"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

08 Disember 2008

Stereogami

Dia kata, “Susahlah, bro... si dia hanya bersetuju untuk monogami sajalah!” ketika aku sedang mengunyah-ngunyah kacang kuda selepas waktu makan tengah hari yang tidaklah terlalu panas dan tidaklah tidaklah terlalu redup di Kuala Lumpur yang pada dadanya berbau tengik dek ketiak-ketiak yang mencuka.

Aku kata, “Kenapa kau tak pergi ke kedai audio di Jalan Pasar saja, bro... melambak hok stereo!”

Dia. Seluk jari. Ke dalam paket plastik. Kacang kuda. Aku.

20 Comments:

Blogger sidra kamar aisa said...

:)

Disember 09, 2008 11:33 PG

 
Blogger famia said...

Stereogami pasti beradik dengan stereotaip.

Pasti.

Disember 09, 2008 11:44 PG

 
Blogger GAFARO said...

kesabaran mamat tu tinggi la..........

Disember 09, 2008 12:37 PTG

 
Blogger Artozy said...

lama tak jumpa. hatta di maskara lepas pon!

Disember 09, 2008 12:39 PTG

 
Blogger Tok Rimau said...

Dia tak tunjuk jari hantu kat ko ke?

Disember 09, 2008 12:47 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Sid,
:)

Famia,
Ha ha.

Gaf,
:)

Art,
:)

Mau,
Dia tunjuk aku rasa. HA HA.

Disember 09, 2008 2:07 PTG

 
Blogger .abell.habil. said...

bang naga ni betul aja tuh kacang kuda.

ntah dia main pil kuda pulak kan.

hahaha.

baru angin stereo.

hehe.

regards,
abell

Disember 09, 2008 8:27 PTG

 
Blogger hegira said...

makan kacang aja?

Disember 09, 2008 11:40 PTG

 
Blogger Nizam.Ariff said...

Tengah bayangkan stereogami tu bentuknya macam mana ye...
Tak nampak, berbayang-bayang la....

Disember 10, 2008 9:17 PG

 
Blogger tasikmerah said...

ruang dan peluang utk berkekasih gelap.

alahai...


.

Disember 10, 2008 9:37 PG

 
Blogger Princess Liyana said...

Monogami plg best...haha :)

Disember 10, 2008 1:25 PTG

 
Blogger Princess Liyana said...

pst :Jumpa di Maskara ;P

Disember 10, 2008 1:25 PTG

 
Blogger Pa'chik said...

kalau dia buleh jadik segagah Sayed Muhammad Ahmad Abdallah, lelaki mesir yang berkuasa 260 kuasa kuda... nescaya dia buleh berstereo... siap ada surround lagi... hehehe...

Disember 10, 2008 2:10 PTG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Bukan yang origami eh.... :D

Disember 10, 2008 2:33 PTG

 
Blogger amirahsyuhada said...

kenapa aku tak faham apa pun?

Disember 10, 2008 9:34 PTG

 
Blogger MawarUngu said...

Bahagiakan dirimu dengan monogami...

Disember 10, 2008 10:23 PTG

 
Blogger addyaholix said...

tulisan ko banyak tentang istilah gami lah bang naga =)

aku suka poligami.
aku cuma suka.

Disember 11, 2008 1:47 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Abel,
He he.

Hegira,
Tatau nak makan apa dah! :)

Nizam,
:)

Tasek,
:)

Yana,
Rasso tak datang sekali ke? :)

Chik,
:)

Purp,
Yang real. :)

Mirah,
Aku tulis bukan untuk difahami. :)

Mawar,
Bahagiakan dirimu dengan apa cara sekalipun. Hidup terlalu singkat, kurangkan kontroversi, tingkatkan prestasi. :)

Adi,
:)

Disember 11, 2008 8:56 PG

 
Blogger Princess Liyana said...

Abang rasso di limbangla.jauhh:(ehehe.

Disember 11, 2008 11:19 PG

 
Blogger Pegawai Khalwat said...

Plural?

Disember 15, 2008 10:51 PG

 

Catat Ulasan

<< Home