"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

15 Mac 2009

Dari kamakamaleon ke belbelbel

[Menjelang private party Aku Pernah Jadi Rockers]

Ketika itu. Yip Poh Meng sedang memasukkan dua batang heater sekali gus ke dalam baldi - agar air cepat masak. Pada pautan giginya terdapat sebungkus mi segera berperisa asam laksa. Tanpa berbaju, dan cuma berkain pelikat, Yip Poh Meng kayak seorang Melayu berwajah Cina. Walhal, dia memang Cina.

Aku mahu keluar ke bandar, gua kata, kau mau kirim apa-apa tak?

Tohong behihan ahu kehet hobet pehan, Yip Poh Meng kata, sebungkus mi segera berperisa asam laksa masih pada pautan giginya.

KOMA

Gua keluar ke bandar. Naik bas nombor 123. Gua pergi ke Campbell. Gua angkat satu kaset cap tapak kaki hitam. Gua hulur tiga ringgit kepada nyonya Cina tu. Selepas gua pergi makan kat Beringin - gua balik semua ke Kampung Kongo.

KOMA

Ini bukan Robert Plant, Yip Poh Meng kata, ini Robert Palmer!!!!

KOMA

Malam tu. Yip Poh Meng paksa gua dengar lagu Robert Palmer. Gua rasa macam nak menangis.

Her methods are inscrutable
The proof is irrefutable, ooh-ooh-ooh-ooh-ooh-ooh-ooh
Shes so completely kissable, huh
Our lives are indivisible...

Simply irresistible
Simply irresistible...

18 Comments:

Blogger Unknown said...

hahaha..ol skool babeh. nasib baik robert palmer dan bukannya arnold palmer.

Mac 15, 2009 1:05 PTG

 
Blogger pengkao said...

kampung kongo eh? 'ol skool..
time tu jalan depan tu still nama jalan tenteram. belum jam sgt lg..

Mac 15, 2009 3:02 PTG

 
Blogger Lily Abdullah said...

Sekarang semua penyanyi2 rock sudah tukar imej bang. semua sudah jadik ustaz.

Alhamdulillah! haha!

ps:apa cerita Boy G yang nyanyi kamamaleon tu..sudah senyap ja...

Mac 15, 2009 3:06 PTG

 
Blogger Dota Melayu said...

huhuhu..
mesti meleleh hingus menangis..

syahdu nye..
lalalala~

Mac 15, 2009 3:42 PTG

 
Blogger hegira said...

wah. reminis zaman rock dolu dolu eh?

nak buat comeback ke?

Mac 15, 2009 6:32 PTG

 
Blogger reverie said...

Ustaz akhil hayy juga rockers sebelum ni.

*Rocker pun boleh bertaubat. =D

Mac 15, 2009 9:04 PTG

 
Blogger Sufian said...

Dude,

poster reading kat silverfish ada kat blog aku. Letaklah kat sini, mana tau cepat sikit lu dapat jodoh dengan budak TV9 tu...

Mac 16, 2009 1:00 PG

 
Blogger landaklaut said...

kisah benar ke ni?
sadis betol.
cair taik tinger dengar robert palmer lama2.. :p
hahahaha!!

Mac 16, 2009 4:15 PG

 
Blogger RiZUaN said...

Bro,
Terjumpa balik blog Bro nih. Mintak ulas entry Tun Dr. Mahathir pasal PPSMI:

http://chedet.co.cc/chedetblog/2009/03/pengajaran-dan-pembelajaran-sa.html#more

and minta juga Bro bg ulasan di blog Bro ini.seriously.

~cheers~

Mac 16, 2009 7:07 PG

 
Blogger saharil said...

bas 123 adalah bas yang aku naik dari jalan tenteram nak pi kl time muda2 dulu... :)

Mac 16, 2009 8:39 PG

 
Blogger Anonymous said...

dalam klip video Robert Palmer..ada gadis-gadis seksi berwajah sama dan make up yang tebal.

Zaman itu, belum ada vcd atau dvd atau internet. Pita VHS tebal, susah nak sorok.

Aku sudah berfantasi macam-macam.

Simply irresistible
Simply irresistible...

Mac 16, 2009 9:29 PG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Hehehe!

Mana nak cari kasut Aliph ek. Aku pun nak join parti tu. Hahaha!

Mac 16, 2009 10:21 PG

 
Blogger Pa'chik said...

seb baik dia tak kasik buddha's palm kat lu dude... kekekke...

Mac 16, 2009 10:34 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Sufian,
Ha ha.

Kucing,
Ha ha.

Peng,
Ya. Makin jem ke sekarang?

Water,
Hu hu. Kalau jujur - tak apa. Jangan sebagai escaped dah le.

Sya,
:)

Alina,
HA HA HA HA HA.

Sufian.
Orait, dude!

Landak,
Cair wo! Ha ha.

Rizuan,
Ok. :)

Saharil,
Ha ha. Masa tu Koboi Town masih ada lagi. :)

Po,
Aweks tu semua pakai baju + skirt pendek warna pink.

Purp,
:)

Chik,
HA HA.

Mac 16, 2009 11:46 PG

 
Blogger NeemoNeemoâ„¢ said...

Hua hua hua...sungguh rock skali Pak Naga.nasib baik sy tak lahir lg time tu =)

Mac 16, 2009 12:31 PTG

 
Blogger Pegawai Khalwat said...

Hang dah tua la....

Mac 16, 2009 2:23 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

Gua ada kaset Twisted Sister - Stay Hungry. Berhabuk sikit la. Boleh main dalam tape recorder. Ha ha!

Mac 17, 2009 7:53 PG

 
Blogger The Plain Melayu said...

Kampung kongo? Bukit mana?

Mac 19, 2009 9:08 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home