"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

29 September 2010

Cilakak. Bab 1

Sekali-sekala, berYM-YM dengan Pipiyapong yang baru bangun tidur pun best juga.

[Disclaimer: Perbualan ini telah disunting sebelum disiarkan].

Naga: Weh, gua nak bagi tau lu ni.

PP: Apa dia?

Naga: Gua pun ada cap macam lu pakai semalam. Tapi, celorong celoreng, baru sambar, RM25.

PP: peh..., stail tu.

Naga: Cita-cita gua nak bubuh bintang empat [jeneral] kat atas cap tu

PP: Hah, bubuh bubuh!

Naga: Tapi, bila fikir-fikir balik, [kalau] bubuh bintang-bintang ni, kutu bukan faham. Jadi, gua rasa elok gua letak perkataan JENDERAL je la.

PP: Cilakak.



bersambung...

14 Comments:

Blogger .:HalogAmora:. said...

first! :D

September 29, 2010 2:21 PTG

 
Blogger Emira Darmia said...

:) LOL~

September 29, 2010 2:29 PTG

 
Blogger Pensil Organik said...

hahahah..spelling jenderal tuh..

September 29, 2010 2:36 PTG

 
Blogger pizlimw said...

Hahaha..

September 29, 2010 2:42 PTG

 
Blogger KakYang said...

wakakaka...

September 29, 2010 6:11 PTG

 
Blogger MushroomCute@Mariea said...

JENDERAL?? apakah?

September 29, 2010 11:11 PTG

 
Blogger manje said...

lagi jelas!

September 30, 2010 12:08 PG

 
Blogger Gee Carmen said...

okehhh.. Gee X sabar nk baca sambungan seterusnya...

September 30, 2010 1:50 PG

 
Blogger Corey said...

Letak kempeitai la bang...hehehe

"[kalau] bubuh bintang-bintang ni, kutu bukan faham"...kah kah kah

September 30, 2010 7:22 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Amora,
:)

Emi,
:)

Org,
Ha ha, ye, spelling Indon tu.
Bahasa Melayu = Jeneral. Bahasa Indon = Jenderal.
Dalam bahasa Melayu ada juga perkataan jeneral = yang membawa maksud 'umum'.

Piz,
:)

Yan.
:)

Mush,
Jenderal = ketua tentera.

Manj,
:)

Gee,
Sabarrrrrrr.

Kori,
KEMPEITAI? KAH KAH KHA. Terbaik.

September 30, 2010 8:25 PG

 
Blogger asuharAsuE said...

aku suka cadangan murni mu itu abg nage, x payah kutu ler, x kutu pon kekadang x tau. kang diaorang ingat saki baki bintang 3 plak

September 30, 2010 9:07 PG

 
Blogger Hambali ® said...

baik bubuh pang-5
ada iras2 panglima badul

September 30, 2010 9:35 PG

 
Blogger pye:rudz said...

gila kuasa dan glamor ye saudara?
kehkehkeh...

September 30, 2010 11:34 PG

 
Blogger Pegawai Khalwat said...

Celorong Celoreng tu macam tajuk bangsawan dolu-dolu....

September 30, 2010 10:34 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home