"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

15 Mei 2008

Kokang

Dulu. Aku. Mia. Adalah Raja dan Ratu. Panjat gunung di serata Malaysia. Tapi, itu dulu.

KOMA

Aku kokang. Penutup minuman di dalam tin. Dan. Aku benam. Dua batang straw ke dalamnya.

“Errr,” tanya Mia, “kita akan minum dari tin minuman yang sama ke? Wow, romantiknya!”

“Taklah,” jawab aku, “mana ada lelaki minum guna straw! Tak macho-lah!”

Aku kokang satu lagi. Penutup minuman di dalam tin. Dan. Aku teguk. Nikmat di dalamnya. Ahhhssss...

Mia?

Mia nyonyot. Air dari dalam tin. Dengan. Dua batang straw sekali gus. Sambil buat-buat muka meluat. Ya, meluat yang teramat sangat.

Image Hosted by ImageShack.us
Mia dan ‘Captain Jack Sparrow’. Ber-dating ke puncak ancala. Wo!

37 Comments:

Blogger Danielle_Corleone said...

Lu mmg Macho bro! hahaha!

Mei 15, 2008 1:58 PTG

 
Blogger DeeN said...

HoHoHo...
Mia dapat straw tambahan!
Meneguk air macam iklan 100+ .. nampak begitu ranggi sekali!

Mei 15, 2008 2:11 PTG

 
Blogger Jazli Safwan said...

besnya dia nyonyot

Mei 15, 2008 2:13 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Danielle,
Ye, wa tao. Ermmm, no wonder le budak-budak Broken Angels lu kenyit mata kat wa. *Ahaks!*

Nura,
Ye, aku tao.

Chinta,
Ye, aku tao.

Mei 15, 2008 2:25 PTG

 
Blogger tasekM said...

ko kaki manjat ye ge... puncak ancala tu mane hah??

Mei 15, 2008 2:31 PTG

 
Blogger cik puan daun said...

wooo.. susah nak kawal kalau ada dua straw..

ferr.. duduk ala-ala hensem.. ekekeke

Mei 15, 2008 2:36 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

haha..
Mia gigit straw tu smpai hancur x?

Mei 15, 2008 4:00 PTG

 
Blogger Unknown said...

dua straw sekali?
wow..

Mei 15, 2008 4:30 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Tasik,
Ancala = gunung/bukit.

Daun,
Kalau susah kawal - nyonyot satu-satulah. HA HA HA HA HA.

Azwan,
Mia tak gigit straw. :)

Kelam,
Wo! HA HA.

Mei 15, 2008 4:35 PTG

 
Blogger Amyz! said...

Aaaa.. Minum pakai 2 straw cepat habis airnya.

Mei 15, 2008 4:36 PTG

 
Blogger Anonymous said...

lama aku tak dengar perkataan ancala..semenjak arab dan aidit tak lagi bikin lagu.

apa jadi dengan Mia sekarang?

missing in action?

Mei 15, 2008 4:44 PTG

 
Blogger Lily Abdullah said...

Whoa..jejaka di sebelah Mia itu sungguh kacak. Tu masa umur berapa bang?

Mia, Straw, air tin dan sang jejaka ahaks!

Panjat gunung mana bang?

Mei 15, 2008 5:49 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Amyz,
Ye ke? Sori, tak pernah cuba. Ha ha.

Po,
Last - Mia di JPM. Dengar cer dah posting ke Kewangan ke hape ke. :) Masih belum berkahwin.

Water,
Tu masa lutut tak tepok lagi. HA HA. Gunung Kinabalu rasanya ni, entah, tak ingat. Ermmmm... Kinabalulah ni.

Mei 15, 2008 11:19 PTG

 
Blogger A t i Q a h said...

Fulamak! baju pun sedondon. hu hu hu

Mei 16, 2008 4:19 PG

 
Blogger pengkao said...

lu memang pandai memberi harapan.

Mei 16, 2008 4:42 PG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

Nyonyot. HA HA!

Mei 16, 2008 8:03 PG

 
Blogger Cat Cat said...

Amboi amboi Abang Naga... Hensem sungguh gambar Abang Naga ni... Bertambah koleksi Cath. Ha ha!

