"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

06 November 2009

Metalmorfosis

Nama dia Firdaus. [Macam nama sorga].

Ketika Firdaus baru selesai mandi... tiba-tiba, di hatinya tumbuh kuntum-kuntum bunga. Bukan itu sahaja, malah, di matanya tumbuh kuntum-kuntum bunga. Di hidungnya tumbuh kuntum-kuntum bunga. Di mulutnya tumbuh kuntum-kuntum bunga. Di lidahnya tumbuh kuntum-kuntum bunga. Di telinganya tumbuh kuntum-kuntum bunga. Di lehernya tumbuh kuntum-kuntum bunga. Di bahunya tumbuh kuntum-kuntum bunga. Di dadanya tumbuh kuntum-kuntum bunga. Di pusatnya tumbuh kuntum-kuntum bunga. Di penis-nya tumbuh kuntum-kuntum bunga. Di punggungnya tumbuh kuntum-kuntum bunga. Di tangannya tumbuh kuntum-kuntum bunga. Di kakinya tumbuh kuntum-kuntum bunga. Bukan itu sahaja, malah, pada setiap pelipat-pelipat sendinya dan pada setiap liang-liang romanya tumbuh putik-putik bunga. Sehinggakan pada suatu hari datang seekor burung kelicap lalu menghisap madunya.

Lantas, berkata Firdaus, "Hello kelicap! Lu ada Surya tak? Bak mari sebatang!"

Label:

31 Comments:

Blogger Pekan said...

First!

-alina

November 06, 2009 11:56 PG

 
Blogger leez said...

lucah sungguh..

second!

November 06, 2009 12:00 PTG

 
Blogger dulu aku Nora said...

pp jiwa2

November 06, 2009 12:09 PTG

 
Blogger macha_sezs said...

"yang ada cap duti malaysia boleh tak?"

balas sang kelicap.

November 06, 2009 12:25 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Pekan,
NI nama budak jahat dalam Batu Belah Batu Bertangkap tu ek? HA HA.

Leez,
Klinikal!

Nora,
:) Jauh terpesong dah mamat ni weh.

Macha,
Bisa saja, pak!

November 06, 2009 1:02 PTG

 
Blogger maEL said...

di penis-nya tumbuh kulat haha..

November 06, 2009 1:06 PTG

 
Blogger Anoneemus™ said...

Lu pernah tengok movie The Fountain?

November 06, 2009 1:27 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Mael,
Ada kemungkinan juga tu nanti. Ha ha ha.

Neem,
Belum. Lu ada itu filem?

November 06, 2009 3:04 PTG

 
Blogger zan said...

Dahsyat sungguh kawan lu yang bernama Firdaus tu jend..hahaha

Tapi..bunga dengan cengkih nampak tak kacip sungguh..hahaha

Tak de entry serangan balas dari PP ke ni?

November 06, 2009 4:14 PTG

 
Blogger Firol said...

pipi dah pandai mandi

November 06, 2009 4:44 PTG

 
Blogger nathrah said...

kenapa tumbuh bunga-bunga? kenapa tak tumbuh daun ker, ranting ker, buah ker, kulat ker, kek ker, duit ker,.... tp..kenapa tumbuh bunga-bunga?

November 06, 2009 6:07 PTG

 
Blogger Pa'chik said...

pehal kejap kuntum kejap kumtum ge?

November 06, 2009 8:05 PTG

 
Blogger zizie ali said...

Pagi hari pergi PEKAN
Pakai baju BUNGA BUNGA
Bila hati sedang kesepian
Ku tulis untukmu surat cinta
(Haron Abdul Majid (1980), Joget Kenangan Manis dlm. "Anak Muda")

November 07, 2009 10:01 PG

 
Blogger badut dan tulisan comot said...

hahaha. surya memang terangkat boss.

November 07, 2009 11:31 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Zan,
Mmm, lu rasa-rasa cengkih dengan BUNGA lawang kacip tak, bro? HA HA.

Fir,
Bukan itu sahaja - dia dah pandai guna sabun wangi juga. *ahaks*

Nath,
Niat bermula dari hati. Kalau dah ada niat dalam hati, ahaks, tu yang berbunga-bunda dah tu sekarang. Wachaaaaa!

Chik,
Amboiiiiiii, salah eja sikit pun tak boleh!

Zz,
Ada lirik lagu Gadis dan Bunga - Rahimah Rahim tak weh? HA HA.

Badut,
Gua ingat gua nak sambar rokok elektrik tu la, bro. Macam terangkat 'ja gua tengok...

November 07, 2009 12:37 PTG

 
Blogger Anoneemus™ said...

Ada.dalam itu filem ada lelaki yang mana tumbuh tumbuhan pada badannya.

November 07, 2009 1:56 PTG

 
Blogger Pa'chik said...

ingatkan firdaus duk lam air... kikiki...

November 07, 2009 4:51 PTG

 
Blogger 2nd head prefect said...

saranan terbaik..merokok meroakkan nyawa

November 08, 2009 11:27 PG

 
Blogger Corey said...

PP...insaf la weh.Surya dah ada stiker maut tu ke bang?

November 08, 2009 7:56 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Neem,
Nak pinjam!!!

Chik,
:)

2nd head prefect,
Mmmm, ni prefect SK Segambut ekkkk? He he.

Kori,
HA HA HA.

November 09, 2009 10:40 PG

 
Blogger pye:rudz said...

muka lu keluar berita harian ini hari brader. kenapa wajah lu tampak stress? hahaha.

November 09, 2009 1:14 PTG

 
Blogger MKriza said...

EnChe Naga dalam Berita Harian.
Syabas bro.
Mahal misai tu

November 09, 2009 1:47 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Pye,
Stress wo jadi penganjur.

MK,
Ha ha ha.

November 09, 2009 4:31 PTG

 
Blogger thomatoes said...

bukan bunga sahaja bang..rama-rama pun sudah ada di kanvas tersebut..

November 09, 2009 11:51 PTG

 
Blogger patungcendana said...

aku sedang cuba imagine gambaran ni...gagal...huhuhu...sebab kau tak beritahu bunga apa...

November 10, 2009 11:08 PTG

 
Blogger patungcendana said...

ps...metamoforsis luaran saja?...hatinya ada bunga tak?

November 10, 2009 11:09 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Tomato,
:)

Mala,
Meta'L'morfosis-lah weh! Ha ha.

November 11, 2009 9:11 PG

 
Blogger patungcendana said...

erk...mana kau tahu nama aku ni...

November 11, 2009 9:21 PG

 
Blogger Pipiyapong said...

Cilake... Bukan gua kan?

November 11, 2009 12:05 PTG

 
Blogger payed said...

hikayat ni hanya utk tatapan 18 th ke atas ye!

November 12, 2009 4:06 PTG

 
Blogger faizul darius said...

tak faham...

November 25, 2009 11:16 PG

 

Catat Ulasan

<< Home