"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

10 Jun 2009

Panduan menulis poskad kepada sahabat pena

Image Hosted by ImageShack.us

Kehadapan sahabatku Vovin yang berada di... aaa... tak tahu di mana.

Apa khabar? Di harapkan sihat-sihat belaka hendaknya. Saya di sini pun sihat-sihat sahaja, cuma cuaca di Uganda sedikit panas daripada biasa. Maklumlah... kesan daripada penipisan ozon menyebabkan cuaca dunia menjadi semakin tidak menentu.

Semalam, ada seorang perempuan dari Kuala Lumpur menelefon saya, "Kalau awak betul-betul berada di Uganda - cakap alif lam lam ha!" Awak pula macamana? Apakah ada seorang dua perempuan yang menelefon awak dan menyuruh awak berbuat perkara yang sama? Saya harap - ada!

Oklah, panjang benar kita berbicara pada kali ini, dan oleh kerana masa begitu mencumburui kita, saya sudahi poskad saya ini dengan ucapan Selamat Berhari Minggu dan dengan pertanyaan Kenapa Dah Lama Tak Hantar Berita?

Yang benar,

SINAGANAGA
Kampala, Uganda.

38 Comments:

Blogger Pa'chik said...

alif lam lam ha tu dia tak suruh tulis kat dada ke?? :P

Jun 10, 2009 2:35 PTG

 
Blogger dugongsenyum said...

Cantikya poskad! hahahaha

Jun 10, 2009 2:47 PTG

 
Blogger Tok Rimau said...

Aku syak kau paste gambar2 negro kat gambar kau. Kan?

Jun 10, 2009 3:04 PTG

 
Blogger UpperSixers said...

orang len muka tegang mcm org nak gi perang. abg naga muka cam orang ank gi menikah kat danok je.

Jun 10, 2009 3:08 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Chik,
Uiiiiih, mestilah kita kena tulis kat dada [mereka]! *ahaks*

Dug,
Nak ke? *ahaks*

Mau,
Cuba kau perhatikan but beberapa orang tentera Uganda tu - kasut Pua Chung Kang warna hijau!!! Ha ha, kodinya!

Upper6,
Uiiiii, la ni orang kalu nak pergi perang - muka tak tegang dah... semua dah pakat balun muka hapi ja weh! He he.

Perang la katakannnnnn! ;)

Jun 10, 2009 3:17 PTG

 
Blogger Shaira Amira said...

"mencumburi"?

Oh,terima kasih kerana aturkan wawancara sama Sinar Harian :)

xoxoxoxo

Jun 10, 2009 4:14 PTG

 
Blogger DeanSham said...

itu askar betul ke?

atau PALAPES/ROTU Uganda hehehe

Jun 10, 2009 4:34 PTG

 
Blogger tasikmerah said...

hahahaha.... gambar tu gua suka.

Jun 10, 2009 4:35 PTG

 
Blogger asuHara sU said...

pecah gelas pecah kaca,
wah wahhh sukanyaa diaaaa!

Jun 10, 2009 4:50 PTG

 
Blogger Qibran said...

kah kah kah
kah kah kah
ni nak g cari minah ronggeng ke ramai-ramai kat uganda kepala dunga.
lok lak tul sidragon-dragon ni..
ha ha ha

Jun 10, 2009 5:27 PTG

 
Blogger nizamsani said...

haha.
selamat berjuang..

Jun 10, 2009 5:44 PTG

 
Blogger macha_sezs said...

aku penah ternampak kawan aku letak buat folder kat desktop dan letak nama "alif lam lam ha. sape bukak dose"

motif??
aku syak dia simpan blue dalam tu.

heh~

Jun 10, 2009 5:56 PTG

 
Blogger -azwanbakhtiar- said...

haha. pandai cari gambar. boleh cover kaki. xyah nampak kaki itam. haha.

hari ni makan apa pulak kat sana?

Jun 10, 2009 6:17 PTG

 
Blogger Water Lily said...

Muat ke tulis panjang2 atas poskad ni?

Jun 10, 2009 6:21 PTG

 
Blogger Pipiyapong said...

Cilakak punya gambar...

Jun 10, 2009 6:49 PTG

 
Blogger Nadine said...

macam macam...

Jun 10, 2009 6:53 PTG

 
Blogger corey said...

Ni amik gambar masa PLKN hari tu laa...bukan perang...Poskad kirim kat kampung....Yang negro tu semua celup...muka lumur arang...kekekeke

Jun 10, 2009 7:45 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Shaira,
Mencumburi tu dalam bahasa Uganda yang membawa maksud, "Kau bawa hatiku pergi!" Chewahhhh! Ha ha.

