"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

15 Ogos 2009

Suatu petang bersama Enche Parkinson

Yang Mulia Raja Ahmad tanya gua, boleh baca sajak? Gua jawab, tak boleh. Dia tanya lagi, main muzik? Gua jawab, tak boleh juga. Dia tanya lagi, boleh memperkatakan sesuatu tentang Rendra? Gua jawab, tak boleh juga.

Sebenarnya, gua segan nak mengaku kat Yang Mulia Raja Ahmad. Gua tak pernah baca [sajak-sajak] Rendra. Aaaaa, gua jarang baca buku, sebenarnya. [Gua syak, kebanyakan budak-budak Sekolah Menengah Sains memang jenis tak baca buku, ha ha!]

Lepas tu Yang Mulia Raja Ahmad pergi berborak dengan tetamu lain. Gua pula pergi songlap karipap dalam Tupperware. Gua ingat gua orang pertama yang songlap karipap tu. Rupa-rupanya... dalam mulut Meor dan Javid dah ada setengah butir karipap dah. Mi goreng? Mi goreng demeh tak berani usik!

Kemudian, Yang Mulia Raja Ahmad umumkan nama kawan gua. Kawan gua baca sajak. Kawan gua tu sakit. Sakit Parkinson. Siapa dia punya nama? Aaaaa, biarlah rahsia!

(((HA HA!)))))))))))))))))))) <= Maaf, ketawa gua tak stereo.

Kemudian, gua cadang nak ajak Alina songlap kuih ketayap pula. Tetapi, Alina pun masih ketawa. Gua risau juga, takut-takut dia ketawa sambil hantuk-hantuk kepala kat dinding.

(((HA HA!)))))))))))))))))))) <= Maaf, ketawa gua tak stereo.

14 Comments:

Blogger abdullahjones said...

tak baik hina orang parkinson. dia juga makhluk tohan . hahahahaha!binawe.

Ogos 16, 2009 12:25 PG

 
Blogger .:HalogAmora:. said...

ini parkinson penyakit betul atau parkinson bermusim? kalau betul x baik gelak wooo menghina tu. tp kalau bermusim ... nk tumpang gelak jugak haha!

Ogos 16, 2009 12:29 PG

 
Blogger Corey said...

Pasal apa lu tak bagi adress youtube The Peni5 pada baginda bang naga?Pasal parkinson tu....(((Hmmm!)))Senyum gua built in surround...

Ogos 16, 2009 7:41 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Dollah,
Lagi 98 kali bace sajok - hilang le Parkinson dia tu! Ha ha. Apapun, meh le kita browsers kat youtube - mana tau kot jumpa. :)

Anne,
I wish you were there! HA HA HA HA HA.

Kori,
YM tanya, boleh main muzik ke? The Peni5 - gua tak main muzik, gua nyanyi je. Tapi, gua dah fikir panjang-panjang, since Rahmat Haron dah pandai main gitar, gua nak team up dengan dia lah rasanya.

Guys,
nantikan kemunculan EP Rahmat Haron yang berjudul Jika Aku Bercinta Lagi di pasaran. Gua tengah kavernya ni. Perghhhh!

Ogos 16, 2009 9:39 PG

 
Blogger Kuwe said...

parkinson ori x ori.
tp x ori lagi cun lah.

(((Hahahaha~~~~~~~~))) gelak taruk echo

Ogos 16, 2009 9:45 PG

 
Blogger binjidan said...

haahhaaaaaaaaaaa..gelak gua pun tak ada stereo sbb dewan yg mulia terhad..gua gelak kt rumah lagi stereooo HAHAHAAAAAAAAAAAA)))))))))

Ogos 16, 2009 1:06 PTG

 
Blogger KeMatZ said...

erkk.. kesian kat bro parkison itu... heheheh...

EP the peni5 bila mau kluar... hehehe

Ogos 16, 2009 9:15 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Kuwe,
Uhh, ada echo lak dah! Ha ha.

Javid,
Lepas habis acara gua pujuk dia semula - gua ajak dia pusingpusing Dataran Merdeka. Lepas makan ubat, minum air gas - penyakit pun kebah. :)

Kematz,
EP The Peni5? Ha ha. Aaaa, gua ingat gua nak duet dengan Wani Ardy lah - amacam? 'Mari' dak weh?

Ogos 16, 2009 9:53 PTG

 
Blogger KeMatZ said...

hemmm cara gak tu bro...

kalau wani & ana duet lagu sepasang sudu..

wani & broNaga.... tajuk lagu sepasan garfu... wakakak...

tapi apa kaitan garfu dalam ini citer..

erkkk

Ogos 16, 2009 11:08 PTG

 
Blogger bijen moretti said...

hahaha..
support pki altec lansing pulak ahh..
woofer boom boom boom..
hahaha.. (gelak setan)

Ogos 17, 2009 10:34 PG

 
Blogger Water Lily said...

What? Parkinson? hahahaha! Kali ni gua ada laa alasannnnnn!

Ogos 17, 2009 12:26 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Kematz,
Kalau gua dengan Wani berduet - tajuk lagunya: Kau Main Gitar, Biar Aku Berjeda Seketika. HA HA.

Bijen,
HA HA. Cantek!

Water,
Hah! Lu ingat lu boleh lari ke? Ok, next time lu pulak baca sajak!

Ogos 17, 2009 2:08 PTG

 
Blogger dugongsenyum said...

kijam. hahahahaha

Ogos 17, 2009 11:22 PTG

 
Blogger hegira said...

bukan parkinson lah. tapi ada pekerja gerudi di dinding belakang.. :P

lainkali bagi abg naga baca sajak pulak..

Ogos 18, 2009 11:35 PG

 

Catat Ulasan

<< Home