"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

03 Jun 2008

First time gua

Pipiyapong tag gua. Tujuh? Banyak sangatlah. Lima dah. (Dan, tidak mengikut turutan.)

5 Raw Facts About Me:
1. Gua tak makan sotong,
2. Gua tak makan kerang,
3. Gua tak makan siput sedut,
4. Gua tak makan hati, limfa, otak, perut, kote lembu - gua cuma makan daging lembu 'ja,
5. Gua tak makan ciku,
Lu pujuklah gua macamana pun - gua tak layannn deh!

5 Things That Scare Me:
1. Laut & Sungai (sebab gua tak reti berenang),
2. Kemalangan,
3. Ular (gua geliii),
4. Perempuan 'gila' yang attack gua siang malam,
5. Mati.

5 Current Songs:
Gua dengar banyak muzik. Antaranya...
1. Tracy Chapman,
2. SoKo (I'll kill her),
3. Tesla,
4. Cake,
5. Madridius.
Dan banyak lagi. Lagu-lagu 'mengarut' pun banyak dalam iTune gua. Tak percaya - boleh tanya soljahs.

5 Things I Say Frequently:
1. Apa baranggg?
2. Yo, dude!
3. Ji (Haji)!
4. Ada manaaa?
5. Spyz, bila nak update akaun?

5 Most Valuable and Sentimental Things of Me:
1. Jam tangan Swiss Army & pisau Swiss Army gua,
2. Beg galas Karrimor 75 liter (UK Spec) gua,
3. Rembrandt Artist’s (cake) watercolor gua,
4. Koleksi (audio) CD gua,
5. Sindiket Sol-Jah (kalau suatu masa nanti, andaikata soljahs dah muak nak run SS - don't worry people, gua run seorang-seorang - ini semangat gua dan ini janji gua!).

5 First Time In My Life:
1. Bersunat,
2. Berjauhan daripada abah & mak seusia 13 tahun (kena paksa duduk asrama),
3. Akad nikah (brrrrr... mendebarkan),
4. Muhammad,
5. Naik kapalterbang pergi Jepun seorang-seorang (tak ada kawan - 6 jam - nasib baik masa tu zaman boleh hisap rokok kat dalam kapalterbang lagi).

50 Comments:

Blogger saudagar gaRAM.. said...

5 First Time In My Life:
1. Bersunat,
2. Berjauhan daripada abah & mak seusia 13 tahun (kena paksa duduk asrama),
3. Akad nikah (brrrrr... mendebarkan),




MENDEBARKAN??
pasal baru sekali tu..
sebab tu mendebarkan..
kalo tak berdebar,nampak cam dah biasa,kang bini lu plak tgk berdebar..

Jun 03, 2008 6:48 PTG

 
Blogger NeemoNeemo™ said...

Dude, watercolor Artist gua dah hilang...bley pinjam?

Jun 03, 2008 7:20 PTG

 
Blogger Amyz! said...

First time lu mendebarkan tak?

Harhar.

Jun 03, 2008 7:50 PTG

 
Blogger A t i Q a h said...

Oo..Muhammad yang ensem itu yeh. Ha ha ha.

Jun 03, 2008 10:36 PTG

 
Blogger Amiene Rev said...

Sotong, kerang, siput sedut; semua itu seafood. Bagaimana pula dengan udang?

Jun 03, 2008 10:40 PTG

 
Blogger Puan Ainon Mohd. said...

Teringat pula saya kepada seniman lagenda Nordin Ahmad.

Jun 04, 2008 12:09 PG

 
Blogger tuan tanah said...

Encik Naga pun dah jawab tag?
Tahniah.

Jun 04, 2008 2:40 PG

 
Blogger saharil said...

tt, dia jawap tag sebab dah tak de idea la tu.. hahaha :P

tapi, yay for sindiket soljah! (dan kalau dah rip semua cd masuk ipod, masihkah attached pada cd tersebut?)

Jun 04, 2008 7:46 PG

 
Blogger Cat Cat said...

Kekeke.. Abang Naga tak reti berenang...? Jarang sekali lelaki tak reti berenang... Hehe!

Jun 04, 2008 8:05 PG

 
Blogger Amiene Rev said...

Pak Naga,

Saya hendak minta Pak Naga untuk tuliskan sedikit kata-kata semangat atau doa lebih kurang 2-3 ayat untuk bakal-bakal penulis baru di

http://dukeamienerev.blogspot.com/2008/05/free-e-zine-bakal-terbit-majalah.html

E-Zine ini percuma ( and free to download), dan saya juga akan masukkan mengenai Geng Jurnal dan promosi Sindiket Soljah atau kalau ada apa-apa blook yang masih ada stok.

