"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

01 Oktober 2010

Cilakak. Bab 2

Naga: Lu tengah tunggu Semael ke tu?

PP: Ha'a. Tengah tunggu la ni. Dia kabor kejap lagi sampai.

Naga: Semael mari naik bas turun mana?

PP: Pekeliling. Eh tak tak, dia tumpang Brenden.

Naga: Brenden pun mari gak?

PP: Ha'a, mari. Gua nak buat baju kelepes ni, Jend. Amacam?

Naga: Buatlah! Nanti gua beli selai dua.

PP: Orait. Design dah ada ni, tinggal nak print je.

Naga: Gua ada cakap dengan Semael hari tu, 1. suruh buat/cari duit sket untuk lu orang, 2. gua nak amek Semael jadi aprantis gua - nak ajar layout.

PP: Ha'a orait orait. Semael tu boleh kautim.

Naga: Gua nak bawa kawan-kawan keluar dari kancah kemiskinan.

PP: Peh... Ini yang gua gemar ni.

Naga: Cewah.

PP: Cewaaaahhh tu kena panjang sikit, Jend!

Naga: Kah kah kah, gua baru belajar ni, kekok la sikit. Macam ni ke: cewaaaaaaaahhhh...

PP: Yes, itu macam.


bersambung...

9 Comments:

Blogger Emira Darmia said...

owh..gua pown nk jadi apprentis lu la encik naga..buleh? hehe

Oktober 01, 2010 4:21 PTG

 
Blogger asuhara sue said...

ko tak tanya PP ke kena sebut berapa harkat chewahh tu bang?

Oktober 01, 2010 5:13 PTG

 
Blogger Corey said...

Ajak gua keluar sekali dari kancah kemiskinan ini bang.. :)

Oktober 01, 2010 5:27 PTG

 
Blogger Hambali ® said...

banyak jenis miskin
miskin tegar la miskin akhlak
jebon miskin pun ada

ce deme kabor betul² ... mana satu miskin ni yang deme maksudkan

Oktober 01, 2010 5:45 PTG

 
Blogger MOFASAD said...

ceewwaaahhhhh

Oktober 01, 2010 8:56 PTG

 
Blogger Pipiyapong Abdillah Hamzah said...

Cilakak! Lu simpan rupanya. Bahaya ni.

Oktober 01, 2010 9:17 PTG

 
Blogger Unknown said...

Waceh waceh waceh..

Oktober 02, 2010 1:32 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Emir,
Boleh boleh.

Asu,
7 harakat katanya.

Kori,
Mari mari.

Ham,
Miskin bandar.

Mof,
Cewaaaaaaaaaah.

PP,
Ekekekekee... Tapi, serupa macam wartawan - gua edit. Cewaaaaaaaah.

Mush,
Ekekekekeee.

Oktober 02, 2010 8:33 PG

 
Blogger Pegawai Khalwat said...

Gua pun nak buat baju jugaklah.
Design free, baju free bleh?

Oktober 04, 2010 7:39 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home