"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

31 Januari 2011

Paria 121

Masa aku budak-budak, aku panggil berhala tu 'Tok Sarjan', sebab berhala tu ada tiga calit, ha ha. Sebenarnya, nama berhala 'Tok Sarjan' itu - Lingam atau Linga atau Lingga atau Shiva Linga.

Shiva adalah Dewa Shiva atau Dewa Siva. Dewa Shiva adalah satu di antara tiga dewa utama (trimurti) dalam agama Hindu. [Yang selebihnya adalah: Dewa Brahma dan Dewa Wishnu.]

Manakala Lingum dalam bahasa Sanskrit bermaksud simbol atau tanda.

According to some scholars, worship of Shiva Linga in effect means worship of the reproduction function. For, they say that the other meaning of the Sanskrit word ‘Linga’ is gender in general and phallus (the male reproductive organ) in particular. They believe that the base of the Lingam corresponds to the Yoni which mean vagina or the female reproductive organ. Correspondence of Linga and Yoni in a Shiva Linga is therefore interpreted as the representation of the process of copulation. Scholars further opine that the Kalash (container of water) that is suspended over the Shiva Linga from which water drips over the Linga also correspond to the idea of intercourse.

KOMA

Hari itu hujan dari pagi sampai ke malam.

Seorang kawan bercerita, golongan kasta Paria tak boleh memegang 'phallus' mereka kerana memegang 'phallus' akan menerbitkan rasa nikmat, dan berasa nikmat adalah suatu dosa.

Milo panas hampir terpancut keluar dari mulut aku yang mulus.

Tambahnya lagi, oleh kerana itu ada di antara golongan kasta Paria ini cuba untuk menyembunyikan identiti sebenar mereka dengan cara - terus kekal berdosa (dengan memberanikan diri untuk memegang 'phallus' mereka sehingga menerbitkan rasa nikmat).

"Itu sebab di Malaysia sekarang ada tiga bangsa utama (triMalaysian?) - bangsa Melayu (dan pribumi), bangsa Cina, dan bangsa 1Malaysia!" kata kawan aku lagi, sambil pesan roti canai satu keping lagi, "Kasi banjir!!!"

Hari itu hujan dari pagi sampai ke malam. Kejapkejap 'phallus' rasa nak terkencing, kejapkejap 'phallus' nak terkencing, kejapkejap 'phallus' rasa nak terkencing..., alahai!

28 Comments:

Blogger bact said...

phallus??
kah kah kah

Januari 31, 2011 11:52 PG

 
Blogger Hambali ® said...

adoih payah tu ...

kencing juga satu nikmat ...

kalo ditahan phallus tu dari membuang air ... bleh kena batu karang sama sakit buah pinggan la lagu tu tu

Januari 31, 2011 12:18 PTG

 
Blogger BonekadalamChermin said...

jika begitu



nak hapus dosa
phallus kena cucuk ka?





alamak.

Januari 31, 2011 12:23 PTG

 
Blogger tasekM said...

tak bulih pegang?




jenuh!



.

Januari 31, 2011 12:23 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Bact,
HA HA HA.

Ham,
Kencing boleh. Tapi, tak boleh pegang 'phallus'. :)

Bon,
Nak hapus dosa - kena pinda perkataan 'paria' dalam Interlok, katanya.

Tas,
Jangan kata 'phallus', 'yoni' pun tak boleh pegang tau! :)

Januari 31, 2011 12:29 PTG

 
Blogger Cik Ina minat Do do Cheng said...

suami makcik india, nak tanya dia phallus tu apalah?

Januari 31, 2011 2:44 PTG

 
Blogger Hang Nadim said...

hahaha... kalau nak masuk islam, kasta pariah tadi kena potong lah PHALLUS dia..

Januari 31, 2011 2:50 PTG

 
Blogger Waqheh said...

paria paria paria lah mereka itu...phalus paria hitam legek...

Januari 31, 2011 3:25 PTG

 
Blogger artisticklytouch said...

phallus yoni..
boleh jadi nama artis tuh!!

