"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

07 Jun 2009

Pengurus MASKARA dan Dua Rajah Blooke didapati hilang

KUALA LUMPUR, 7 Jun - Vovin telah hilang entah ke mana. Mat Jan pun turut hilang entah ke mana. Sinaganaga pun.

Penampilan perdana Sinaganaga malam tadi dengan menyanyikan lagu berentak blues inang Jom Naik Kereta di Maskara Showcase Dewangga Sakti rupa-rupanya adalah penampilan beliau yang terakhir di khalayak umum. Sejak tengah malam tadi bayang-bayang Sinaganaga pun tidak kelihatan di mana-mana. Ahli-ahli Sindiket Sol-Jah yang lain enggan mengulas lanjut.

"Gua syak beliau melarikan diri ke Kampala, Uganda! Uuu... Besar kes depa bertiga ni weh!" Op Zahrin, Setiausaha Agung Sindiket Sol-Jah.

"Gua masih kat kampung lagi niiiii!" Spyz, Eksekutif Akaun, Sindiket Sol-Jah.

"No komen! No komen!" Jigo, Eksekutif Pos, Sindiket Sol-Jah.

"Hah!!!! Naga dah hilang??????" Tok Rimau, Wakil Sindiket Sol-Jah Wilayah Selatan.

"Last gua nampak dia... kat guard room Menara O!" Azzam Supardi aka Asam Supali.

"Last gua nampak Jend... dia tengah hulur duit rib rib kat Mat Nasi Ayam! Pipiyapong.

Menurut sumber, segala aktiviti-aktiviti Sindiket Sol-Jah ketika ini diambil alih oleh Tok Rimau sehingga ketiga-tiga tokoh ini ditemui.

29 Comments:

Blogger Lily Abdullah said...

First ka

Jun 07, 2009 11:18 PG

 
Blogger Lily Abdullah said...

yeay fisrt blook percuma satu!haha!

Jenderal hilang? Enrtri ni pos dari Kampala Uganda ek?

Jun 07, 2009 11:20 PG

 
Blogger famia said...

"Hei mama.. hei papa.. mari naik keretaku.."

Greng..
greng..
Grengg..

Sambil menyalakan puntung rokok.

"Tak apa. Aku bos kat sini."

Itu kali terakhir ayat pesanan beliau kepada kami semua.

- saksi kejadian -

Jun 07, 2009 11:37 PG

 
Blogger Unknown said...

Lucu....i love you all punya posting and comments.Tapi jenderal mana boleh hilang,tengah mengatur strategi baru agaknya kot....ha... ha...

Jun 07, 2009 12:29 PTG

 
Blogger Ajami Hashim said...

jgn ke 'dalam' bebetul! sudahhh! ahahaha!

Jun 07, 2009 1:58 PTG

 
Blogger Tok Rimau said...

Sebagai pengganti naga dan memerintah sisa-sisa sol-jah yang ada, gua perintahkan juruwang Sol-jah, En.Spyz, untuk audit akaun. Dan pindahkan semua wang yang ada ke akaun gua. Nanti kita partyyyyyyyy!

Jun 07, 2009 2:29 PTG

 
Blogger iYda Juhar said...

cepatnye dah sampai uganda. bkn ke pagi td ade kat kedai mamak nun ha...

Jun 07, 2009 4:34 PTG

 
Blogger terrarosa said...

"Hah!!!! Naga dah hilang??????" Tok Rimau,

lihatlah Jen , Tok Rimau memang pandai berlakon. Tak sampai 24 jam , beliau sudah ada visi dan misinya sendiri .

hahahaa...

Jun 07, 2009 5:04 PTG

 
Blogger ymn said...

$%#^&**@ ...

hahahaha ..

mcm poyo aku pusing2 .. balik jumpa buku cina ..

Jun 07, 2009 5:33 PTG

 
Blogger Darkkadabra said...

Kalau camtu, bila rilisnya buku ni? Bila buleh ada di market?

Gua kekurangan bahan bacaan bermutu bertambah kutu ini.

Nanti ada gua ubah cerita Da Vinci Code kang.

Jun 07, 2009 6:06 PTG

 
Blogger KCH said...

Shhhh..!

Abg Naga.

Kalau lapar bg tau. Sy anta kan mknn kat tempat persembunyian.

Jun 07, 2009 10:14 PTG

 
Blogger rasso said...

bertapak di gua lah tue...

