"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

18 Julai 2008

English 322 dan Suatu Malam di Jalan Hang Tuah

“Stay calm! Stay calm!!” seru YB perempuan Cina, yang kita suka itu, kepada orang banyak, yang sedang berkumpul.

“Am coming! Am coming! Arghhh, arghhh, arghhh... He he.” kata kami, sambil mengekek.


PANG!!!


“She said 'calm'. Not 'come' hah. ...Noti!” kata Mrs Nathan. Yang tiba-tiba muncul. Dan kemudian *plop*. Macam selalu-selalu.

32 Comments:

Anonymous Tanpa Nama said...

hmmm noty sungguh, kalau saya jadi mrs nathan, saya lempang sepuluh kali huhuhuhu.

Julai 18, 2008 10:09 PG

 
Blogger tasekM said...

entri yang dipos pd mlm jumaat

:p

mlm baca yasiin kan?

Julai 18, 2008 10:16 PG

 
Blogger cik puan daun said...

ha ha ha

Julai 18, 2008 10:17 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Mirah,
Banyaknya!!!!!!

Tasek,
Hah? I tak fahamlah.

Dulu, Daun tak faham. Sekarang, Daun dah faham. Chayok chayok, Malaysia boleh!

Julai 18, 2008 10:41 PG

 
Blogger S.YanaZ said...

Elleh...
mcm Mrs.Nathan x notti...
ha.ha.

Julai 18, 2008 10:55 PG

 
Blogger Amyz! said...

Hahaha..

Julai 18, 2008 10:59 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Sya,
Mrs Nathan orang kuat beragama wo! Tak caya kalu, tanya kat Ayis. HA HA.

Amyz,
Kadang-kadang, rasa macam nak *plop* 'ja kau; bawa ke sini. :)

Oit2! Cuti sekolah berapa hari bulan? Sempat tak mari MASKARA?

Julai 18, 2008 11:54 PG

 
Blogger hegira said...

huuu... tengok live eh??

Julai 18, 2008 12:07 PTG

 
Blogger Danielle_Corleone said...

haha! nak berhimpun pun main2 lagi ka. hahaha! :p

Julai 18, 2008 12:52 PTG

 
Blogger benuasuluk said...

Ye ye am coming

Julai 18, 2008 1:03 PTG

 
Blogger Unknown said...

kamu adalah sebahagian dari segerombolan budak2 purba y nakal! muuuuuaaaaaahhhhaaaaaa

Julai 18, 2008 1:08 PTG

 
Blogger Amyz! said...

plop ape?? Hahahaha. adeh.. deh.. deh..

maskara time aku tak cuti. cuti sama dengan cuti budak sekolah. sebelum puasa.

puasa tak ada maskara kan? 2 bulan cuti macam tahun lepas juga?

maskara makin maju. aku tumpang bangga. :-)

Julai 18, 2008 1:24 PTG

 
Blogger cik puan daun said...

amyz.. naga nak *plop* ko ada sebab..

masakara X.. takder tukang masak.. dua2 caterer unavailable.. :P

Julai 18, 2008 1:35 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Alina,
Tengok live le best. Con: Kalau tengok Alina petik gitar sambil baca sajak/nyanyi dalam youtube - apa bestnya? Ha ha.

Danial,
HA HA. Ade de deh...

Suluk (hey, ape da 'suluk'???,
Aku rasa, aku boleh hubungi itu minah Cina yang sajak dengan lu masa mpr batch kau tu - ok ok, nanti aku usha Kak Kathijah. :)

Sardah? Sardah mana nak cari, Suluk?

Amora,
English 322 dengan English 122 - purba lagi English 122. HA HA.

Amyz,
Kau tak reti *plop* ke sana ke weh? HA HA.

Daun,
Mampusss! Ada harap makan biskut lemak 'ja MASKARA 10 ni weh!!!! Mampussssss!

