"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

02 Disember 2008

SMSS Old Boys nite outta!

Kawan aku. Zamori Sarupi. Yang tinggal di Kuching tu. Akan ke Kuala Lumpur. Pada 4 Disember nanti.

“Apa plan?” Ayis tanya.

“Aaa... kau boleh keluar malam malam tak?” Aku tanya.

“Tak boleh, dude!” Ayis kata.

“Aiseymannn!” Aku kata.

“Tapi... kalau keluar dengan awek... bolehlah keluar malam malam!” Ayis kata.

“Hah! Cantiklah tu! Kau beritahulah Che Yah yang kau nak keluar dengan awek malam malam nanti! Walhal, kau tak keluar dengan awek pun, kita tipu Che Yah 'je, ha ha! Lepas tu, kita pergilah entertain Zamori!” Aku kata. Beri idea. kepada Ayis.

Lepas tu. Ayis. Dah cakap apa-apa lagi dah. Harap-harap, Che Yah boleh 'termakanlah' dengan idea kami yang tak seberapa ni.

HA HA.

Nota Kaki: Che Yah adalah teman serumah Ayis, ha ha.

[ , ]

Che Yah kata, "Keluar dengan jantan - apa barangggg?"

Ceh! Nak kena Che Yah ni. HA HA.

24 Comments:

Blogger Cat Cat said...

WOW, I'm first again. Two days in a row.. Yahoo!!!

Tapi entri kali ini Cath kurang paham... :)

Ya ya, Cath akan balik ke Malaya Tahun Baru Cina!!!

Disember 02, 2008 9:55 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Cat,
Siapa je yang faham apa aku tulis, HA HA! So, nothing wrong wi' ya bebeh! Don't worry huh!!! HA HA.

Eh, kau balik Malaya - budak perempuan kecik2 tu ikut balik tak weh?

Disember 02, 2008 9:58 PG

 
Blogger sidra kamar aisa said...

sinaganaga:
Cat,
Siapa je yang faham apa aku tulis, HA HA! So, nothing wrong wi' ya bebeh! Don't worry huh!!! HA HA.

aku: sambung HA HA, HA HA, HA HA, HA HA, HA HA, HA HA, tarik napas.. HAHAHAHAHAHA.. sehingga diedit.

Disember 02, 2008 10:45 PG

 
Blogger MawarUngu said...

Mengkong la korang nie...buat org gelak jerh...wpun tak paham...kehkehkehkeh...hingga infiniti...

Disember 02, 2008 11:11 PG

 
Blogger Amyz! said...

Kau rasa Ayis beritahu che yah ke kalau dia keluar dengan awek?

Hahaha.

Disember 02, 2008 11:40 PG

 
Blogger benuasuluk said...

aku rasa Che Yah akan guna ayat AK Jailani dalam pagar-pagar Cinta, "nak parangg ka nak senapangg?", :)

Disember 02, 2008 12:09 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Sid,
He he.

Mawar,
Ha ha.

Amyz,
Kena tanya Ayis le. He he.

Suluk,
Che Yah tak bagi senapang ke parang - Che Yah longgok buku undang-undang 'je kat depan kami.

"Hah! Menurut Akta bla bla bla... Phasa 3.01... bla bla bla... Hah, ada duit ke nak bayar Che Yah ni kamu berdua?"

"Sabar Che Yah, sabar! Kami tahulah Che Yah bengang sebab tak boleh balik kampung Raya Haji ni sebab banjir... ade deh deh!"

Disember 02, 2008 12:14 PTG

 
Blogger addyaholix said...

aku pelik.
kenapa ayis nak keluar malam perlu permission che yah?
ada apa-apa ke?
heheh!

Disember 02, 2008 12:19 PTG

 
Blogger dugongsenyum said...

Aku ingatkan tadi Che Yah tu awek.

Disember 02, 2008 2:31 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Adi,
:)

Dug,
Che Yah memang le awek!!!!