Jun 07, 2009 10:27 PTG

 
Blogger ay_yusof said...

bang naga pergi bertapakah?
http://aienyusof.blogspot.com/2009/06/untitled.html
mungkin di sini bang naga pergi...

Jun 08, 2009 12:34 PG

 
Blogger hegira said...

gua syak lepas ni ada tangkapan beramairamai.

bloggerblogger yang dilihat kali terakhir dengan tiga tokoh ini diharap bersiap sedia.

dan gua syak, pipiyapong ada kebolehan untuk meramal masa depan.

(itulah. kena daulat dengan indie ni!)

Jun 08, 2009 3:25 PG

 
Blogger Cikgu Metal said...

Gua tunggu. Dalam promo kata ada pelancaran apakanama...blook. Gua nak tahu apa mende tu. Gua tunggu naga yang berasap mulut dan lobang hidungnya. Tapi sekor naga pun tak keluar-keluar. Kalau nak pergi Kampala ke, Papua New Guniea ke, Monggolia ke, Segambut ke, krim sala, la dulu baru ler gua tak tunggu.

Jun 08, 2009 7:56 PG

 
Blogger Cikgu Metal said...

Gua tunggu, kawan gua yang turun dari Melaka juga tunggu. Gua nak tahu apakanama tu....blook. Gua tunggu naga yang berasap mulut dan lobang idong dia. Tapi sekor naga pun tak keluar. Kalau nak pegi Uganda ke, Papua New Guniea ke, Monggolia ke, Segambut Dalam ke, kirim salam la dulu, baru la gua dan rakan gua tak tunggu... hampeh! Sib baik awek2 kat Mines Shopping Fair yang kat sebelah tu ramai yang cun.

Jun 08, 2009 7:59 PG

 
Blogger pye:rudz said...

sape pulak nak kidnap korang nih?

Jun 08, 2009 8:24 PG

 
Blogger saharil said...

tu ada tu. apa yang hilang nya?

Jun 08, 2009 9:03 PG

 
Blogger Dewangga Sakti said...

Semalam dpt mesej daripada Sinaganaga. Lokasi tak tahu di mana.
Katanya dia bakal merakamkan satu lagu nanti iaitu lagu yg dinyanyikan di Maskara dua hari lepas -Jom Naik kereta!

Jun 08, 2009 9:50 PG

 
Blogger Leman Cintan said...

mereka sedang berkopulasi sebab pelancaran tak jadi. kesian.

Jun 08, 2009 10:53 PG

 
Blogger Mat Jan said...

Bagaimana kehidupan di Uganda?

Aku di New Zealand sihat sejahtera bersama kambing biri-biri di sini.

Jun 08, 2009 12:15 PTG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Kau ada saudara mara di Uganda ke?

Jun 08, 2009 1:56 PTG

 
Blogger Nazri said...

Nazri (vovin) sedang bersembunyi di satu tempat yang beliau sendiri tidak tahu.

Segala urusan update blog akan dikendalikan oleh saya sementara menunggu kepulangan beliau.

Saya juga akan bertindak membalas surat-surat peminat serta isu-isu yang berkaitan.

- Sarah McClaine.

Jun 08, 2009 2:13 PTG

 
Blogger D'Rimba said...

Salam..............

Jun 08, 2009 2:15 PTG

 
Blogger amirnazrin said...

maknanya, gambar yang aku ambil bersama naga malam selepas abis maskara tu,adalah gambar terakhir naga di khalayak.
erm...mungkin boleh jual ribu-ribu nanti..

Jun 08, 2009 3:50 PTG

 
Blogger wahyun said...

benda ni gua dah syak sejak dari awal lg.
sejak azman bass gitar cuba utk panggil wak naga ke pentas...wak naga kelihatan terketar2 dan cube berlari2 ayam...

baru td polis telefon. amik keterangan saksi kejadian...cmne nih?

wak naga, pulanglah...(haha!)

Jun 08, 2009 3:56 PTG

 
Blogger dugongsenyum said...

Jangan hilang lama-lama ya.

Jun 09, 2009 2:34 PG

 
Blogger ~langsirkalerbiru~ said...

lari dari ceti eh?

Jun 09, 2009 7:29 PG

 
Blogger Corey said...

Malaysia..kemudian...plop...macam biasa biasa ke uganda...hakhakhak...

Jun 09, 2009 9:23 PG

 

Catat Ulasan

<< Home