"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

21 Julai 2008

Omigod

Today is her birthday.

“Inna lillahi wainna ilaihi rojium. The cancer spread to 4 areas - the rib, the liver, the left collarbone nodes, and the nodes at the right jaw.” she told me via SMS.

Sejak pagi. Air mata saya. Tumpah tiga kali.

.
.
.

This is for you, Mummy!.

31 Comments:

Blogger abdullahjones said...

takziag bro...

Julai 21, 2008 1:21 PTG

 
Blogger tasikmerah said...

takziah... aku juga sedih... :(

Julai 21, 2008 1:30 PTG

 
Blogger mohammed said...

assalamualaikum,
takziah ku kirim..
al-fatihah..

Julai 21, 2008 1:32 PTG

 
Blogger Tok Rimau said...

Takziah.

Julai 21, 2008 1:40 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Ok guys,
Hari ni dia balik ke rumah dahulu. Esok akan masuk wad semula. Kimo start 2moro.

Julai 21, 2008 1:48 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Kita doakan dia cepat sembuh.

Julai 21, 2008 1:49 PTG

 
Blogger aishah jamal said...

Semoga Allah swt beri kekuatan padanya dan juga keluarganya untuk menghadapi dugaan ini.

Julai 21, 2008 2:08 PTG

 
Blogger mariahsj said...

Bersabarlah. Kita sama-sama mendoakannya diberikan kekuatan untuk menghadapi rawatan dan penyakit ini. Anda juga perlu menguatkan semangat dan berikan sokongan padu kepadanya. Rawatan kanser menganbil masa yang panjang, perlukan kesabaran dan selalunya menyakitkan.

Julai 21, 2008 2:11 PTG

 
Blogger Po said...

Aku doa.Moga.

Dia kembali sembuh.

Sesungguhnya ujian Tuhan buat umatnya penuh seluruh.

Aku pun seakan-akan tumpah airmata.
Radengaloh, kau tabahlah!

Julai 21, 2008 2:20 PTG

 
Blogger dugongsenyum said...

:-(

Julai 21, 2008 2:29 PTG

 
Blogger Danielle_Corleone said...

tabah ek bro. banyak2 kita berdoa.

Julai 21, 2008 2:42 PTG

 
Blogger Amiene Rev said...

-.-" ... what can I say.

Julai 21, 2008 2:42 PTG

 
Blogger Amiene Rev said...

tiba-tiba hari ini saya hilang minat untuk menjenguk blog orang lain (untuk seketika).

Julai 21, 2008 2:45 PTG

 
Blogger waterlily said...

Aku baru atu pasal kak Raden tengahari tadi bang. Moga dia tabah macam allahyarham abahku.

Dan adik botak yang aku sayangi itu.

Amin!

Julai 21, 2008 2:49 PTG

 
Blogger cikgooden said...

pernah melalui pengalaman yang sama...ayahanda juga terkena penyakit yang sama....sabo byk2..

Julai 21, 2008 3:13 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Kak Mariah (Oh, kakakku yang seorang ini sudah menukar nama. Ini nama panggilan kat kampung ek?),
Akak pun mesti cepat sembuh! Saya sangat rindu. Ketiadaan kakak bikin saya malas mahu menulis rencana di majalah.

Pak Ya di Pos Malaysia sudah tahu ke?

Julai 21, 2008 3:16 PTG

 
Blogger siskinny said...

Doa untuk Kak Raden.

*sigh*

Julai 21, 2008 3:21 PTG

 
Blogger Saharil said...

tidak tahu mahu tambah apa lagi, semoga tabah dan dipermudahkanNya.

Julai 21, 2008 3:46 PTG

 
Blogger art.isreka said...

T_T

semoga tabah.

Julai 21, 2008 3:55 PTG

 
Blogger zizie ali said...

mataku turut berkaca.

Julai 21, 2008 4:08 PTG

 
Blogger .:HalogAmora:. said...

takziah...semoga beliau tabah dan juga keluarganya.

Julai 21, 2008 4:29 PTG

 
Blogger pipiyapong said...

lu mesti tabah sebab lu jenderal.

Julai 21, 2008 4:37 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Yapong,
Ok, gua dah tabah dah. Tadi tu sebab gua terkejut. La ni dah tabah dah. Petang kang gua makan jemput-jemput labu kat Bucu. Meh le join! TESLA ada 4 keping untuk lu ni.

Julai 21, 2008 4:56 PTG

 
Blogger Amy Z! said...

Doa saja yang mampu dikirim dari kejauhan ini.

Julai 21, 2008 5:16 PTG

 
Blogger Violet said...

sigh.

tadi sy call kak dalilah, tapi dia tak angkat.

:(

Julai 21, 2008 5:43 PTG

 
Blogger Princess Liyana said...

Takziah. :(

Julai 21, 2008 8:52 PTG

 
Blogger Si Semut Skema said...

salam dan takziah.n epi besday to her.

Julai 21, 2008 8:54 PTG

 
Blogger S.YanaZ said...

Moga kuat dan tabah.

Kadang2, dlm kesakitan, kita akan melihat takdir dgn pandangan bahagia...

Aku doakan, Mummy sembuh yg segera.

Julai 21, 2008 10:57 PTG

 
Blogger tuan tanah said...

:(

Julai 22, 2008 6:30 PG

 
Blogger Azzam Supardi said...

.......(sentiasa berdoa).

Julai 22, 2008 8:10 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Violet,
Nanti aku beritahu dia. Buat sementara waktu - hantar pesanan ringkas sahaja dulu. :)

Julai 22, 2008 8:40 PG

 

Catat Ulasan

<< Home