"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

14 Oktober 2009

Hujan pagi yang gua redah saja semasa nak pergi kerja

Pada suatu hari, ketika dia tidak mendeting-deting temali gitar, Wani memberitahu dunia, "Tuhan berikan kita hati yang kuncinya tersimpan hanya pada kita [sendiri]".

Gua rasa macam nak tergelak. Dan, kalau Wani ada bersama-sama gua pada suatu hari yang entah bila itu, barangkali mungkin dia akan kata, "Apa pasal lu rasa nak tergelak, John?"

"Lu ok lagi, Wani! Sebab kunci pintu hati lu ada pada lu.... Gua...?"

"Hah! Apa pasal dengan lu, gua?, ehhhh..., John?"

"Kunci pintu hati gua tertinggal kat dalam!"

14 Comments:

Blogger sinaganaga said...

First! HA HA.

Oktober 14, 2009 2:34 PTG

 
Blogger pye:rudz said...

cuba tanya ramlah ram (baca: kau kunci cintaku di dalam hatimu).

Oktober 14, 2009 2:41 PTG

 
Blogger chempaka said...

ted! kunci leh duplicate tak? haha

Oktober 14, 2009 2:50 PTG

 
Blogger madulebah said...

pecahkan je pintu hati tu

Oktober 14, 2009 3:02 PTG

 
Blogger asuHara su said...

operate le,ambik

Oktober 14, 2009 3:27 PTG

 
Blogger Pa'chik said...

kunci rosak la ge... ari tu tertinggal kunci kat dalam... wa pecahkan je mangga nya... :P

Oktober 14, 2009 5:02 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Pye,
:)

Chem,
Kunci duplicate pun tinggal kat dalam. :)

Madu,
Ha ha.

Asu,
Wokeh! Nanti gua suruh Mimi operate! :) Asyik operate budak bersunat 'ja - mana nak mencabar, ye dak? He he.

Cik,
Ha ha.

Oktober 14, 2009 5:15 PTG

 
Blogger meor saiful rizal said...

hahaa..camner tuhh
bolos saje dinding hati ituu!!!

Oktober 14, 2009 5:34 PTG

 
Blogger Nabil Fizri said...

carik pencuri hati
mesti pndai bukak

Oktober 14, 2009 6:50 PTG

 
Blogger .:HalogAmora:. said...

bolos saja bah!

Oktober 15, 2009 8:00 PTG

 
Blogger Sham al-Johori said...

Hidup Bolton Wanderes. Sepuluh tahun dahulu saya jejaki tanah Bolton dgn kepayahan yang amat nanar. Menyusur Barth dan Velly ke stadium dan menyaksikan Spurs membelasah Bolton dengan jaringan 12-3.
Hidup Spurs....
Hehehehe

Oktober 15, 2009 10:34 PTG

 
Blogger Corey said...

Nak pecahkan takut karang nak kene modified pulak pintu tu..Apa kata panggi tukang konciii???John..

Oktober 15, 2009 10:44 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Meor,
Hati gua tak ada dinding. Hah, macam mana tu?

Nabil,
Wo! Cadangan yang baik! Ha ha.

Amora,
HA HA. Inda jua kana bolos!

Sham,
Itulah masalah Bolton WFC ni - ramai sangat pemain pinjam. Kalau main tak best pun tak apa sebab gaji team asal yang bayarkan. HA HA.

Tapi, hari tukan, Bolton 2 - Spurs 2 tau! Wachaaaaaaa!

Kori,
Wokeh!

Oktober 16, 2009 8:37 PG

 
Blogger yayang said...

mana ada hati ada dinding... bukan dinding, tapi hatinya sudah dimiliki kan sy...

Oktober 17, 2009 12:50 PG

 

Catat Ulasan

<< Home