"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

15 Ogos 2010

MatJan pergi Ipoh

MatJan tinggal bini. Di KL. MatJan tinggal kawan-kawan. Di KL.

Hari ini. MatJan pergi Ipoh. Hari ini. Dan. Malam ini. Dan. Awal pagi nanti. Matjan terpaksa. Menyewa hotel. "Tujuh, puluh, tiga, ringgit!" beritahu MatJan, "Rumah sewa tak cari lagi. Sebab tatau kena letak kat sekolah mana!"

Hari esok. Matjan [sepatutnya] mula mengajar. Tapi. MatJan belum dapat tahu penempatannya lagi. Tapi. Memang dah pasti. MatJan kena mengajar. Kat Perak.

KOMA

Bila petang. MatJan SMS gua.

'Gila. Ipoh lengang. Tak macam KL.' beritahu MatJan.

'Lenggong lagi lengang. Tak macam Ipoh.' beritahu gua.

'Minta-mintak gua dapat kat Tanjung Malim. Dekat sikit [dengan KL].' beritahu MatJan.

'Kenapa tak 'mintak-mintak' lu dapat kat Jalan Ipoh? Lagi dekat!' beritahu gua.

Lepas tu. MatJan tak SMS gua lagi dah. Habis kredit [telefon]. Barangkali.

21 Comments:

Blogger Nazri said...

first

Ogos 15, 2010 11:49 PTG

 
Blogger zan said...

Selama pun dengar kata nak pakai cikgu. Untung2 MatJan dapat kat sana..

Ogos 16, 2010 1:23 PG

 
Blogger asuharAsuE said...

kalau ipoh, boleh balik hari tu...kan ada komuter dahhhh, berkilat tuuuuu

Ogos 16, 2010 7:52 PG

 
Blogger Pegawai Khalwat said...

Ipoh dekat dengan Mamat Khalid.

Bila Mat Jan nak balik Penang?

Ogos 16, 2010 8:55 PG

 
Blogger Bukan Sepet said...

Ala. 3G ada.
Tak reti, retikan.

Cuma bab 'bayar' bil air ajer ada sakit sikit. lain ok...

Ogos 16, 2010 12:03 PTG

 
Blogger dugongsenyum said...

MatJan Ipoh mari. Lama-lama nanti dia akan 'balik Ipoh'.

Ogos 16, 2010 12:17 PTG

 
Blogger Baby Tiger said...

mat jan takder kedit ke sentap? :P

Ogos 16, 2010 1:57 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Naz,
:)

Zan,
:)

Asu,
Tu la tu. 6 kali sehari katanya.

Khal,
Oit, hang bila nak mai KL?

Sep,
:)

Dug,
:)

Baby,
Barangkali juga 'sentap'. :)

Ogos 16, 2010 2:07 PTG

 
Blogger nizamsani said...

tak dapat tanjong malim, tanjong rambutan pun ok.

Ogos 16, 2010 2:17 PTG

 
Blogger tasekM said...

jgn grik sudehhhhhh.... bulih meroyan dok situ.


.

Ogos 16, 2010 2:41 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Niz,
MatJan dapat kat Tanjung Piandang. :)

Tasek,
Tanjung Piandang - atassssssssssssss lagi (dekat2 Taiping dah).

Ogos 16, 2010 3:16 PTG

 
Blogger andymanjoi said...

ipoh best apa...
bandar yang tenang

Ogos 16, 2010 9:08 PTG

 
Blogger Corey said...

Jadi pendidik.Tahniah.. :)

Ogos 16, 2010 9:22 PTG

 
Blogger Anonymous said...

Bila Mat Jan Buat Dip Ed?

~po

Ogos 17, 2010 8:50 PG

 
Blogger ayobkelubi said...

mat jan.

jgn lupa makan nasi ayam ipoh.

Ogos 17, 2010 2:12 PTG

 
Blogger musa said...

Oit..jgn kutuk lenggong..kg gua tu..:)

Ogos 17, 2010 3:49 PTG

 
Blogger tentangseseorang said...

apakah matjan akan kembali menulis blog ?

Ogos 18, 2010 5:45 PG

 
Blogger Mariea said...

Selamat Mengajar Mat Jan... pasni leh panggil cikgu Mat Jan.. Mush tak dpt bayangkan jd murid Mat Jan..harus gelak pecah perut hari2.. Mat Jan akan jadi cikgu peberet

Ogos 18, 2010 10:25 PG

 
Blogger Firol said...

heheh kena,kena

Ogos 18, 2010 6:08 PTG

 
Blogger pye:rudz said...

kredit dah habis atau sabar dah habis? kehkehkeh...

Ogos 24, 2010 11:50 PG

 
Blogger Syazwan VL said...

tp walau diletak kat mana pun xde masalah punya kan bro.....yang penting dapat menyampaikan ilmu utk anak bangsa....:)

Ogos 29, 2010 9:45 PG

 

Catat Ulasan

<< Home