"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

13 Februari 2009

Momen bersama-sama Camelia. Ahah!

Nama dia Camelia. Dia seorang penyanyi. Hari ni gua jumpa dia di dalam lrt. Bukan setakat jumpa, bahkan kami berdiri sebelah menyebelah. Ahah!

Adakalanya pandangan mata kami bertemu. Apabila itu berlaku, cepat-cepat gua buangkan pandangan gua ke luar tingkap; gua pandang objek-objek yang bergerak deras tak terakam dek mata dan tak membentuk apa-apa. Gua syak, dia tersenyum. Momen-momen bergerak pantas. Gua terfikir-fikir, nak tegur ke tidak nak tegur ke tidak. Ahah!

Gua beranikan diri. “Ekhemmm!” Gua mulakan perbualan dengan sebuah stanza yang bersulamkan gatal tekak. “Aaaa, sedap ke minum pati prun Inner Shine tu, Cam?”

Dia tak jawab apa-apa. Tapi, dia tersenyum. Kali ini, gua benar-benar pasti yang dia tersenyum. Dan, serentak itu, gua rasa, hamster yang memusingkan roda di dalam dada gua semakin bergerak pantas. Ahah!

“Stesen berikutnya, Masjid Jame..., Masjid Jame!”

Damn! Tak sempat gua nak tanya dia akan turun di stesen mana.

“Aaaa, enche! Enche tak boleh kopek poster ni ya!”

44 Comments:

Blogger ZARA 札拉 [사랑해~] said...

Hehehe..

Poster ke?

Patut suruh dia nyanyi skit..=p

Februari 13, 2009 3:34 PTG

 
Blogger Maryam Abu Ahmad said...

patut la teragak-agak... cakap ngan dinding rupenye..

orang lain layan tido agaknya.

Februari 13, 2009 3:38 PTG

 
Blogger miezi said...

haha..
seb baik dia tak bercakap.

Februari 13, 2009 3:46 PTG

 
Blogger tasikmerah said...

pati prune tu tak sedap. rasa air mengkudu.


.

Februari 13, 2009 3:51 PTG

 
Blogger sEmut said...

bleh repeat balik. kuatkan semangat!

apa apa hal bismillah dulu.

Februari 13, 2009 3:51 PTG

 
Blogger kikiEy said...

haha=)

Februari 13, 2009 4:13 PTG

 
Blogger an-nidxam said...

akan kucari juga poster cam dlm lrt tu. macamana aku boleh x perasan selama ni?

Februari 13, 2009 4:25 PTG

 
Blogger I Am David Alterego said...

hahah..ini kes desperado..

Februari 13, 2009 4:33 PTG

 
Blogger Amy Z! said...

Haha. Ko ni comel laaa..

Februari 13, 2009 4:33 PTG

 
Blogger Indrasakty said...

Ambiguiti yang jelas apabila difikirkan Cam akan naik lrt, sebaliknya penulis membuat akhiran yang cukup jelas bahawa beliau hanya angau sendirian.

Februari 13, 2009 4:38 PTG

 
Blogger Anuar Manshor said...

Loyalah pula!

Februari 13, 2009 4:53 PTG

 
Blogger hani_san said...

hehehe...

apa la en. naga ni...! :D

Februari 13, 2009 5:00 PTG

 
Blogger Pa'chik said...

kopek poster ke poster kopek?

Februari 13, 2009 5:13 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Zara,
Ahah!

Yam,
Ahah!

Mizi,
Ahah!

Tasek,
Serius? Ha ha.

Mut,
Ok, nanti aku cuba lagi. :)

Kiki,
Ahah!

Nizam,
Lrt Putra! :)

Dave,
Ahah! Ha ha.

Amyz,
Selain kau, rasa2nya siapa lagi yang selalu kata aku comel? Ahah!

Indra,
Ahah!

Nuar,
Ahah! Psssst, depa dah dapat KP baharu - warga emas jugakkkkkkk, he he. Syyy...!

Hani,
Ahah!

Februari 13, 2009 5:14 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Chik,
HA HA. Ahah!

Februari 13, 2009 5:14 PTG

 
Blogger addyaholix said...

angan-angan kau kadang-kadang kelihatan real bang naga!

Februari 13, 2009 5:24 PTG

 
Blogger Anuar Manshor said...

Depa mahu yang emas sahaja. Perak dah tak pandang apatah lagi papaya muda!

Februari 13, 2009 5:25 PTG

 
Blogger .:HalogAmora:. said...

ahah! poster je ....apa barang bang

Februari 13, 2009 5:26 PTG

 
Blogger Awan Lahon said...

HHAHHA..TAK BOLEH KOPEK POSTER...

