"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

17 November 2008

Kuis

Hari tu. Gua capai. T shirt putih. Dan. Gua sarung. Ke badan. (Maklumlah, jersi pasukan bolasepak Inggeris pilihan gua ni bukannya ada terjual di kedai jual jersi di tepi Odeon tu.)

Lepas tu. Gua turun bawah. Member sudah tunggu. Gua beli jagung rebus, panas-panas. Gua beli Dunhill dua puluh (Selalunya gua beli ‘empat belas’). Gua pesan teh tarik, halia. Dan. Gua melangut tengok Astro.

[ , ]

“Dengan Hull City boleh menang... dengan Liverpool macamana boleh kalah! Hampehhhhh!!!” Gua baling. Tongkol jagung. Ke arah Munirah. (Yang berani-berani meletakkan kedua-dua belah tangannya yang comot itu di atas peha gua.) Munirah mengiau.

[ , ]

Soalan Terkumpul Untuk Penonton Di Rumah: Apakah nama pasukan bolasepak Inggeris kesayangan gua tu?

P/s: Oh ya, semua orang boleh teka kecuali ahli keluarga 'fan club' pasukan tersebut. He he.

38 Comments:

Blogger hegira said...

haha. liverpool memang best gitu.
er.. tapi takkan minat yang itu kot??? haha.

November 17, 2008 1:01 PTG

 
Blogger dugongsenyum said...

malas aku nak teka.

haha

November 17, 2008 1:02 PTG

 
Blogger Littlesilence said...

kalau betul teka dapat hadiah ke?

November 17, 2008 1:42 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Alina,
Kami membenci MU, ha ha.

Dug,
:)

Senyap,
Tak. :)

November 17, 2008 1:46 PTG

 
Blogger Amyz! said...

Aaa.. Tak reti la nak teka-teka~

Bolton kot??

November 17, 2008 2:01 PTG

 
Blogger Anonymous said...

Pasukan Belia Kampung Seberang Takir?

salah?

November 17, 2008 2:43 PTG

 
Blogger saudagar gaRAM.. said...

BOLTON WANDERERS..


gua yakin brother.





tapi TOTTENHAM tak bleh pandang sebelah mata juga..

November 17, 2008 3:21 PTG

 
Blogger siskinny said...

oo..

November 17, 2008 3:27 PTG

 
Blogger Amiene Rev said...

Munirah = kucing?

November 17, 2008 3:38 PTG

 
Blogger Pa'chik said...

bolton... dulu lu ada sebut... hahah...

November 17, 2008 3:43 PTG

 
Blogger A said...

bolton kot..

November 17, 2008 4:09 PTG

 
Blogger sidra kamar aisa said...

ahh! itu kacang je tu.. tentulah juventus,..aritu aku tengok live kat berita."confident dida mencelah, mulutnya kumat-kamit mengunyah jagung rebus, panas-panas sambil mata menjeling Dunhill dua puluh di atas meja (selalunya 'empat belas')."

November 17, 2008 4:21 PTG

 
Blogger jagoan said...

Kucing suka kuis kan kan kan

November 17, 2008 4:44 PTG

 
Blogger GuruSilat said...

Queen Park Rangers

November 17, 2008 4:53 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Amyz,
:)

Po,
HA HA HA HA HA.

Garam,
Spurs? Apa barang Spursss... Ha ha.

Sis,
Ooo...

Amin,
:)

Chik,
Ha ha.

Azrin,
:)

Kamar,
Apa da Jeventus!!!!!

Ah,
Ya. :)

November 17, 2008 4:54 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Guru,
QPR??? Ha ha. Masih ada dalam list ke QPR tu weh?

November 17, 2008 4:55 PTG

 
Blogger ceri masam said...

baju putih?

man u pun ada jersi putih jugak.
selangor pun ada kan?
perak pun kadang2 ada celit2 putih.
pahang pun gak!
penang tak mungkin!
kelantan apatah lagi...

ah, give up lah ;p

November 17, 2008 5:57 PTG

 
Blogger leez said...