Julai 18, 2008 2:58 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Suluk,
Siapa nama minah Cina tu? Wong? Tong??

Julai 18, 2008 2:59 PTG

 
Blogger Amiene Rev said...

Oh sekarang ada cerita pasal Mak Cik Ke-13 pula!

Julai 18, 2008 3:06 PTG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Memang patut kena pang!

Ha ha ha!

Julai 18, 2008 3:56 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Amin,
Blog aku ni macam2 ada. Ha ha.

Purp,
Ha ha.

Julai 18, 2008 5:14 PTG

 
Blogger Lily Abdullah said...

English MUET camne bang? Aku tak ambik lagi nih huhuhu.

Julai 18, 2008 5:41 PTG

 
Blogger Nida Shaari said...

Zaman aku ada 1119 je. Kiranya aku muda lagi lah.

Uncle, lu nak gua carikan caterer kah? Dijamin tak kan menghampakan.

Julai 19, 2008 1:28 PG

 
Blogger Tok Rimau said...

Mana kita nak tahu. Bukan bahasa kita.

Julai 19, 2008 7:32 PG

 
Blogger SATIRA + KACAU said...

Sdr Sinaganaga: Tahniah. Semakin lama pertukangan seni penulisanmu semakin halus. Aku kagum sangat dengan manusia yang menulis seperti kau ini.

Satira + Kacau

Julai 19, 2008 10:48 PG

 
Blogger Anonymous said...

ge..

di amareka, anzal itu di sebut sebagai 'cum' dan 'anzaling' itu adalah 'cumming'.

dalam konteks negara kita ini, bolehlah dijeritkan..

anzal datang! anzal datang!

ha ha

Julai 19, 2008 12:19 PTG

 
Blogger Sir Mute Key Chicks said...

wahaha.coming atau cumming?yuck.saya masih belum berumah dan juga bertangga.sebab.saya suka naik lif.lebih pantas dan tidak memenatkan.haha

Julai 19, 2008 4:08 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Water,
Kau kena ambil MUET tu.

Madu,
Dengan bersusah payah, ya amat, kami sudah dapat caterer yang sanggup nak masak untuk anda semua. :) Spyz akan angkut makanan tu ke Plaent PENA. Kami tidak 'gam' Katering Lebar Daun dan Katering Aku Tak Mahu diMadu. :)

Maskara 11 - kalau tak ada rakan penaja dan tak ada orang nak masak - kita beli biskut lemak 1 tin.

Mau,
Ya. :)

Sat,
Aku lebih mahu dikenali sebagai designer daripada dikenali sebagai penulis. :)

Po,
HA HA.

Sem,
Ha ha. Lawaklah kau ni.

Julai 20, 2008 1:04 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

Tak faham... ;-p

Julai 20, 2008 6:19 PTG

 
Blogger Rajuna said...

Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

Julai 21, 2008 12:46 PG

 
Blogger Rajuna said...

kalau bahasa jepun, apa ye bang naga?

ih ih ih? hahahaha

Julai 21, 2008 12:47 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Ying,
:)

Xra,
:)

Julai 21, 2008 8:36 PG

 
Blogger Bila Diary Bercerita said...

Saya nak mencelah sedikit....
- Sekarang bukan tempoh bertenang bagi parti cap keris 2
- Tapi waktu berperang untuk menjadi ketua.
he...he..he..

Julai 21, 2008 10:40 PG

 
Blogger Nida Shaari said...

Kau SOS aku kata perlu caterer. Ni jawab komen cakap dah ada.

mana satu betul ni?

Julai 22, 2008 8:17 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Aishah,
Ha ha.

Madu,
Komen tu sebelum Rose tarik diri jadi caterer. Gas habis. Duduk tingkat 5. Cina gas tak mahu hantar sampai ke rumah. Hah, makan kat kedai Bucu-lah jawabnya. :)

Julai 22, 2008 8:46 PG

 

Catat Ulasan

<< Home