DeanSham,
Ini askar Uganda. :)

Tasek,
Ha ha.

Asu,
HAHAHAHAHAHHAAA.

Qib,
:)

Nizam,
:)

Macha,
:)

Azwan,
Biar kaki hitam - jangan hati hitam! Ha ha.

Water,
Tulis kecik-kecik. :)

PP,
Amacam hidup lu, kacip tak? Ha ha, kawan-kawan semua dah berhijrah; mohon suaka politik! Aaa, tak rugged la dodok KL kawan dengan pompuan je, John!!!!

Nadin,
:)

Jun 10, 2009 7:51 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Korey,
HA HA.

Jun 10, 2009 7:51 PTG

 
Blogger Norma Ayu said...

Ha ha ha ha ha...Mesti Bro popular kat Uganda ek sebab dalam banyak-banyak mamat Uganda tu cuma Bro je yang cerah sikit ek. Saya ulangi 'cerah sikit'...

FIRE IN THE HOLE!
WHO-SA-HOLE?

Jun 10, 2009 8:46 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Norm,
Eh, lu main Soldier of Fortune gak ke?

Jun 10, 2009 8:52 PTG

 
Blogger Cat Cat said...

Abang Naga,
Alif Lam Lam Ha tu maksud apa eh..??

Cantik poskad. Cam iklan Colgate pulak... Haha!

Jun 11, 2009 3:03 PG

 
Blogger Anonymous said...

Ulasan dipadam

Catatan ini telah dibuang oleh pengarang.

Jun 11, 2009 9:53 PG

 
Blogger Darkk said...

nanti kat sane beli lighter banyak-banyak. buleh la kata;

"Babeh, lu mau lighter?"

Jun 11, 2009 11:08 PG

 
Blogger Leman Cintan said...

hahahahahha...cun gilos gambar poskad tuh..

Jun 11, 2009 11:13 PG

 
Blogger Taf Teh said...

cepat la... tak seronok minum kopi-o ais sorang-sorang kat gerai mamak.

Jun 11, 2009 11:55 PG

 
Blogger hani_san said...

en naga nk bjuang utk negara mana nih? konpius den...

Jun 11, 2009 3:21 PTG

 
Blogger Pegawai Khalwat said...

nostalgia naik kenderaan tu.

Jun 11, 2009 3:56 PTG

 
Blogger Sarah McClain said...

I sudah sampaikan mesej you pada Nazri.

He will reply it shortly.

Terima kasih

Jun 11, 2009 3:56 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Kat,
ALLAH! :)

Anoni,
:)

Dark,
Kat sini kalau nak nyalakan rokok - guna obor. :)

Leman,
:)

Teh,
Gi le minum dengan Yapong. :)

Hani,
Untuk Uganda-lah! :)

Khal,
Youtube 'Jom Naik Kereta' akan ke udara tidak berapa lama lagi. :)

Sarah,
Ok.

Jun 11, 2009 4:33 PTG

 
Blogger NeEMâ„¢ of Suicide Park said...

Lepas ni sila buat Panduan Menghantar Keychain Voodoo Kepada NeEM.

Jun 11, 2009 5:03 PTG

 
Blogger Amiene Rev said...

Kenapa kini Pak Naga menjadi negro?

Jun 11, 2009 6:36 PTG

 
Blogger famia said...

Segaknya gambar bro Naga di perantauan. Muka kelihatan cerah berseri-seri. Krim Fair and Lovely ke?

Puasa hampir tiba.
Lekas-lekaslah habiskan perang.

Jun 11, 2009 8:37 PTG

 
Blogger Sufian said...

Macam setan (bak kata sorang blogger tu)

Jun 11, 2009 9:51 PTG

 
Blogger S.YanaZ said...

Di Uganda, derang baca blog PPYapong takkk?

Jun 12, 2009 6:23 PTG

 
Blogger Arda said...

Dia sorang je muka paling ceria dalam team tu...hahahhahaha...aku syak dapat naik pangkat

Jun 12, 2009 7:31 PTG

 
Blogger Anak Bumi said...

ini komedi sureal yang difaham pada lapis tertentu, golongan tertentu. Orang yang komen kat dalam ni pun tak faham hujung pangkal jalan cerita.


:)

Jun 16, 2009 12:05 PTG

 
Blogger nuyuljana said...

abg naga,

sy rasa abg yg paling hensem dalam gambar itu.

:)

Jun 17, 2009 3:31 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home