Mei 16, 2008 8:19 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Ati,
Dua-dua kasut pun brand Hi-Tech wo. Cuma fesyen lain-lainlah. *wink*

Baju tu - semua orang dapat sama. Baju sponsor. Ha ha.

Peng,
Bila lak? Ha ha.

Azzam,
Ha ha.

Kat,
Ya. Perempuan manalah yang tak tersihir dek aku. *ahaks*

Mei 16, 2008 9:07 PG

 
Blogger HE said...

ahak, aku sikat melihat misai jack sparow

Mei 16, 2008 11:04 PG

 
Blogger sinaganaga said...

He,
Masa tu belum beli topi lanun tu lagi. He he.

Guys,
Kalau ada free time, minta pergi ke blog 'cowgumrubber' aku - minta turunkan komen yang membina (komen yang kutuk2 tak payah! ha ha) pada thumbnails 'Roti & Kopi' - dari segi design-nya dan typography-nya dan estetikanya.

Mei 16, 2008 11:16 PG

 
Blogger MARSLI N.O said...

Hebat juga kelihatannya jejaka yang ikat kepala tu.

Mei 16, 2008 11:24 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Marsli,
Lanun Darat beb, Lanun Daratttttttt!

Mei 16, 2008 11:33 PG

 
Blogger Kemat said...

sekarang masih larat lagi tak panjat gunung.. soljah boleh anjurkan program panjat gunung plak lepas nie...

Mei 16, 2008 11:35 PG

 
Blogger artisticklytouch said...

captain jack sparrow, tak mahu mendaki lagikah? pose macho hero remaja siot! uwop!

Mei 16, 2008 1:01 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Kemat,
Larat gak sikit2. Setakat Laban Rata tu boleh lagi laaa... Kalau nak suruh sampai ke puncak - tak boleh dah rasanya.

Tapi, kalau suruh jaga bahagian pengurusan - boleh!

Sapa mau pigi? Angkat tangan!

Art,
Cukup2 le dah zaman remaja aku tu weh!

Mei 16, 2008 4:22 PTG

 
Blogger The.Libyaman said...

bang,
gaya duduk macam Ibnor Riza, pergh! Bang, saya link blog.

Mei 16, 2008 4:51 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Baba,
Ada orang kata, “gaya lu macam Ali Sobrie.” Ha ha.

Eh! Lu kena ke sapa tu?

Mei 16, 2008 5:12 PTG

 
Blogger Danielle_Corleone said...

salam abg Naga,

Esok Insya Allah artikel Maskara dan Sindiket Sol-Jah mungkin akan keluar dalam Sinar Harian. Muka Tengah. M/S S16 dan S17. :-)

Mei 16, 2008 6:42 PTG

 
Blogger Unknown said...

Dengan tangan berbalut, Amid hantar lagi air.

Mei 16, 2008 8:42 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

Lain kali letaklah 3 straw.

Mei 16, 2008 10:44 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Danielle,
Ok, esok aku beli. Thanks dude.

Nuar,
Hameed tak panjat gununggg!

Ying,
Ha ha.

Mei 16, 2008 11:27 PTG

 
Blogger tuan tanah said...

Saya tak tahu maksud kokang mula-mula.

Kongkang saya tahulah.

Mei 17, 2008 2:46 PG

 
Blogger kingbinjai said...

captain apa?! boleh kene keracunan makanan aku mcm ni

Mei 17, 2008 11:30 PG

 
Blogger Romantis Selatan said...

Salam Pak Naga.

Mei 17, 2008 9:56 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Tanah,
Uwoop! Uwoop!

Jai,
Ha ha.

Roman,
Salam.

Mei 20, 2008 8:35 PG

 
Blogger Najwa Aiman said...

Aku minum beer pun pakai straw haper... tak caya tanya awek syif malam yg keje kat A&W Drive-in tu.

Mei 21, 2008 9:31 PTG

 
Blogger S.YanaZ said...

'Lagu' nih rupanya Captain Jack..
cam lain plakk yg aku tgk kat GSC.

yg ini lebih macho ala Hritrik Roshan.

ha.ha.

Jun 02, 2008 5:25 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home