Februari 13, 2009 6:55 PTG

 
Blogger hana_kirana said...

hahaha kau pervert, Naga. (ye, aku menuduh :D)

Februari 13, 2009 7:01 PTG

 
Blogger landaklaut said...

ahahaha.. ampes.. ingatkan betul cakap dengan camelia..

Februari 13, 2009 7:20 PTG

 
Blogger Water Lily said...

Membaca entri ini terasa betapa bertuahnya aku tidak dilahirkan sebagai perempuan cantik.

Sentiasa jadi 'mangsa' fantasi lelaki hahahah!

Februari 13, 2009 10:39 PTG

 
Blogger Cat Cat said...

Berangan rupanya Abang Naga dalam LRT. Lain kali cuba tido awal sikit... Ha ha!

Februari 13, 2009 11:34 PTG

 
Blogger Nizam.Ariff said...

Lu lalok dlm lrt ke? heh heh...

Februari 14, 2009 12:56 PG

 
Blogger - w.E.r - said...

hahaha...mcm siot je..

Februari 14, 2009 5:13 PG

 
Blogger Azzam Supardi said...

HA HA! Adeh!

Februari 14, 2009 8:34 PG

 
Blogger zizie ali said...

moral: vandalime bukan sahaja melibatkan golongan remaja.

Februari 14, 2009 8:39 PG

 
Blogger Princess Liyana said...

comella..hihi..br ingt btol, tp cm pelik la kan camelia naik lrt..huhuhu..

tkpe..poster tu bawala tido ek bang naga;)

Februari 14, 2009 8:40 PG

 
Blogger asrul said...

Chittt bang

gua ingat bro betul sembang2 sama itu cameL..maksud gua camelia.

ahhhhhhhhhhhh....
idup ini tak seindah fantasiiii!!
Gua mau tidur..mane tau kalau2 gua blh mimpi sama itu kamelia

Februari 14, 2009 1:07 PTG

 
Blogger Encik aku said...

bro,
apa barang camelia ..
pi KLCC ada Maya Karin ..

Februari 14, 2009 2:22 PTG

 
Blogger Cikgooden (Selumbar Emas). said...

sesekali tertancap jugak ha ha ha.

Februari 14, 2009 10:06 PTG

 
Blogger InMind said...

Kui kui kui.Sampai batuk gelak.
Encik Naga patut minum pati prune tu bagi cerah mata. Tidaklah nanti tengok poster jadi monster. Nasiblah yang cuba di'kopek' poster kalau manusia nyata tak ke naya.

Februari 15, 2009 12:58 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Adi,
Ye ke? Ha ha.

Nuar,
Ye lah. He he.

Amoran,
Itu je yg ada. :)

Lahon,
Ha ha.

Hana,
Hai Makkkk! Apa khabar kau di sana? Ha ha.

Landak,
Ha ha.

Water,
Ha ha.

Cat,
:)

Februari 15, 2009 4:15 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Nizam,
Mana ada!

Wer,
Ha ha.

Azam,
He he.

ZZ,
Ha ha.

Yana,
He he.

Asrul,
:)

En. Aku,
Ha ha.

Cikgude,
Ha ha.

In,
Hs ha.

Februari 15, 2009 4:19 PTG

 
Blogger dugongsenyum said...

Jangan ramas poster. Jangan ramas KOPEK poster. HAHAHAHAHA

Februari 15, 2009 7:58 PTG

 
Blogger tentangseseorang said...

bang, ko nih angau eh bang?? ahahaha

Februari 16, 2009 11:32 PG

 
Blogger tapai said...

Dah mandi wajib belum?

Februari 16, 2009 11:40 PG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Cheh!

Februari 16, 2009 12:49 PTG

 
Blogger gunx said...

Wer,
Ha ha.

Azam,
He he.

ZZ,
Ha ha.

Yana,
He he.

Asrul,
:)

En. Aku,
Ha ha.

Cikgude,
Ha ha.

In,
Hs ha.


.....

komen superstar. ha ha

Februari 16, 2009 5:33 PTG

 
Blogger husz_nie said...

poster fahrin ahmad ada tak?? kekeke

Februari 17, 2009 6:03 PG

 
Blogger Umihannie said...

sikit je.

"hahaha"

tu je.

Februari 17, 2009 8:32 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Hus,
HAHAHAHAHAHAAAA...

Umi,
Ha ha.

Februari 17, 2009 12:20 PTG

 
Blogger nuyuljana said...

wakaka!
u make me laugh out loud!
;)

Februari 18, 2009 9:26 PTG

 
Blogger AyAres151 said...

nak cuba lah nnt this sunday..sanggup ku travel dari selatan ke ibukota..

Februari 18, 2009 10:01 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home