"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

11 Ogos 2009

Suatu hari minggu

Abdullah Jones dan Abid berjalan laju laju. Aku dan Ben mengonek mereka dari belakang pelan pelan. Abid mengambil kunci Merc. Abdullah Jones membayar parking.

"Berape kene, Dolloh?" tanya aku.

"Tige hengget!" jawab Abdullah Jones.

Kami telah mem-parking kereta mewah di kawasan tempat letak kereta (terletak berhampiran dengan Apartmen Binjai) yang memang terkenal dengan kemahalan tahap dewanya.

"Muroh pulok doh!!!" kata aku.

"Saya kenal awak! Awak kerja sana (nama sebenar Syarikat D)kan! Yaaaa... dulu saya sana parking juga jaga [Itu sebab Aci kasi awak orang diskaun]!!!" kata Aci penjaga parking tu.

"Pergh! Femes doh mamat ni! Aci parking kete pun kenal dia weh!" kata Abdullah Jones.

Ngeh ngeh ngeh! Kuala Lumpur aku yang punya ya! *wink*

22 Comments:

Blogger noorafzan.blogspot.com said...

sorang pakcik saya yang agak 'mereng' turut mengaku KL tu dia punya~
huhu~
(x de kena mengena ngan entry nih..)

Ogos 11, 2009 1:16 PTG

 
Blogger Unknown said...

jgn d melayukan bhs inggeris ye en.naga :P

Ogos 11, 2009 1:28 PTG

 
Blogger Snow Man Is Doing Some Hommage said...

pergh...
nak sain boleh ??

Ogos 11, 2009 1:37 PTG

 
Blogger MKriza said...

Peh! Femes tahap dewa ni. Pilihan raya ke 13 masuklah bertanding. Saya pasti undi Ence'Naga

Ogos 11, 2009 1:41 PTG

 
Blogger wahyun said...

wak naga, KL ni anda punya?

nak mntk tlg la...tlg setelkan saman DBKL gua yg semakin menimbun ni...ok x?

Ogos 11, 2009 1:49 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Afz,
KL kita yang punya! Amacam?

Amora,
Saya kekalkan yang mana Melayu - Melayu; yang mana English - English. Jika ada English yang perlu saya apitkan dengan penambahan - saya sengkangkan.

By the way, GMP said, "Kita tak anti English pun!"

Pelang,
Boleh.

MK,
Gua non partisan. :)

Kua,
Bakal lawyer pun kena saman? HA HA.

Ogos 11, 2009 1:55 PTG

 
Blogger Lily Abdullah said...

KL ko punya bang,tapi Malaya BN punya. BN -B*n* N***b

Ogos 11, 2009 2:24 PTG

 
Blogger Dhani said...

KL panas tak skang?

Ogos 11, 2009 2:44 PTG

 
Blogger mariahsj said...

Memang KL awak punya tapi Melaka saya punya. Heh heh heh...

Ogos 11, 2009 4:38 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Water,
Malaya BN punya ke, PR punya ke - sama je! Sama hawau! Lift kat Menara O tak ber-repair juge!!!!!

Dhani,
Biasa-biasa je.

Kak Eton Majalah,
HA HA. Apa barang harta benda Melaka letak kat negeri orang lain (Flat Sri Melaka, Jalan Melaka, Stesen LRT Hang Tuah)???? Tak ada tempat dah ke?

Ogos 11, 2009 5:08 PTG

 
Blogger Amiene Rev said...

Saya mahu parking kereta saya atas kapal terbang. Jadi tak perlu drive ke KL.

Ogos 11, 2009 7:55 PTG

 
Blogger Corey said...

Lu kalau nak park...lu pegi parking kat balai polis sentul bang naga...free of charge...siap ada polis jaga...amacam?Kan KL lu punya,Hahaha..

Ogos 11, 2009 9:35 PTG

 
Blogger Lily Abdullah said...

Corey,
Pakwe rempit gua selalu buat gitu tiap kali kami nak balik kg. Polis jaga,tapi dia haram tak jaga topi keledar basah abih kalau hujan hahaha!

Ogos 11, 2009 9:51 PTG

 
Blogger Corey said...

Lily,
Kekeke,Free kan ??Tang helmet tu,bawak balik la.Haha..Kalau senang jemput semua singgah selamatkan dunia kita ni(Pstttt:bang naga buat kempen sikit...huhu)...http://www.saveturtles.my/?p=1#more-1

Ogos 11, 2009 11:26 PTG

 
Blogger maans said...

encik naga: melaka meluaskan jajahannya termasuklah di key ell.

lift menara O masih tak berubah ke. di blok 47 dulu ramai yang selalu kena kepit.

Ogos 12, 2009 7:46 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Amin,
:)

Korey,
Tak moh. Polis cota orang! HA HA.

Water,
:)

Maans,
Lif blog 45 - lif paling kiri - bukak katop bukak katop tiga kali baru boleh gerak ke atas. HA HA.

Ogos 12, 2009 8:46 PG

 
Blogger Dewangga Sakti said...

Gila terkenal.Terkenal gila.

Ogos 12, 2009 10:25 PG

 
Blogger tasekM said...

apa pulak KL je lu yg punya bang. satu malaya dh kenal lu hape...

:)

Ogos 12, 2009 10:45 PG

 
Blogger joegrimjow said...

org glamer
tak popular lagi

Ogos 12, 2009 10:51 PG

 
Blogger abdullahjones said...

cerita sebenarnya begini,

abang naga! abang naga! jerita aci parking. kami terpinga-pinga.

saya sendiri amat kagum kerena aci parking pun kenal akan sinaga-naga!

hari itu saya belajar erti cemburu.

naga sengaja merendah diri konon aci itu kenal dia melalui syarikat D.

Ogos 12, 2009 8:09 PTG

 
Blogger patungcendana said...

mengonek tu apa?

Ogos 12, 2009 9:53 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Dewa,
Dewangga Sakti lagi terkenal. :)

Tasek,
Ya ka? Oh, gua lupa.

Jow,
:)

Dolloh,
HA HA HA. Cilake aok!

Pat,
Mengonek tu nama lain bagi kugiran The Peni5. HA HA HA.

Ogos 12, 2009 10:36 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home