Jun 04, 2008 8:36 PG

 
Blogger Amiene Rev said...

Oh, link tidak muat pula, nampaknya link ke entri terbabit perlu disambung-sambung. =.="

dukeamienerev.blogspot.com/2008/05/free-e-zine

SAMBUNG DI BAWAH:

-bakal-terbit-majalah.html

Jun 04, 2008 8:39 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Neem,
Tak boleh. Itu pun banyak 'cake' dah ganti dengan Winsor n Newton. Payahlah nak cari Rembrant lagi - kena pergi Holanda kalau nak beli kot, entah.

Amyz,
Mendebarkan! Dupdapdupdapdupdap...

Tiqah,
Ha ha.

Amin,
Udang ok.

Puan Ainon,
Orang kata muka gua macam Mat Sentul. Ha ha.

Tanah,
Pipiyapong nangis-nangis suruh gua jawab gak. Tidak boleh tidak.

Eh, ada jumpa tak CD SoKo kat sana? Kalau ada - nak minta belikan!

Saharil,
iPod Shuffle bubuh lagu lain, iPod Classic bubuh lagu lain. CDs - itu koleksi, serupa macam buku2 terbitan Sindiket Sol-Jah (dan buku2 DIY yang lain2) - kena miliki (kalau tak baca pun), ini rakaman sejarah ni.

Lagu2 New Ages, World Music, dan muzik2 yang sewaktu dengannya - tak copy masuk mana2 sistem. :) Kena dengar terus daripada CD.

Siapa sini yang dengar Tangerine Dream, Andreas Vollenweider, Vangelis, atau Peter Gabriel? Angkat tangan! - Gua nak buka kelablah!

Jun 04, 2008 8:44 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Cat,
Kalau tak tahu - baik ngaku. Kalau tidak - orang tak tahu. Kalau lu campak orang tak tahu berenang ke dalam pool - dia lemas kalu - sedangkan lu memang dah tahu dia tak tahu berenang - lu memang cari nahas!

Amin,
Gua pun penulis baru - apa barangggg! Ha ha.

Suruh Tok Rimau ka, Op ka, Spyz ka, Jigo ka... mereka lagi 'lama' daripada gua.

Gua rasa Op boleh kot tulis kata alu-aluan untuk lu. Try tanya tengok!

Jun 04, 2008 8:48 PG

 
Blogger Anonymous said...

gua rasa, kalu nak masuk mainstream blogging..kena jawap tag banyak-banyak ah!

that scares...
bukan mati dok atas sekali ke?

Jun 04, 2008 9:54 PG

 
Blogger Anonymous said...

oh..by the way.

collection CD gua,i.e ; tracy chapman,bee gees, beatles,firehouse,soul asylum,johnny cash, ABBA, Billy Joel, Frank Sinatra etc etc ..gua dah simpan dalam almari.

Sekarang gua dengar sheikh saad said al-ghamidi.

Jun 04, 2008 10:00 PG

 
Blogger dugongsenyum said...

Koko panas?

:P

Jun 04, 2008 10:02 PG

 
Blogger dugongsenyum said...

Koko panas?

:P

Jun 04, 2008 10:03 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Po,
Kan dah tulis 'tidak ikut turutan' - tak nampak ke?

Psst! Dapat sen sok - aku nak beli CD Steve Vai - Visual Sound Theories.

Dug,
Koko panas jatuh tempat ke-6 le.

Jun 04, 2008 10:08 PG

 
Blogger Anonymous said...

ha ha ha

sori..gua terlepas pandang.

Karrimor 75 liter? Fuhhhh..dasat luu.Kasut hiking ada? Timberland?

Lu dengar lagi Tesla?

Jun 04, 2008 10:15 PG

 
Blogger tasekM said...

banyak betul mende ko tak makan ye ge.. buah berangan ko makan tak ge?

Jun 04, 2008 10:45 PG

 
Blogger Amiene Rev said...

Saya ingatkan nak mnta kata-kata semangat Tok Rimau untuk edisi ke-2. Hehe.

Jun 04, 2008 11:04 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Po,
Kasut hiking - HiTech! Masih ada lagi, walaupun tapaknya dah tak elastik macam baru2 beli.

Tesla? Masih dengar. Gua ada hampir semua album. Termasuk yang terbaru 'Into the Now' (Album ni tarak jual kat Malaysia. Sebab? Tak ramai peminat muzik kenal Tesla, gua rasalah. Tommy Skeoch tidak bermain dalam album ni sebab masuk pusat permulihan ha ha. Itu pasal album ada sikit macam palat. Ha ha.)

