"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

27 Ogos 2009

Siri DOK DANG SAHOR: Budi Bahasa Budaya Kita

Suatu hari. Dato' Baha Zain SMS gua. Dalam SMS tu, dia kata, 'Lan, jom borak!' Makanya, gua pun melangkah kaki ke rumah PENA untuk berborak dengan Dato' Baha Zain.

Image Hosted by ImageShack.us

Dato' Baha Zain suka gambar ni. Dato' Baha Zain kata gambar ni ada cerita. Gua kata, "Dah terpotong sikitlah banner tu, Dato'. Lawa ke hape?" Dato' Baha Zain kata, tak apa, masih lawa!

Keterangan gambar: Masa rakam gambar ni, tak terfikir pula pasal sepanduk tu. Dok le fikir, "Bila FRU nak bertempur dengan Revolusiner ni?"

21 Comments:

Blogger patungcendana said...

selamat berpuasa en naga. :-)

Ogos 27, 2009 11:07 PG

 
Blogger elmaaniq said...

frust dapat tengok gambar2 dlm siri dok dang sahor!

apsal yek?

Ogos 27, 2009 11:15 PG

 
Blogger .:HalogAmora:. said...

awak...suke tgk action drama ek :P

Ogos 27, 2009 11:43 PG

 
Blogger Corey said...

Lima teratas...

1.Siapakah Lan?Adakah ia nama sukuan en.Naga?

2.Adakah en.Lan gemar akan cerita cerita seperti Ronin,Vendetta atau paling koman Sarjan Hassan?

3.Hahaha...

Ogos 27, 2009 11:47 PG

 
Blogger alhena said...

budi bahasa...budaya kita...

sila nyanyi mengikut irama yng sesuai..

Ogos 27, 2009 11:48 PG

 
Blogger Perempuan cerdas said...

Fourth.

Puasa tak ni Sinaganaga? ;)


M

Ogos 27, 2009 12:01 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Pat,
Selamat Berpuasa.

Manik,
Apsal lak frust? Apa salah gua?

Amor,
Suka juga. :)

Kori,
Gua suka COMBAT! Yeay!

Alh,
Tak ada liriklah.

M,
Puasa!

Eh, di Jakarta, masa berbuka puasanya jam berapa ya? Lebih awal dari Melaysia? Udah fin examnya? Kapan pulang ka Melaysia?

Ogos 27, 2009 12:17 PTG

 
Blogger elmaaniq said...

Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

Ogos 27, 2009 12:41 PTG

 
Blogger elmaaniq said...

bro gwa tak salahkan lu. tapi ntah apa setting yang IT opis baru ni buat, kebanyakkan gambar2 dalam blog tak boleh view. blog lu - cowgumrubber langsung takleh tengok. tu yang frust tu.. bila orang puji2 gambar dalam siri dok dang sahor tu.. tapi gwa tak boleh tengok.

takpelah.. mungkin itulah hijab dari melihat benda2 lagho dalam bulan ramadhan ni.. hehehe

Ogos 27, 2009 12:43 PTG

 
Blogger kikiEy said...

salam ramadhan

Ogos 27, 2009 12:44 PTG

 
Blogger bijen moretti said...

tak batal puasa tgk gamba nih..

Ogos 27, 2009 2:00 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Manik,
Elok la lu tak tengok. Semua ni pun gambar2 bogel je ni. Kalau lu tiba2 terasa nak tengok juga - lu pergi ke CC ja la, Manik. :)

Kiki,
Salam.

Bijen,
:)

Ogos 27, 2009 2:04 PTG

 
Blogger Sham al-Johori said...

kanda,
siapa yang berbudi dan siapa yang berbahasa?

FRU tu bekas kumpulan rock Hattan.

kan gua dah cakap, nikotina tu tak boleh dipisahkan daripada orang seni. bak kata sani sudin, "bro, lu belakang tandas tu lepas tu lu paipon lah. orang tak nampak. Tapi sendiri mahu ingat sb Tuhan nampak. hehehe".

kat lubang cacing pun Tuhan nampak tau!

bila nak siap lukisan karikator gambar gua ni?

Ok selamat mengimarahkan puasa.

Ogos 27, 2009 3:52 PTG

 
Blogger madulebah said...

Cantik kan hiasan tiang landasan LRT Masjid Jamek tu

Ogos 27, 2009 3:57 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Al-Sham,
Tak pergi berterawikh kat rumah Dr. Ibrahim ke? He he.

Madu,
Projek opis lu la ni ek?

Ogos 27, 2009 5:30 PTG

 
Blogger razor said...

apa kaitang dengang dok dang saho?


hehe


slamat 7hr puasa

Ogos 27, 2009 8:30 PTG

 
Blogger Faizal Nizam said...

ramai juga orang yang tak reti bahasa... dan juga tak tau mengenang budi

budi bahasa budaya kita :)

selamat berpuasa en Naga

Salam Sejahtera

Ogos 27, 2009 9:50 PTG

 
Blogger zizie ali said...

pengulas memang selalu lebih kreatif dari pengkarya. apa lagi jika karya kreatif yg terhasil secara tak sengaja.
psst..orang kelantan mohon lu tukar tajuk kepada "siri dok de saho"

Ogos 28, 2009 9:28 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Razor,
Blogger-nya yang dok dang sahur. :)

Fai,
Kita pun, kadang2, jenis tak reti bahasa juga. :)

Zz,
Ha ha. Akang dipertimbankan!

Ogos 28, 2009 9:58 PG

 
Blogger pye:rudz said...

setuju dengan en. baha zain. menarik gambar nih.

Ogos 28, 2009 10:49 PG

 
Blogger Anuar Manshor said...

Hoho. Standard sekarang berborak dengan Dato' & Tan Sri sahaja!

Ogos 28, 2009 10:20 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home