"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

17 April 2009

All About Gragong @ KLIBF

SINAGANAGA drew the fantastic pictures
ZAINUDDIN JAMIL wrote the words
ANA RAFFALI sudah memiliki buku ini dan dia kata buku ni best dan funny! Ha ha.

Buku All About Gragong ini oleh didapati di gerai Ameen Publishing di Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur, PWTC.

Gerai buku Ameen Publishing, sila naik ke aras tiga. Ambil arah kanan. Gerai buku Ameen adalah di luar dewan. Ulangan: di luar dewan, sebelah kiri (menghala ke arah sungai). Bernombor A26, 27, 28, dan 29 iaitu gerai paling hujung di sebelah luar.

Image Hosted by ImageShack.us

"Children are not coloring books where we (adults) are free to paint them as we like."
Sinaganaga.

[Sinaganaga has taken part in NOMA Concours for Children's Picture Book Illustrations and also illustrated for Asia/Pacific Cultural Center for UNESCO (ACCU), Tokyo.]

"Children? They make too much noise and mess."
Zainuddin.

[His (Zainuddin) watercolors for The Unlucky Crow and Little Fang which won runner-up prizes in the NOMA Concours for Children's Picture Book Illustrations (ACCU) and other illustrations have been exhibited in Japan, Korea, Slovakia, Iran and the U.S.]

29 Comments:

Blogger MakLang said...

First?!! Wow!! banggaanyaa i!! Kembang sudah.. ha ha ha

April 17, 2009 9:28 PG

 
Blogger theblabber said...

inshaAllah, akan cuba ke sana dan cari buku ni :)

April 17, 2009 9:59 PG

 
Blogger artisticklytouch said...

waaaahhhh...skipping london..jupe mung di nung, pesta buku hehe

April 17, 2009 10:11 PG

 
Blogger addyaholix said...

comel macam kamu bang naga. haha!

April 17, 2009 10:31 PG

 
Blogger tasekM said...

akan ku cari.

:)

April 17, 2009 11:13 PG

 
Blogger Perempuan cerdas said...

Buku buat anak kecil?

Alahai.:)

M

April 17, 2009 1:33 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

uri,
:)

Mizi,
Silakan! Menyesal kalau tak beli. Serius.

Art,
Ya ya. Jumpa di sana!

Adi,
Aku bukan sahaja comel - tapi 'hip' juga. HA HA.

Tasek,
mesti cari! :)

Mimi,
Ya. Buat anak-anak kita kelak. *ahaks*

April 17, 2009 2:49 PTG

 
Blogger aizawa said...

ulat ke tu?

April 17, 2009 3:54 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Aizawa,
Bukan ulat. Cokodok! Ha ha.

April 17, 2009 11:44 PTG

 
Blogger Corey said...

Kirim boleh bang naga weh?

April 18, 2009 12:44 PG

 
Blogger Unknown said...

bila pesta buku..alamak dah lepas ke?ketinggalan betullah!

April 18, 2009 3:29 PTG

 
Blogger Nazri said...

Corey,
Gi le beli sendiri. :)

Nadine,
Sedang berlangsung. :)

April 18, 2009 8:21 PTG

 
Blogger Lily Abdullah said...

Aku dengan Tasik dah belek2 tadi bang.Malangnya duit dah habis..23/4 nanti aku ajak Abdul Razak datang lagi.Ngabiskan duit gaji dia pulak hahaha!

April 18, 2009 10:47 PTG

 
Blogger tuan tanah said...

Congratulations!

Bila buku ni nak ke luar negara?

Oh ya, dan selamat hari ulang tahun. Allah selamatkan kamu.

April 19, 2009 7:18 PG

 
Blogger alhena said...

free tabley ke?

April 19, 2009 8:12 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Water,
Aku dapat laporan - ramai yang terjumpa buku tu - ok, sampai booth tu - terus cakap je, "Nak Gagong satu! :)

Tanah,
Buku ini dah pergi Frankfurt Book Fair hari tu. :) London Book Fair ada ka, tatau!

Hena,
Tak bley!

April 19, 2009 10:16 PG

 
Blogger Danielle_Corleone said...

apsal semalam kat KLIBF gua cari lu tak jumpa. maksud aku hari sabtu. hehe

April 19, 2009 5:46 PTG

 
Blogger ay_yusof said...

wah, sy dh bli... ms kat booth 2, sy kata "nak buku baru yg bang naga lukis gambonye"

April 19, 2009 9:40 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Danial,
Gua dengan OP nampak lu. Cuma, masa tu gua dah naik eks ke tkt atas.

Ain,
Thank you, bebeh!

April 19, 2009 10:15 PTG

 
Blogger headed to nowhere said...

aku baca kat situ gak. takpe ke?

-darkk

April 20, 2009 3:33 PG

 
Blogger Nida Shaari said...

babe, happy birthday. Sorry ar x dpt nak celebrate sama-sama itu hari.

Tumpang sekali happy birthday untuk Vovin..

hik hik hik

April 20, 2009 8:46 PG

 
Blogger MKriza said...

Abang Naga... saya rasa macam terserempak dengan abang Naga di pesta buku.
Tapi dalam hati saya cakap... nak tegur ke tak... nak tegur ke tak... nak tegur ke tak?

Last2 abang Naga hilang dibuai angin sepoi-sepoi bahasa. Ahaks!

April 20, 2009 10:24 PG

 
Blogger Artozy said...

wah, aku ke sana lusa!

April 20, 2009 11:01 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Head,
Beli la weh! Kalau kau tak beli - macamana aku nak beli kete wehhhhh!

Madu,
:)

Riza,
Laaaa... afsal tak tegurrrr? Laaaa...
(Sorilah, abg tengah kelabu mata tengok awek booth Celcom tu, hak hak hak).

Art,
Beli tau! :) Kalau kau beli - aku kaya - boleh beli kete - kau datang Maskara - balik aku dah boleh hantarkan dah!

Ya ya, UPM ka, Bangi ka - naik kete aku. Tak pasang meter ya! Tgh malam - biasa la - RM40! Balik kosong, enche! :)

April 20, 2009 1:37 PTG

 
Blogger Pegawai Khalwat said...

Jauhnyaaaaaaaa.......

April 20, 2009 4:33 PTG

 
Blogger kingbinjai said...

oh aku dah tak larat naik ke tingkat 3

April 20, 2009 7:13 PTG

 
Blogger hegira said...

:)

buku yang wajib ada dalam setiap isi rumah.

macam komputer.

April 20, 2009 10:18 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Khal,
Ha ha. Kat Malaysia saja maa.ukan kat Indonesia. :)

Jai,
:) Perangai sama macam abah kau.

Alina,
Puan Ainon kata, "Macam telur!" Kat dalam semua ice box mesti ada telur! :)

April 20, 2009 10:46 PTG

 
Blogger famia said...

ala bro..
tak jumpa pulak gerai ni.
dekat mana lagi boleh cari ek?

April 27, 2009 5:09 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home