Ada 2 album (real to reel dan real to reel vol 2) yang gua tak dapat cari lagi. Ini lagu2 70s covers, kalau tak salah gua.


Tasik,
Makan.

Amin,
:)

Jun 04, 2008 11:29 PG

 
Blogger Anonymous said...

gua dah review! gua dah review!

Jun 04, 2008 11:34 PG

 
Blogger Anonymous said...

gua dengar Tesla lamaaaaa dulu masa album The Great Radio Controversy.

Abang gua angkat balik dr US.

Pastu, tak de dah...gua dengar Iklim! ha ha ha

Jun 04, 2008 11:39 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Po,
Gua rasa, Tesla je ada 2 lead guitar, dua -dua pun asyik berebut je nak 'solo', ha ha, kadang2 lu tak tau itu 'solo' Franky ke 'solo' Tommy.

Dah lama2 fikir, gua rasa Iklim ada iras2 Tesla la! Bluesy Rock! Muerekekekekeeee...

Jun 04, 2008 11:53 PG

 
Blogger Mat Jan said...

masalahnya, satu hari nanti, soljahs yang muak dengan ketua turusnya, dan kami gulingkan kau, lalu kami run SS tanpamu haha!

Jun 04, 2008 12:05 PTG

 
Blogger OP Zaharin said...

dude, dia nak naga bukan op walaupun misai kita hampir sama tapi lu punya lagi lebat. ha ha ha.

Jun 04, 2008 12:13 PTG

 
Blogger asuhara sue said...

gout ke x mkn seafood nih?
perghh...hilang dah separuh nikmat makan...

Jun 04, 2008 12:44 PTG

 
Blogger dugongsenyum said...

Apple Mac jatuh nombor 7 lah kiranya.

Aaa... bang Naga aku ada hajat. Err.. takpe2 nanti aku email.

Jun 04, 2008 1:06 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

MatJan,
Bangun tido pun lambat - ada hati nak run SS - ceh! Ha ha. Tu tak masuk kes J-Card Day dan 'makan harta anak yatim' lagi tu! HA HA.

OP,
Perempuan-perempuan 'gila' tu tak kenal mesra dengan lu lagi - tak kenal maka tak cinta! HA HA.

Asuhara,
Kenyal sangat - tak lumat kalau aku kunyah.

Dug,
Mac jatuh nomer 6.

Jun 04, 2008 2:04 PTG

 
Blogger DeeN said...

Tuan,
Pinjam pisau Swiss Army boleh? Gua tak dak sen nak beli.
Ekkeeekeee!!

Terharu dgn 'vadaa' Ketua Turus SS! huk huk huk

Jun 04, 2008 3:05 PTG

 
Blogger June said...

Leeeeeeer,lu geli ular?

Punahlah hajat gua nak jadi 'rantai-ular' lu.

Jun 04, 2008 4:13 PTG

 
Blogger DeanSham said...

Ge,
Tesla? best tuh!! tapi old skool la skit kot, budak2 gerenti tak layan punya. Sudi-sudikanlah pinjam kat aku

Jun 04, 2008 4:35 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Nura,
Tak boleh! :)

Teh,
Tapi lu boleh jadik 'rantai-cacing' gua hape... Gua tak geli cacing.

Dean,
Kalau lu nak - harus gua copy bubuh dalam CD. Mau?

Eh, hari tu gua dah belikan 2 botol harum kasturi (diproses dari 'pundi chinta' rusa gunung yang ada taring kat Himalaya tu) original untuk lu ngan Tok Rimau. 1 kuning & 1 hitam. Lu orang pilih le. Bila mao mari KL?

Jun 04, 2008 5:04 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

DeanSham/TokRimau,
Menatang tu - Moschus chrysogaster (Himalayan musk deer).

Aku percaya kat abang tu sebab abang tu pergi semayang Jumaat apabila masuk waktu. Ta'kan orang pergi sembahyang Jumaat - penipu pulak kan/ (Kalau ikut logiklah!)

Jun 04, 2008 5:09 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

Tak makan ciku?? Rugii...

Manis wo!

Jun 04, 2008 5:57 PTG

 
Blogger abdullahjones said...

"5. Sindiket Sol-Jah (kalau suatu masa nanti, andaikata soljahs dah muak nak run SS - don't worry people, gua run seorang-seorang - ini semangat gua dan ini janji gua!)."

Romantis dan jahat sungguh bunyi ayat diatas.

