"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

10 April 2009

Katsumi

Di luar salji masih bergentayangan. Sejuknya sehingga menggigit tulang. Katsumi menggulung di atas tilam elektrik. Aku mencekak pinggang dan memicing mata. Sesekali Katsumi mengeliat manja. Aku mencapai koko panas yang sudah kosong setengah gelas dan mencicipnya cepat-cepat. Dan, segera mengharap agar Katsumi tersedar, lalu mengenyit mata, lalu bangkit, lalu...

Pintu diketuk.

"Siapa?" Aku tanya.

"Aku. Noriko!" Suara tu jawab.

"Ada apa hal?" Aku tanya.

"Ada nampak kucing gemuk aku tak?" Suara tu tanya.

"Ada ni hah! Bawa dia keluar sebelum dia berak di atas tilam aku, Noriko!" Aku jawab.

"Ha ha ha! Suruh dia tidur di bawah kotatsu sajalah, kawan!" Suara tu jawab.

Ya, malam tu aku tidur sebilik dengan Katsumi.

"Katsumi, Katsumi! Kalau nak berak... cakap ya!" Aku kata.

"Meow!" Katsumi kata.

29 Comments:

Blogger sinaganaga said...

First! (ha ha.)

April 10, 2009 12:49 PG

 
Blogger rajawali said...

2nd.

April 10, 2009 12:52 PG

 
Blogger Nadine said...

meowpun meowlah,asalkan berteman hah..ha..

April 10, 2009 1:03 PG

 
Blogger Pa'chik said...

CAT-Sumi?

kikiki...
NORI-ko...

err... padan muka hasben nori... :P

April 10, 2009 4:22 PG

 
Blogger Nizam.Ariff said...

Kucing tu jantan ke betina?

Kalau betina, aku masih syak yang bukan-bukan bang... hahaha

April 10, 2009 8:22 PG

 
Blogger Water Lily said...

Katsumi warna apa bulunya bang? Bulu kan,bukan rambut

adeh..adeh..hahaha!


ps:Aku err...kami selalu tidur dengan kucing :p

April 10, 2009 8:42 PG

 
Blogger MKriza said...

Katsumi itu kacukan ke lokal?

April 10, 2009 8:43 PG

 
Blogger Nikotin said...

hahahah. kesian..tapi namanya yg tak boleh blah tuh..

April 10, 2009 9:11 PG

 
Blogger madulebah said...

katsumi bukan cakap meow sebenarnya.. sebaliknya dia jawab maauuuuu... hik hik hik

April 10, 2009 9:43 PG

 
Blogger tasikmerah said...

alah... yg kamu cerita hanya katsumi. yang ada dalam bilik tu... yang kamu tak cerita... entah2 ada sizuka... dan... sape2 saje lah nama awek jepun. aku pun tak tau nk sebut.

hehehehehe...



.

April 10, 2009 11:08 PG

 
Blogger alhena said...

haha.. lawak. kemsalam kat katsumi.. tp tk mau dia jawab " meoww" :P

April 10, 2009 11:12 PG

 
Blogger azzam supardi said...

HA HA! Adeh! Hilang tensen aku.

April 10, 2009 11:25 PG

 
Blogger Perempuan cerdas said...

Katsumi gemuk ke tak?
Saya suka katsumi gemuk.

M

April 10, 2009 1:20 PTG

 
Blogger mira zin said...

meoow.huhuhuhu~

April 10, 2009 1:29 PTG

 
Blogger Gelembai said...

aku menaruh sangka bahawa katsumi boleh bertransformasi menjadi perempuan sepertimana cerita-cerita transformer...tittit tittit tittit...

April 10, 2009 2:15 PTG

 
Blogger addyaholix said...

tak ajak noriko tidur sekali ke bang?

April 10, 2009 5:23 PTG

 
Blogger NeEMâ„¢ of Suicide Park said...

Rasa mcm nak gigit je org yg komen 1st tu.

April 10, 2009 6:48 PTG

 
Blogger dugongsenyum said...

komen first tu yang keji tu, haha

April 10, 2009 7:49 PTG

 
Blogger corey said...

Meowww(dgn nada miang geli-geli)...itu suara kucing gua bang naga.Dia kirim salam pada katsumi.

April 10, 2009 8:13 PTG

 
Blogger kingbinjai said...

ha ha ha

April 10, 2009 8:56 PTG

 
Blogger Cat Cat said...

Aaaaw, so cute. Tidur ngan Cat-Sumi ya.

Kucing hitam Cat namanya Tiger - sempena nama Tiger Woods. Hehe!

April 10, 2009 9:45 PTG

 
Blogger pHu YinG said...

Meow~

Meowwwww~~~

April 10, 2009 10:06 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Raja,
Hello, Kuantang ape kabooo?

Nadine,
:)

Chik,
:)

Nizam,
Betina.

Water,
Oren dan putih.

Riza,
Lokal.

Niko,
Kucing dalam bahasa Jepun = Niko.

Madu,
Ha ha.

Tasek,
:) Siapa sajalah yang nak tidur dengan aku...

Hena,
W'salam, kata dia. HA HA. Hey, ni kucing Shinto-lah! Shinto tak jawab salam! Ha ha.

M,
Bukan sahaja gemuk - gebu dan pemalas! HA HA.

Asam Supali,
Harap2 tensen kau hilang pada minggu hadapan. Hubaya hubaya!

Mira,
Hey! No fish fer today! Shoooh!

Gelem,
Tak! Ha ha.

Adi,
Tak! Kami hanya kawan. Kawan sealiran. Aku lukis. Dia tenun dan dye.

Nota: Noriko kini di Papue New Guinea - tak habis2 dengan projek JICA-nya.

Neem,
Auwwwww! Sakit... ;)

Dug,
HAHAHAHAHAHAAAA. Ya, sangat keji!

Corey,
Katsumi kata kat kucing kau, "Hajimaste! Dozo yoroshiku onegaishimasu! Banzai! Banzai!" HAHAHAHAHAAAA...

Jai,
Eh, abah kau sihat? Lama tak jumpa dia ni...

Kat,
Eh, kau - time winter - guna alas tilam elektrik tu tak? (Damn! Apsallah aku tak bawak balik benda tu dulu...)

Ying,
Hey! No fish today!!!

April 10, 2009 11:10 PTG

 
Blogger Cat Cat said...

Abang Naga,
Sini time winter, orang jarang guna tilam elektrik... Feather blanket, Abang Naga.. Sedap tido naked under feather blanket... Hehe.

April 11, 2009 5:17 PG

 
Blogger InMind said...

Membayangkan...

Misai Naga dan misai Katsumi...

BERTEMU...!!??

MEOWWW...!!!
MEOWWW...!!!

TAKMAOWWW...!!!

April 11, 2009 8:19 PG

 
Blogger Naim said...

katsumi kucing betina, sebab tuan sinaganaga itu lelaki...

haha...

April 11, 2009 9:25 PG

 
Blogger Foes & Camadarie said...

Cat,
Ho ho. Naked sorang-sorang apa kejadahnya? Ha ha.

In,
Ha ha. Cinabeng!

Naim,
Kucing tu Noriko yang punya.

April 11, 2009 2:18 PTG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Eh! Geli-lah dengan kucing. Hahaha!

April 11, 2009 7:23 PTG

 
Blogger ainfazrin said...

:)
sama lah. saya pun tidur dengan encik misai jugak - Choka yang akan beritahu kalau2 dia nak berak/kencing.

meow!

April 13, 2009 8:30 PG

 

Catat Ulasan

<< Home