Januari 31, 2011 3:55 PTG

 
Blogger a-minda kronik said...

nikmat itu satu dosa?
keh3 rugi2 kasta paria.

Itu yang bini dorang cari lain. Sebab. Nikmat itu dosa.

Januari 31, 2011 3:58 PTG

 
Blogger Aku said...

buleh kembung perut kalau tahan, bro...

Januari 31, 2011 4:25 PTG

 
Blogger oasis said...

Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

Januari 31, 2011 9:06 PTG

 
Blogger oasis said...

tu la apsal nak makan luar...
kat rumah kan semua ada...
tambah bila hujan dari pagi sampai malam...boleh banjir tu...hahaha...

Januari 31, 2011 9:11 PTG

 
Blogger Corey said...

Nak basuh macamana?

Februari 01, 2011 1:28 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Che Na Do Do Cheng,
Nanti g tanya eh. :)

Nad,
HA HA.

Waq,
:)

Art,
:)

Mind,
:)

Aku,
:)

Oi,
:)

Kori,
Mana basuh. HA HA HA

Februari 01, 2011 9:02 PG

 
Blogger dugongsenyum said...

boleh buat tajuk lagu

berdiri bulu phallusku

Februari 01, 2011 9:48 PG

 
Blogger bjay69 said...

pinda perkataan paria kepada phallus...:)

Februari 01, 2011 10:06 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Dug,
HA HA.

BJ,
HA HA.

Februari 03, 2011 11:56 PG

 
Blogger Pa'chik said...

kalau pakai sarung tangan buleh pegang tak??

tapi... kalau pakai sarung tangan, marah pulak chua solekfak tu...

Februari 03, 2011 2:10 PTG

 
Blogger Encik Tikus said...

haha okey ini style..

mesti phallus kau hari hari buat senaman kan ?

Februari 03, 2011 2:30 PTG

 
Blogger ANJUNGSENA said...

Tak payah pegang phallus tu...dia naik seniri hahahaha....ada jugak ka cerita mcm ni..adusss phallus rasa nak.....kacau-kacau

Februari 03, 2011 2:33 PTG

 
Blogger Fa-T said...

tentu phallus mereka berambut panjang...

macam mana mau gunting...
macam mana mau cukur...
tak boleh pegang... nikmat lebih nanti

Februari 05, 2011 8:21 PTG

 
Blogger zizie ali said...

ukiran patung perempuan di kuil kebanyakannya agak seksi. boleh mengganggu ketenteraman phallus.

Februari 07, 2011 4:57 PTG

 
Blogger Pegawai Khalwat said...

Aku pun nak terkenceng!

Februari 07, 2011 5:04 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Chik,
Tak boleh juga. :)

Kus,
:)

Anj,
:)

Fat,
Ya. Itu pasal mereka tak mahu kekal dalam kasta tu. :)

Zz,
HA HA. Apa kata kalau orang Melayu hantar memprandum kepada mereka - minta dipakaikan pakaian menurut aurat kepada patung-patung itu - pandangan kami terganggu dan kami berdosa.

Kita lihat - apa pula kata mereka. Amacam?

Khal,
:)

Februari 11, 2011 9:21 PG

 
Blogger ayam togel05-07 said...

bro sanskrit kata phallus tu makna literalnya'tegang'..melayu moderen kata 'kerasss'ntah betui ke tu?

ayam togel

Februari 12, 2011 11:29 PTG

 
Blogger ayam togel05-07 said...

bro! betui ke sanskrit kata phallus tu 'tegang'..melayu baru kata 'kerass'

a.gel

Februari 12, 2011 11:31 PTG

 
Blogger oasis said...

...boleh pandang-pandang
...jangan pegang-pegang
...duduk renggang-renggang
...o bertambah sss...


( eh apsal tak de artikel baru ni. tunggu valentine day ke? )

...mesti malu-malu
...mesti sss...

Februari 14, 2011 2:57 PG

 

Catat Ulasan

<< Home