Jun 04, 2008 6:08 PTG

 
Blogger Jazli Safwan said...

ciku tak makan.
Dragon fruit plak mcm mn?
keke..

Tesla, best tuh! Tambah2 yang elbem askutik tuh..fuhh

Jun 05, 2008 1:11 PG

 
Blogger tuan tanah said...

Encik Naga,

Soko? Apa nama albumnya? Ke single je?
Nanti saya usha.

Jun 05, 2008 1:42 PG

 
Blogger Pipiyapong Abdillah Hamzah said...

Ah passing laa tesla satu kat gua..makan sorang apa cerita??

Jun 05, 2008 2:17 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Ying,
Tak terpegaruh deh...

Dollah,
HA HA.

Jaz,
TESLA: Album akustik (Five Man Acoustical Jam) tu memang best! Apa tagline dia - no machine just wood ke hape entah.

Tanah,
Entah. Single kot. Janji ada kalu 'i'll kill her'. Kat youtube melambak.

Tengok SOKO - aku teringat FYNN JAMAL.

Yapong,
Apa album lu mao? Bagi aku CD kosong la!!! Ada 4-5 album gak weh.

DeanSham, Yapong,
Ke korang nak file MP3?

Jun 05, 2008 8:48 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Tanah,
>>>Don’t get too excited because yes, there seems to be a full length SoKo album comming, but no, it will not be released very soon. The French Music Export Office in London reports on their website: “After her EP “Not Sokute” - including “I’ll Kill Her” - , Soko is planning to release her first album for the autumn 2008.”

Aaa, kalau tak dapat LP - EP pun ok. Nanti kita barter trade EP tu dengan duit ek!

Jun 05, 2008 8:52 PG

 
Blogger sinaganaga said...

I'LL KILL HER

(So of course, you were supposed to call me tonight.)

You were supposed to call me tonight,
We'd have gone to the cinema,
And afterwards the restaurant,
The one you like in your street

We'd have slept together,
Had a nice breakfast together,
And then a walk in the park together,
How beautiful it'd be...

You would have said "I love you,"
In the cutest place on earth
Where some lullabies are dancing with the fairies.

I would have waited like a week or two,
But you never tried to reach me, no,
You never called me back.

You were dating that bleached blonde girl
And if I find her, I swear, I swear...

I'll kill her, I'll kill her,
She stole my future, she broke my dream
I'll kill her, I'll kill her,
She stole my future when she took you away

I would have met your friends,
We would have had a drink or two
They would have liked me cause
Sometimes i'm funny
I would have met your dad,
I would have met your mum, she'd have said,
"Please, can't you make some beautiful babies,"
So we would have had a boy called Tom
And a girl called Susan born in Japan

I thought it was a love story,
But you don't want to get involved
I thought it was a love story,
But you're not ready for that

Me neither.

I'll kill her,
She stole my future, she broke my dream
I'll kill her, I'll kill her,
She stole my future when she took you away

She's a bitch, you know, all she's got is blondeness,
Not even tenderness, yeah she's clever-less
She'll dump your ass for a model called Brendan,
He will pay for a beautiful surgery, because he's full of money

I would have waited like a week or two,
But you never tried to reach me, no, no,
You never called me back

You were dating that bleached blonde girl,
And if I find her, I swear, I swear...

I'll kill her, I'll kill her,
She stole my future, she broke my dream
I'll kill her, I'll kill her,
She stole my future when she took you away

Jun 05, 2008 8:56 PG

 
Blogger Mardihah said...

nak gelak kejap...hahahaa..hihihihi..kalakau lah

Jun 05, 2008 10:11 PG

 
Blogger cik puan daun said...

first time gua... ahahahaha

Jun 05, 2008 12:13 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Daun,
Habisssssssssss le lu! HA HA.

Jun 05, 2008 12:27 PTG

 
Blogger Pegawai Khalwat said...

Macam ingat 5 perkara sebelum 5 perkara lak.

Jun 05, 2008 2:48 PTG

 
Blogger spyz said...

wa rasa lu punya taste muzik sangat weird.. errr.. unik..

wa tau rock kangkang aje..
ha ha..

Jun 05, 2008 3:00 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Khal,
MUARKAKAKAKAKAKAKAAAA...

Spyz,
Lu ni dah ketinggalan jaman le, saya ulangi, dah ketinggalan JAMAN!!!!!

Jun 05, 2008 3:30 PTG

 
Blogger Ili Khalil said...

Encik Naga, tak makan cikukah??

Uish..

Jun 09, 2008 10:25 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home