari tinggal sbb aku kuli cuti setahun 12 hari

November 07, 2008 12:15 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home