"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

06 Oktober 2010

Hari ini hari tidak hepi Irdawati

Hari ini hari yang macam selalu-selalu. Tetapi, hari yang macam selalu-selalu buat kita bukanlah hari yang macam selalu-selalu buat Irdawati. Hari ni hari yang tidak hepi buat Irdawati. Tidak hepi sehingga Irdawati merasakan awan di atas pundaknya telah menjadi guguk.

"Abang! Saya nak cari kerja lain! Yang lebih hepi!" beritahu Irdawati, dalam sedu sedan.

Tap!

"Hah! Adik dah cuba minta kerja di Mc Donald? Di situ ada clown...!" beritahu saya.

Lantas, sedu sedan Irdawati pun menggunung.

Hari ini hari yang macam selalu-selalu. Tetapi, hari yang macam selalu-selalu buat kita bukanlah hari yang macam selalu-selalu buat Irdawati. Hari ni hari yang tidak hepi buat Irdawati. Tidak hepi sehingga Irdawati merasakan awan di atas pundaknya telah menjadi guguk.

10 Comments:

Blogger sinaganaga said...

First! He he.

Oktober 06, 2010 12:57 PTG

 
Blogger tasekM said...

kerja dgn nora danish bulih buat hepi juga la aku syak.

'.... kita enjoy!'.



.

Oktober 06, 2010 1:13 PTG

 
Blogger MushroomCute@Mariea said...

Keje ngan McD cadangan yg bagus..
Hari2 happy..happymeal...

Oktober 06, 2010 1:30 PTG

 
Blogger asuharAsuE said...

keje dgn amy mastura pun ok gak..hepi!hepi!hepi!

Oktober 06, 2010 1:46 PTG

 
Blogger Hambali ® said...

kadang2 tadak kerja itu pun dah happy

Oktober 06, 2010 2:31 PTG

 
Blogger zan said...

Peh..adik-beradik ke yg lu tibai ni jend? kah kah kah

Oktober 06, 2010 3:51 PTG

 
Blogger Corey said...

Gua hidup tanpa kerja...dan gua tak pernah terfikir sama ada gua happy atau tidak. Hehehe

p.s: entri sebelum ni buat gua senak minda la bang.hehehe

Oktober 07, 2010 8:43 PG

 
Blogger Nizam.Ariff said...

Gua pun nak mengadu, gua pun keje tak hepi la minggu ni...

Oktober 08, 2010 10:27 PG

 
Blogger kakiberita said...

ada baiknye keje alam flora..
kurang kurang bau tmpat operasi bole buat stone..

Oktober 08, 2010 11:52 PG

 
Blogger sha83@kaizer said...

keh keh keh
kenapa tak sinaganaga ni je tlg hepikan hari hari dia?!!!
simple but the best...

Oktober 08, 2010 8:45 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home