"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

16 Mac 2010

Cuti sekolah - aku balik ke rumah Mak Long Lijah di Pasir Besar 1

Dulu, abah Nuar tersabit ibu jari kanan Nuar sampai kudung. Tetapi, walaupun diri serba kekurangan, Nuar tak pernah kenal erti 'mengaku kalah'.

"Gemas best, wooo! Gemas ada banyak landasan keretapi!" beritahu Nuar kepada aku, "Kuantan apa 'je yang adeeeeeee?"

"Kuantan lagi best, wooo! Kuantan ada air pancut bentuk kerang!" beritahu aku kepada Nuar, "Gemas ada keeeeeeeee? Hah, tak adeeeeeeeee!"

Hari itu, buat pertama kalinya Nuar terdiam. Hari itu, buat pertama kalinya Nuar terkalah. Sebab, Gemas tak ada air pancut bentuk kerang - Kuantan ada!

Tetapi, Nuar tak pernah tahu, selain daripada air pancut bentuk kerang - "Kuantan apa 'je yang adeeeeeeee!!!" HA HA.

Gambar air pancut bentuk kerang oleh Dr Ali.

Gambar air pancut bentuk kerang oleh Dr Ali.

Label:

15 Comments:

Blogger mukhsen_x said...

haha, g pasir besar, singgah ah umah.. kampung sebelah je. :)

Anywy, Apa kena mengena kerang boleh pancut ngan kuantan?

Mac 16, 2010 8:55 PG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Eleh... Muor lagi best....

Mac 16, 2010 8:59 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Mukhsen,
Dulu-dulu memang singgah. Singgah Bahau. Singgah Gomonceh. Gomonceh ada panggung wayang. Pasir Bosa apo yo yang ado!!! HA HA.

Purp,
Muor apa 'je yang ada? Mi Bandung? HA HA.

Mac 16, 2010 9:07 PG

 
Blogger Bukan Sepet said...

Hari itu, buat pertama kalinya aku pun terdiam. Hari itu, buat pertama kalinya aku pun terkalah. Sebab, Jasin pun tak ada air pancut bentuk kerang jugak! Hampeh.

Pasir besar tu ramai org palong aja.
Naga naga semua gi kota. Makan bosar.



.

Mac 16, 2010 9:59 PG

 
Blogger DeanSham said...

wo! Kuantan ada Teluk Cempedak wo!

Gemas mana adeeeeeeeeee pantaiiiiii!

hahahaha

Mac 16, 2010 10:50 PG

 
Blogger Kehelan said...

Kuantan mcm2 ada....

Mac 16, 2010 12:06 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Sepet,
Sampai la ni - Jasin apa je yang ada? HA HA.

DeanSham,
Setakat ada pantai - Bad Stone pun ada, weh!

Keh,
Apa je yang ada? Huhu.

Mac 16, 2010 12:50 PTG

 
Blogger Melissa With Poetry said...

hehehehe..baru aku tahu kat kuantan ada air pancut bentuk kerang.

Mac 16, 2010 1:06 PTG

 
Blogger wahyun said...

kuantan juga ada stadium dan padang majlis perbandaran. siap ada padang MPK 2 lagi...

tp nk kutuk gomeh mmg x bulih...
dokek bona ngan waghih den kat palong tu haa...

Mac 16, 2010 2:59 PTG

 
Blogger .:HalogAmora:. said...

T*m**n lagi best!

Mac 16, 2010 4:52 PTG

 
Blogger abdullahjones said...

kontan bodo.

Mac 16, 2010 6:44 PTG

 
Blogger Nadine said...

yang ni saya marah....kutuk kampung halaman saya...air pancut kerang tu dah ada dari saya kecil lagi tau..

Mac 16, 2010 10:44 PTG

 
Blogger asuHara su said...

tu tempat tunggu femes tu dolu2 tu...

Mac 17, 2010 8:11 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Mel,
Ha ha.

Wahyun,
Kuantan ada asrama jururawat kat Bukit Sekilau. He he.

Mora,
Tampin ada somel. HA HA.

Doloh,
Ya. HA HA HA HA HA.

Nad,
HA HA.

Asu,
Ya. :)

Mac 17, 2010 8:37 PG

 
Blogger papillon putih said...

kenapalah bentuk kerang :)

Mac 17, 2010 9:27 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home