"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

16 Februari 2011

Cheng cheng cheng....

Eh, lu tau apa nama lain Cheng Ho, nama Islam dia, abang Pyanhabib tanya gua, via SMS.

Hari dah malam, gua baru sampai rumah, seluar baju pun tak buka lagi, mandi pun tak lagi, baru buka kasut dan stoking sahaja ni, tiga jam setengah tadi gua mesyuarat koperasi, tandatangan pada buku kehadiran mesyuarat, 'masyukkkkk', semak minit mesyuarat, selak sana, selak sini, kira sana, kira sini, tengok total, cecah juta juga ni, tapi masih tak melepasi sasaran, makan mihun, makan sandwich, makan cekodok pisang, makan kuih koci, minum nescafe, minum air mineral, tanya soalan sikit-sikit kepada eksekutif pemasaran, nak tanya banyak-banyak soalan - takut dia hempas teko, ha ha, bagi pandangan sikit-sikit, setiausaha mesyuarat bau macam bedak, pengerusi biro kata dia kena gout, setiausaha koperasi kata malam ni dia kena pergi mesyuarat masjid kat rumah dia juga, banyak betul mesyuarattttt dia ni, ha ha, 'masyukkkkk', pengurus koperasi buat-buat muka kemek macam banyak kerja kena buat, gua minta take five, hisap rokok, hujan turun, kadang melebat, kadang merebas, dan gua rasa rambut afro gua kering macam serat kaca dan ada kelemumur....

Aaaa, Firdaus Abdillah kot, gua jawab soalan abang Pyanhabib, via SMS.

KOMA

Ada yang nak kena telan selipar ni, kata abang Pyanhabib, via SMS.

HA HA.

15 Comments:

Blogger blackpurple @ jowopinter said...

"Laksamana Cheng Ho, juga dikenal sebagai Laksamana Zheng He, nama China-nya Ma He, nama Islam-nya Ma Sanbao (tetapi dia juga lebih terkenal dengan nama Som Poh, Sam Poh Gung, Sam Poh Kong, atau Sam Po Taijian"

Aku salin & tampal jer ni..hehehe..

Februari 16, 2011 11:09 PTG

 
Blogger Mr. O said...

Bro, aku teringat pulak pengawas bernama Christina Cheng. Dia pernah sound aku "why you stare at me like that!" sebab aku stare muka dia masa dia ajar belakun drama!Dia pun keturunan Cheng Ho ke?

Februari 16, 2011 11:22 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Purp,
Oh, bukan Firdaus Abdillah ke? Keh keh keh.

Mor,
Christina Cheng dah gemuk! Keh keh keh. Sama gemuk dengan Dr. Zuraidah X-MB Ampang tu. :)

Februari 16, 2011 11:28 PTG

 
Blogger Fa-T said...

Pipi sepet sangat ke?

Februari 16, 2011 11:51 PTG

 
Blogger asuhara sue said...

firdaus Abdillah tu pandai ke baca peta pakai bintang?

Februari 17, 2011 8:20 PG

 
Blogger kakiberita said...

byk benda bleh ingat dalam satu masa pun satu keupayaan luar kotak juga...

Februari 17, 2011 11:57 PG

 
Blogger abdullahjones said...

simbad.

Februari 17, 2011 1:40 PTG

 
Blogger FVN said...

uncle..nak duit raya>?
hahahahaa

Februari 17, 2011 1:57 PTG

 
Blogger famia said...

Firdaus Abdillah dan Jamal Abdillah itu adik beradik tak? :p

Februari 17, 2011 2:48 PTG

 
Blogger pye:rudz said...

apa ken-mengena pipiyapong dalam lipatan sejarah ini tiada pula saya ketahui.

Februari 17, 2011 3:11 PTG

 
Blogger Nizam.Ariff said...

Gua teringat Dodo Cheng la...
Gua syak tak sama kan?

Februari 17, 2011 3:30 PTG

 
Blogger Lily Abdullah said...

Enri lu bang,masih boleh buat gua ketawa2. Walau template lu tak pernah berubah :)

Nasib baik via sms,kut tak sah lu ada kemunngkinan telan selipar abg pyan :D

Februari 17, 2011 9:04 PTG

 
Blogger tentangseseorang said...

nanti aku ingatkan abg pyan untuk kasik lu makan selipar masa maskara nanti. ahahahaha

Februari 18, 2011 8:08 PG

 
Blogger Cik Ina Do Do Cheng said...

sesekali kena gak makan selipar ye.

Februari 18, 2011 10:31 PG

 
Blogger intan.maisarah said...

haha

Februari 24, 2011 1:15 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home