"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

03 Julai 2008

Menjelang PRU13: Sepiah bermata smokey

Bukanlah Sepiah itu, jenis manusia yang, mudah sangat jatuh cinta. Tetapi, adakalanya, ‘cinta’ bagi Sepiah, seumpama keratin, sedar tak sedar, eh, tau tau kuku dah panjang, dah nak kena ketip!

Atau, untuk kali ini, Sepiah nak biarkan sahaja, kukunya panjang!

Label:

29 Comments:

Blogger ah tok said...

First lagi!

Saya hanya menyampaikan. Boleh semacam pesanan.

Cinta pada pandangan pertama bukanlah hal yang luar biasa.
Jika dua orang yang telah lama bernikah bertahun-tahun dan masih selalu memandang itulah keajaiban.

Kita tidak pernah mengetahui cinta orang tua kepada kita sampai kita sendiri sudah menjadi tua.

Cintailah yang Maha Esa!

Julai 03, 2008 4:47 PTG

 
Blogger dugongsenyum said...

Baru nak berfantasi... dah kena cakar.

Bang Ge kijam!

Julai 03, 2008 5:05 PTG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Wah! Semudah itu jatuh cinta?

Julai 03, 2008 5:16 PTG

 
Blogger madulebah said...

Sepiah juga seorang yang setia pada cintanya

Julai 03, 2008 5:17 PTG

 
Blogger babazahra' said...

ustaz wa cakap, bela kuku panjang macam bela babi sekandang. eh babi? tak boleh sebut masa sekolah rendah dulu. mencarut tu.

Julai 03, 2008 6:03 PTG

 
Blogger Pa'chik said...

kuku panjang... cam ayam...

Julai 03, 2008 8:17 PTG

 
Blogger Danielle_Corleone said...

wow seksi nyer sepiah! :P

Julai 03, 2008 10:30 PTG

 
Blogger Amiene Rev said...

Sepiah sekarang cuma ada tiga cerita. Cinta sekarang seperti batu karang.
Rapuh semacam kayu reput di ladang biri-biri dan domba.

Oh, adakah ini boleh dikira kata-kata cinta?

Julai 03, 2008 10:46 PTG

 
Blogger Amiene Rev said...

Sepiah sekarang cuma ada tiga cerita. Cinta sekarang seperti batu karang.
Rapuh semacam kayu reput di ladang biri-biri dan domba.

Oh, adakah ini boleh dikira kata-kata cinta?

Julai 03, 2008 10:48 PTG

 
Blogger Princess Liyana said...

Cinta tak perlukan sebab:)ehehe

Julai 04, 2008 1:15 PG

 
Blogger S.YanaZ said...

Awek smokey eyes, berkuku panjang.
alahai...

Mujur Mail Ketapang sudah tersemat di dadanya bunga reben.
ha.ha.

Julai 04, 2008 3:16 PG

 
Blogger tasikmerah said...

sepiah ni keturunan pontianak harum sundal malam ke hah?

Julai 04, 2008 9:55 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Ah,
Ok.

Dug,
Oh, fantasi!

Purp,
Bagi sesetengah orang, kata Sepiah.

Madu,
Bukan kesetiaan yang dia cari, barangkali. :)

Baba,
:)

Chik,
:)

Danial,
Belum cukup seksi lagi tu. Tunggu!

Amin,
:) Sepiah kena batu karang! HA HA.

Yana,
Ermmmmmmmmmmmm... Menarik! Kefahaman kau terhadap cerita ini hampir tepat. Bravo!

Sya,
Ha ha.

Tasek,
Tak. Keturunan hok kite-kite juge. :)

Julai 04, 2008 10:04 PG

 
Blogger pHu YinG said...

Tu kuku tangan. Kalau kuku kaki pun panjang, pesan kat dia suruh beli kasut extra satu size, baru kuku tak rosak.

Tak gitteww?

Julai 04, 2008 10:20 PG

 
Blogger nUr@dDeEn said...

Oo .. Sepiah bukan penyelamat?
*Tunduk2, malu*

Kuku panjang kan senang nak cakar orang jahat. Ekeekeee..!!

Julai 04, 2008 12:38 PTG

 
Blogger aishah jamal said...

Sepiah baru nak simpan kuku panjang tapi dah ada yang rasa tercakar, habis calar balar... he..he..he...
Nak tanya 1 soalan ni, si sepiah tu agak-agaknya nak simpan kuku sampai bulan Ogos tak? baru bule buat drama FRU13...

Julai 04, 2008 1:42 PTG

 
Blogger A t i Q a h said...

Biarlah panjang, tapi kena selalu pergi manicure. Baru chantek, kan Sepiah?

Julai 04, 2008 2:04 PTG

 
Blogger Princess Liyana said...

huhu:) soal cinta memang complicated, hati saja yg tahu:p

Julai 04, 2008 2:21 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Ying,
Eeeiuuuuw!

Nura,
:)

Aishah,
Sehingga bulan... errrmmm, entah... katanya, bulan Ogos ni (Universiti cuti 1 minggu) ada mamat nak masuk meminang, bulan Disember ni (Universiti cuti 2 bulan?) - kahwin! Lepas tu nak duduk di rumah kelamin kat kolej. BHA HA HA! Adeh deh deh....

Yana,
Oh, iya ke?

Julai 04, 2008 2:57 PTG

 
Blogger .:HalogAmora:. said...

sedar x sedar kuku dah panjang...simbolik btol.

eh jom pg manicure! haha

Julai 04, 2008 5:13 PTG

 
Blogger dugongsenyum said...

Kalau takut kuku rosak.. abang Basri boleh tolong suapkan paceri nenas!


:)

Julai 05, 2008 2:13 PG

 
Blogger Azzam Supardi said...

Biarkan kuku Sepiah panjang supaya Sepiah tak boleh mengurut kau mahupun aku. Ha ha!

Julai 05, 2008 8:07 PG

 
Blogger Taf Teh said...

Naga, lu pernah bercinta? Hahahahaha....

Julai 05, 2008 1:30 PTG

 
Blogger Princess Liyana said...

soalan cepumas kat atasni. jwb jgn tak jwb:p
err,yerla.btol,tak tipu:P

Julai 05, 2008 2:21 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Amora,
Metafora tu beb, metaforaaaaa! Ha ha.

Dug,
HA HA.

Azzam,
Ha ha.

Teh,
Seingat-ingat gualah, tak pernah! BA HAK HAK HAK! Ade... deh... deh....!

Yana,
Tak pernah. Sekadar berfantasi yang bukan-bukan 'ja. HA HA.

Julai 05, 2008 2:45 PTG

 
Blogger semut said...

sepiah pakar dalam cakar harimau ker bro?

Julai 05, 2008 3:11 PTG

 
Blogger Amy Z! said...

Pabila cinta, Sepiah setia.

Jangan sesekali melukai hatinya~ :-)

Julai 06, 2008 12:58 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Semut,
Entah.

Amyz,
:)

Julai 07, 2008 8:57 PG

 
Blogger Princess Liyana said...

Alahai. Takkannnnla tak pernah bercinta..huhu:)
Fantasi?err..hihi

Julai 08, 2008 1:19 PG

 

Catat Ulasan

<< Home