"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

23 Oktober 2009

Panas-panas Kuala Lumpur

Siang itu adalah siang yang sama seperti selalu-selalunya. Panas. Debu. Hanyir. Pencemaran. Dan, dah lama tunggu tetapi bas nombor 10 tak juga sampai-sampai.

Mamat Khaldi SMS, 'Abang nak bikin filem pasal Mat Rempit. Kamu nak jadi heronya?'

Aku SMS, 'Aaa... siapa heroinnya? Nora Danish ke, bang?'

Mamat Khalid SMS, 'Tak! Mak Mah!!!!'

Aku SMS, 'Ceh! Abang mamat nak bikin cerita hantu ke ni?'

Mamat Khalid SMS, 'Ha ha ha!'

Selanjutnya adalah - balik-balik bas nombor 2 yang sampai, balik-balik bas nombor 2 yang sampai, alahai! Dan, dan lama tunggu tetapi bas nombor 10 tak juga sampai-sampai.

19 Comments:

Blogger dugongsenyum said...

first

Oktober 23, 2009 10:42 PTG

 
Blogger Darkk said...

Bus no 10 pegi mana? Neraka?

Oktober 23, 2009 11:16 PTG

 
Blogger SATIRA + KACAU said...

Maknanya, 2 + 10. Jadi ? Cantik punya parodi dan satira. Ha. ha. Satira kembali datang merayau.

Satira + Kacau

Oktober 24, 2009 1:10 PG

 
Blogger chempaka said...

fourth!

abang naga tunggu kat bus stop yang salah kot. bas no 10 mana lalu kat situ. huhu.

Oktober 24, 2009 1:26 PG

 
Blogger Mr feckry said...

bas no 10 dah balik la

Oktober 24, 2009 8:45 PG

 
Blogger alhena said...

bas no 8 tk nk? dh ada bas no 2 kan?.. kena tambah 8 je la lagi. br jadi 10 :P

Oktober 24, 2009 12:28 PTG

 
Blogger tasikmerah said...

ai minat mak mah ok....

:)

Oktober 24, 2009 1:29 PTG

 
Blogger .:HalogAmora:. said...

bas no.10 sure sesat tuh, x guna gps? hehe

Oktober 25, 2009 3:34 PTG

 
Blogger Water Lily said...

Nora dah jadi bunian dah...apa kata Nanu bang.ok kan?

ps:buku gua tak abis2 lagi ni. sape nak email(iklan kejap ye bang). Gua tak kisah kalau diaorang beli sebab sukakan sajak Mimi atau peminat sajak PP pun. Janji buku gua abis haha!

Oktober 25, 2009 6:47 PTG

 
Blogger Corey said...

Bas no 10 kena tunggu kat seberang jalan sebelah sana la bang...bukan belah sini...

Oktober 25, 2009 10:04 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Dug,
:)

Dark,
Ha ha.

Mars,
Parodi? Ha ha. mana ada.

Chem,
Oh, iye ke?

Fek,
:)

Hena,
Tambah pun sama hargakan? :)

Tasik,
I minat Nora Danish. :)

Amora,
HA HA.

Water,
Nanu pun ok juga. :)

Kori,
Tap! Gua tepuk dahi. :)

Oktober 25, 2009 10:40 PTG

 
Blogger Corey said...

Lu dah pindah pegi seberang tak bang? Ni apa cerita Bolton dengan Everton ni??Liverpool ngan MU dengar macam lain macam je bunyinya ni...Hehehe

Oktober 26, 2009 6:23 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Kori,
Biasalah Bolton - ha ha - kami bagi pemain simpanan 'ja jaringkan gol kemenangan, ha ha.

Eh, Owen main ek malam tadi - ha ha - terdesak la tuuuuu! Wakakakakaaaa...

Oktober 26, 2009 8:39 PG

 
Blogger pye:rudz said...

anda pasti kah yang bus stop itu adalah laluan bas nombor 10? hahaha.

Oktober 26, 2009 10:25 PG

 
Blogger zura halid said...

Salam ziarah abang naga. ini rupanya sinaganaga!makcik baru tahuuuu....

Oktober 26, 2009 2:05 PTG

 
Blogger bekam said...

len kali kira bas yg lalu,sampai yg ke sepuluh tu naik ja..

Oktober 26, 2009 2:50 PTG

 
Blogger Anonymous said...

Lama dulu.

gua ingat..suatu waktu dahulu.

ada buku.

tajuk: Kuala Lumpur Semakin Panas.

dari siri mona. Gua baca, tidur terus lena.
~po.

Oktober 27, 2009 8:44 PG

 
Blogger i am visitor said...

nora danish ? mengaum tuh..

Oktober 27, 2009 1:32 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Pye,
Saya putarrrrrrrrrrr, Halimmmm!

Zura,
Apalah makcik ni - ketinggalan zaman sungguh! Ha ha.

Bekam,
HA HA.

Anoni,
HA HA.

Am,
Aummmmmm!

Oktober 27, 2009 2:09 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home