Disember 02, 2008 2:49 PTG

 
Blogger Nizam.Ariff said...

Ok jugak idea tu... reverse psychology.

Malam minggu ni aku nak mengeteh dgn kawan2, aku nak cakap kat awek serumah, aku nak pergi rumah urut...mesti bagi punye....'Apa baranggg nak pegi rumah urut!' hahahaha....

Disember 02, 2008 2:53 PTG

 
Blogger Unknown said...

korang gay ek?
mcm mana che'yah bleh x prasan tu? wakakaka

Disember 02, 2008 4:16 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Nizam,
HA HA.

Amora,
HA HA.

Dah tu, dah tak ada mana-mana aweks pun nak 'keluar' dengan kita orang (walaupun kami ni jenis kaya raya) - so, tu yang keluar sesama sendiri sajalah! HA HA.

Disember 02, 2008 4:24 PTG

 
Blogger harhtan said...

Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

Disember 02, 2008 5:04 PTG

 
Blogger hana_kirana said...

aku setuju dengan Che Yah. adalah lebih menakutkan jika teman serumah keluar dengan lelaki. bila keluar dengan awek, sekurang-kurangnya dia tahu teman serumahnya masih 'lurus'. maklum, zaman sekarang ni ramai sangat lelaki yang bengkang-bengkok!

sukur la nak.

Disember 02, 2008 6:22 PTG

 
Blogger .abell.habil. said...

bang naga,

bang naga batch tahun bila ya SMSS?
ayah saya masuk tahun '78.

heheh.

regards,
abell

Disember 02, 2008 6:37 PTG

 
Blogger leez said...

old boys nite out = otais reunion

ke kelab dangdut ke bang?

Disember 02, 2008 6:45 PTG

 
Blogger A t i Q a h said...

Che Yah teman serumah Ayis? Tapi dia awek? Haih.

Disember 02, 2008 6:55 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

ishh che yah tak tau yer skang ni jantan kuar ngn jantan lagi banyak kebarangkalian bahayanya.ish..ish..

Disember 03, 2008 3:24 PG

 
Blogger Cat Cat said...

Abang Naga,
Ya ya. Amoi kecik2 tu ikut balik Malaya juga. Harap2 no hal coz dia orang ni banyak songel. Ha ha!

Disember 03, 2008 5:30 PG

 
Blogger Cat Cat said...

sambung....

Amoi kecik2 ni, kejap nak ini, kejap nak itu... Out of control, babe. Spoiled brat!!! :D

Disember 03, 2008 5:32 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Hana,
Terima kasihlah mak coz kau berfikiran waras. Ha ha.

Abel,
78? Pergh, super senior aku tu.

Leez,
Disclaimer: SMSS Old Boys diharamkan untuk ke Kelab Dangduts, dekkkk!

Ada beberapa port tempat kami berdiskusi tentang 'hala tuju ke arah globalisasi bal bla bla' misalnya. Kendatipun, port itu sengaja dirahsia bagi mengelakkan Sri Puteri, TKC, STF, TIGS, SIGS Old Girls 'menerjah' kami. Al-maklumlah, kami mengaku, kami pernah mengkhianati cinta kita, cewahhhhh, hak hak hak!

Tiqah,
Ya, mereka tinggal serumah, dan Che Yah ex-STF! He he.

Mirah,
Ya, sangat berbahaya kerana kebarangkali mereka berkumpul dan berpakat untuk menyuntik pop ke dalam sastera adalah tinggi. :)

Cat,
:) Mereka anak-anak yang sungguh comel, aku rasa. Tak nampak mcm spoiled brat punnn!

Disember 03, 2008 8:48 PG

 
Blogger tasekM said...

baguih la lu che yah.

:)

Disember 03, 2008 12:55 PTG

 
Blogger riben merah jambu said...

my first view on hikayat sinaga naga. i've heard this blog act. from my fren. i'm not read the book yet. i mean.. the red color book..

Disember 07, 2008 5:19 PG

 

Catat Ulasan

<< Home