Bolton Wanderers ha ha ha

November 17, 2008 6:39 PTG

 
Blogger Amyz! said...

senyum tanda setuju..

Lalalalalala...

November 17, 2008 7:01 PTG

 
Blogger Ajami Hashim said...

jawapannya ialah...

jeng! jeng! jeng!

Munirah FC?

November 17, 2008 10:16 PTG

 
Blogger Danielle_Corleone said...

Bolton la! ada El Hadji Diouf! :-p

November 17, 2008 10:28 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

ya bolton..
liverpool memang best.. haha

papa pon..
saya benci MU..
haha

November 18, 2008 1:52 PG

 
Blogger Unknown said...

botox fc! hehe

November 18, 2008 2:02 PG

 
Blogger tuan tanah said...

Munirah yang menjahit dendam tu kucing encik Naga rupanya... Ooo...

November 18, 2008 3:33 PG

 
Blogger Kemat said...

apa barang sokong Bolton, jom layan Liverpool lak..form tgh bagus season nie

November 18, 2008 7:58 PG

 
Blogger sinaganaga said...

One,
Ha ha.

Leez,
HA HA.

Amyz,
:)

Ajami,
HA HA HA HA HA.

Danial,
:)

Azwan,
Ya, kita benci MU. Ha ha.

Kelam,
Ha ha.

Tanah,
Munirah adalah kucing Enche Saharil. Sharpi adalah kucing Enche Naz Annuar.

Kemat,
Lu apa baranggggg Liverpool Liverpool ni weh!!!! Ha ha.

November 18, 2008 8:44 PG

 
Blogger tasekM said...

putih? jersi org pergi haji. ha ha.

teka bola ni yg gua lemah ni bang... ha ha.

November 18, 2008 8:58 PG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Yang aku tau Blackburn Rovers jer....

November 18, 2008 12:57 PTG

 
Blogger The.Libyaman said...

UPB-My Team.

Eh sori, ini cerita liga negara mana ni?

November 18, 2008 3:17 PTG

 
Blogger yaabbna said...

Ada 3 org sahabat terapung kat tgh laut.Kebuluran.
Ada mayat timbul dan mereka bercadang utk makan mayat tersebut.
Utk lebih eroniknya,mereka bersetuju makan mayat tersebut mengikut team bola yg mereka sokong.

Sorang penyokong Heart*,sorang penyokong Liverpool dan sorang lagi penyokong Arsenal.

Penyokong Heart makan hati dulu..Penyokong liverpool mkn liver dulu..
Tiba2 penyokong Arsenal ckp dia tak lapar.


*Heart ialah team kat Scotland

November 18, 2008 3:25 PTG

 
Blogger Unknown said...

apsal lak munirah kena baling...dia mana taw jawap soklan kuis subjektif..apa laa lu ni bang,issh issh...

November 18, 2008 4:17 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

test

November 18, 2008 4:30 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

server slow mcm siput

November 18, 2008 4:31 PTG

 
Blogger Deo said...

Teka teka BONTTON jawapannya.... Bontton ada jual baju laaa kat Ocean

November 18, 2008 4:39 PTG

 
Blogger Lan Rambai said...

ada jugak org yang sokong team yang kalah dengan liverpool minggu lepas ek? ehh.. ko tengok bola naga????

November 18, 2008 4:50 PTG

 
Blogger Puan Ainon Mohd. said...

Gunakan Bahasa Melayu Tinggi!

November 18, 2008 7:45 PTG

 
Blogger Rajuna said...

deportivo!

November 18, 2008 10:09 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Kalian,
Server bergerak perlahan beberapa hari ini. Oleh kerana itu saya tidak dapat membalas sebarang komen anda. Harap maaf!

- NAG

November 19, 2008 9:48 PG

 

Catat Ulasan

<< Home